Koupit Audi A3 ojetý vůz u Autoscout24

Najděte si Váš požadovaný automobil.

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Audi

Audi AG je německý výrobce automobilů, který navrhuje, vyrábí, prodává a distribuuje luxusní vozidla. Na celosvětové operace dohlíží ze svého sídla v bavorském Ingolstadtu. Vozidla této značky jsou vyráběny po celém světě v devíti výrobních závodech. Moderní éra Audi v podstatě začala v roce 1960, kdy Volkswagen získal od Daimler-Benz firmu Auto Union. Značka Audi se oživila v roce 1965 zavedením řady Audi F103. Volkswagen poté v roce 1969 spojil Auto Union s NSU, a vytvořil tak současnou podobu společnosti.

Audi A3 (1996-2003)

Audi A3 je malý rodinný kompakt, který je na trhu od roku 1996. První dvě generace A3 vycházely z platformy koncernu Volkswagen, kterou měly společnou s několika dalšími modely, jakými byly například Audi TT, Volkswagen Golf, Volkswagen Caddy a Volkswagen Touran, SEAT León, SEAT Toledo a Škoda Octavia. Třetí generace A3 využívá platformu MQB Volkswagen Group. Původní A3 (nebo Typ 8L) byl představen na evropském trhu v roce 1996 a značil návrat Audi k výrobě menších automobilů po demisi Audi 50 v roce 1978. Jednalo se o první model skupiny Volkswagen Group s použítím "PQ34" nebo "A4" platformy, jež byla blízce podobná současnému Volkswagen Golf Mk4, který přišel o rok později. Během tří let byla tato platforma použita pro celkem sedm vozů. A3 byla zpočátku k dispozici pouze v karosérii typu třídveřový hatchback, aby předložila sportovnější image než Golf, a to jak vpředu, tak i pohonem všech čtyř kol. Čtyřválcové motory byly uložené napříč. Na trh Spojeného království přišla Audi A3 teprve v prosinci roku 1996. V roce 1999 se sortiment Audi rozšířil o silnější verze agregátu 1,8 turbo o síle 180 koní (132 kW, 178 kW) a 1,9 TDI dieselový motor s jednotkou vstřikovače "Pumpe Düse" (PD) technologie a variabilní geometrií turbodmychadla. Typ s pohonem všech čtyř kol A3 1.8T quattro jezdil se silou 150 koní (110 kW, 148 kW) nebo 180 koní (130 kW); verze obsahovala stejný Haldex trakční systém fungující na všechna čtyři kola jako Audi S3 a Audi TT. V roce 1999 Audi představila pětidveřák.

Audi A3 (2003-2012)

V roce 2003 představil autosalon v Ženevě druhou generaci Audi A3 (typ 8P), který navrhl Gary Telaak v průběhu roku 2000 (jeho konečný design byl nicméně v roce 2001 zrušen). V polovině roku 2003 byla linka aktualizována dvěma sportovně zaměřenými modely, 2,0 Turbo FSI verzí o síle 197 koní (147 kW) a 3.2 L VR6 motorem o síle 247 koní (184 kW). Haldex trakce na bázi quattro on-demand s pohonem všech čtyř kol a S-Tronic semi-auto převodovka byly zavedeny jako možnosti u modelů se silou více než 138 koní (103 kW), přičemž quattro je standardní u VR6. Pětidveřový "Sportback" byl představen v červnu 2004. A3 Sportback je o 80 mm delší, než je základní třídveřová karoserie, a obsahuje vylepšený zadní prostor kabiny a větší zavazadlový prostor (370 litrů). V srpnu 2006 Audi oznámila druhou generaci S3. Nabízený ve tří- a pětidveřových agregátech, typ 8P-S3 je poháněn upraveným 2,0-litrovým přeplňovaným FSI zážehovým motorem od Volkswagen Group s maximálním výkonem 265 koní (195 kW).

Audi A3 třetí generace (2012- současnost

)

V rámci třetí generace uvedla Audi na trh první vozidlo s flexibilní modulární Volkswagen Group MQB platformou, které bylo k dispozici jako třídveřový hatchback nebo pětidveřový "Sportback". Čtyřdveřový sedan přímo soupeří s dvoudveřovým kabrioletem Mercedes-Benz CLA-Class. Rané německé modely zahrnují 1.4 TFSI (122 koní), 1,8 TFSI (180 koní) a 2,0 TDI (150 koní), dále 1.2 TFSI (105 koní), 1,4 TFSI (140 koní), 1,8 TFSI quattro (180 koní) a v roce 2013 bylo přidáno i 1,6 TDI (105 koní) a 2,0 TDI quattro (150 koní). Sedan A3 má karoserii o 11 mm širší a o 9 mm nižší než A3 Sportback. Mezi další vlastnosti patří 16- až 18-palcová kola (volitelná 19palcová kola přes quattro GmbH) a elektronická kontrola stabilizace s elektronickou uzávěrkou diferenciálu.