Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
alfa-romeo-giulia

Alfa Romeo

Automobilka Alfa Romeo se sídlem v Miláně patří mezi italské značky s bohatou tradicí. Společnost, založená v roce 1906 v Portellu v severozápadním Miláně Francouzem Alexandrem Darracqem, se až do roku 1919 se jmenovala pouze A.L.F.A. (zkratka pro „Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili“). Když vedení firmy převzal Nicola Romeo z jižní Itálie, rozhodl se pro finální změnu názvu na Alfa Romeo.

Do té doby slavila společnost úspěchy zejména ve výrobě luxusních limuzín a v oblasti automobilového sportu: v roce 1925 vyhrál Conte Brilli Peri světový pohár za volantem Alfa Romeo P2 - vozu s tehdy ohromujícím výkonem 103 kW/140 PS. Mezitím byly otevřeny závody v dalších italských městech a automobilka Alfa Romeo se stala jednou z nejúspěšnějších v Itálii. Do druhé světové války si získala osobní auta s charakteristickým, dnes mírně modernizovaným logem (skládajícím se ze znaku města Milán a severoitalského šlechtického rodu), značnou popularitu i v zahraničí.

V 50. letech byla zahájena sériová výroba modelové řady zaměřené na co možná největší luxus v dané cenové kategorii. Zároveň byl prosazen vývoj vizuálně atraktivnějších a sportovnějších sedanů, které byly cenově dostupné pro širokou veřejnost, což jsou dodnes typické znaky Alfa Romeo.

Četné modely z 50. a 60. let jsou nyní vyhledávanými historickými vozy a sedany střední třídy Alfa Giulia a jeho nástupce Alfa Giulietta jsou považovány za klasiku - v neposlední řadě nastavily tyto dva modely standard jak v oblasti tehdejších bezpečnostních technologií, tak atraktivního designu. V 70. a 80. letech však pověst této milánské automobilky utrpěla kvůli výrobě modelu Afasud v jihoitalském závodě Arese, jehož kvalita zpracování měla daleko k žádoucí úrovni. Oslabení ekonomické existence celé společnosti vedlo k odkoupení Alfy Romeo v roce 1986 Fiatem, který dnes vede tuto značku jako nesamostatnou obchodní jednotku. Kvalita výroby se zvedla na původní úroveň a s Fiatem v zádech získala Alfa Romeo nové možnosti rozvoje, byť za cenu masové výroby a společných platforem s modely Fiat.

Mezi aktuální, po technické i estetické stránce nejnovější, modely patří Alfa 156 a od konce roku 2005 Alfa 159. První z nich získal řadu mezinárodních ocenění.

Všechny ostatní modelové řady Alfa Romeo posledních let jsou k dostání s různými verzemi motorů, například Alfa 159 s benzínovým motorem (spotřeba přibližně osm litrů na 100 km) nebo s dieselovým motorem s výkonem 129 kW/175 koní. K dispozici je více možností, Alfa 159 je například nabízena ve verzi kombi. U Alfy 149 je možné si vybrat mezi třídveřovým a pětidveřovým modelem.

Alfa 166 je prestižní luxusní sedan - s délkou 4,72 a šířkou 1,80 m jde o největší notchback vůz z dílny Alfa Romeo. V oblasti designu představuje lákavý mix prostorného osobního vozu a sportovního kupé. Kdo potřebuje více místa uvnitř vozidla a také by se rád projel mimo asfaltovou silnici, toho bychom rádi upozornili na velkokapacitní kombi Alfa Crosswagon Q4. Jeho pohon všech kol není výhodou pouze pro pohyb v těžkém terénu - i tak můžete strávit bezstarostnou zimu; spotřeba méně než osm litrů nafty na 100 km k tomu může přispět.

V neposlední řadě má značka Alfa Romeo co nabídnout v oblasti dvou nebo čtyřmístných „čistých“ sporťáků. Automobilové fanoušky napadne nejprve Alfa Spider - klasika mezi sportovními vozy s elegantní karoserií. V roce 1966 byla zahájena sériová výroba Spideru, která pokračovala až do 90. let. Nejsilnější model, který se v současné době stále vyrábí, dosahuje až 191 kW/240 koní a může jet až rychlostí 250 km/h. Pomyslnými následníky Alfy Spider jsou kupé Alfa GT a Alfa Brera sportovnímu řidiči poskytují nejen jízdní komfort, ale i zážitek z jízdy.

Na letošním autosalonu v Ženevě Alfa Romeo představila 8C Competizione Spider, kabriolet verzi sportovního vozu s výkonem 331 kW/450 koní, uvedeného na trh v loňském roce. Ten je poháněn stejně jako kupé 4,7 litrovým motorem V8.