Koupit Audi Q7 ojetý vůz u Autoscout24

Najděte si Váš požadovaný automobil.

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Audi Q7 První Generace

Značka Audi má široké spektrum, co se týče výroby automobilů, do kategorie SUV však vstoupila celkem nedávno. Ačkoli na trhu byla spousta luxusních SUV jako Range Rover, Volkswagen Touareg nebo Porsche Cayenne, vestfálská značka zde neměla zastání až do roku 2005, kdy vypustila do světa model Q7, nyní vyhledávaný jako žádaná a stále dobrá ojetina. Vůz byl již nějakou dobu očekáván, první koncept nazvaný PikesPeak mohl být viděn na autosalonu v Detroitu roku 2003, kompletní verze Q7 se pak světu představila v roce 2005 na frankfurtském autosalonu. Vůz zaujme svým mohutným vzezřením, na délku má 5,10 m a na šířku 2,02 m, jde o opravdu velké SUV. Předku dominuje čelní maska ve tvaru obdélníku a na ní čtyři kovové kruhy. Po stranách od nich se nacházejí masivní světlomety a pod nimi mřížky sání. Zezadu vůz už tak oslnivě nevypadá, jako celek ale působí dobře a je i proporčně vyvážený.

Laskavý obr

Vevnitř nabízí Q7 luxus a komfort hodný svého jména. Je tu spoustu místa a pohodlí pro pasažéry, díky výšce vozidla mají i vysocí pasažéři dostatek místa pro hlavu. Sedadel může být ve vozu celkem sedm, z čehož řidičovo je výškově nastavitelné, poslední řada je spíš pro děti. Každopádně jsou pohodlná a vhodná i na dlouhé cesty. Vůz nabízí dost odkládacích prostor a po sklopení třetí řady sedadel je v zavazadlovém prostoru 775 l místa. Veškerá výbava uvnitř vozu funguje bez problémů a především je bohatá - zahrnuje ABS, parkovací senzory, kontrolu trakce a prokluzu kol nebo boční airbagy. Za příplatek jste mohli pořídit satelitní navigaci, vyhřívaná sedadla nebo ostřikovače světlometů. Palubová deska je přehledná, veškerá tlačítka a páčky dobře drží a jsou tam, kde mají být. Jízda je velmi komfortní, pneumatické odpružení nemá problém s tlumením nerovností a zaručuje hladkou jízdu. Jízdní vlastnosti jsou u vozu této velikosti dost dobré, i přes měkčí odpružení auto dobře drží na cestě, pohon 4x4 quattro dobře provádí vůz zatáčkami, protože předává různé množství výkonu na jednotlivá kola pro dosažení co nejlepší trakce. Na klikatějších cestách je poněkud neohrabaný, což u vozu vážící dvě tuny není překvapivé. Čistokrevný off-road to také není, každopádně dokáže bez problému projet složitějším terénem a s uzávěrkou diferenciálu mu nedělá problém ani nějaký ten kopec. Tím pravým místem, kde se bude Q7 cítit jako doma, je město. Q7 se může pochlubit i dost zajímavou motorizací. Do raných modelů se montoval třílitrový diesel V6 s turbem o výkonu 204 koní, postupem času se motor modernizoval a jeho výkon se vyšplhal na 240 koní. Z benzínových je v nabídce osmiválec o objemu 4.2 FSI a výkonu 365 koní a šestiválec 3.6 FSI s výkonem 276 koní; ty byly později nahrazeny třílitrovým V6 s turbem a výkonem 280 a 328 koní. Vůbec tím největším a nejzběsilejším motorem byl dieselový dvanáctiválec o objemu 6,0 l s výkonem 493 koní.

Facelift a 2. Generace

Facelift z roku 2010 přinesl nové zadní i přední světlomety LED s diodami pro denní svícení, menší designové úpravy zevnějšku a chromované doplňky. S postupem času přišly další novinky jako systém start/stop, nové třílitrové úsporné motory a systém MMI, který má ovládat systémy vozidla, poskytovat údaje z vozu nebo jenom pustit film.Audi Q7 vydrželo na trhu deset let téměř beze změn. Její nástupce přišel v roce 2015 a šel ve stopách původního modelu. Za svou cenu nabízí komfort, kvalitu bez kompromisu a luxus. Interiér je velmi dobře vybavený a ani vám nepřipadá, že sedíte v SUV, pomineme-li výšku. Vůz je nižší než předchozí generace a je lepší na řízení, má dobrou akceleraci a také dobře brzdí, je agilnější než jeho předchůdce. Vůz i dobře vypadá a nepůsobí tak obrovsky jako stará Q7. Je to vůz s potenciálem na dalších 10 let.