Koupit Audi R8 ojetý vůz u Autoscout24

Najděte si Váš požadovaný automobil.

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Audi R8 První vestfálský supersport

Model, který se dá považovat za jeden z nejlepších sportovních vozů uplynulé dekády, byl uveden jako koncept nazvaný Lemans na frankfurtském autosalonu roku 2003. Koncept byl plodem několikaletých zkušeností při výrobě závodních speciálů pro závody jako 24 hodin Lemans. Zároveň se mělo jednat o první vyráběný supersport od značky Audi. A tak se i stalo. S minimálními změnami vzhledu spatřilo světlo světa Audi R8. Na první pohled se zdá velmi malé, ale není tomu tak. Vůz je sice dvoumístný, ale prostor v něm najde i člověk měřící 190 cm. Na rozdíl od většiny supersportů má výhodu v tom, že je z něj dobrý výhled, jenom zadní okno je poněkud malé. Auto je vyrobeno z karbonového vlákna, hliníku a magnézia, ale přesto váží o něco více než jeho konkurenti; díky dobrému rozložení váhy nicméně nemá problém se stabilitou. Karosérie se prakticky nezměnila. Toto auto nejde přehlédnout, není ničemu podobné a na první pohled zaujmou boční lišty za dveřmi vozu, které nasávají vzduch k chlazení motoru. Celá karosérie vypadá, jako by byla nakloněná dopředu, a působí tak velmi dynamicky.

Perfekcionismus a adrenalin

Co každý určitě ocení, je propracovanost vozu do posledního detailu. Pomineme-li možnost, že někomu se R8 prostě nelíbí, nemá prakticky žádný estetický nedostatek. Vše je dokonalé a na svém místě. R8 má i hezký interiér. Kožené čalounění společně s chromovanými doplňky vypadá naprosto skvěle. I když je R8 malým vozem, v interiéru si nebudete připadat stísněně, ve skutečnosti je velmi pohodlný. Menší bolístkou je výbava, protože prvky jako kožená sedadla nebo satelitní navigace jsou za příplatek. Jízdní vlastnosti R8 jsou takřka dokonalé. Vůz reaguje na sebemenší pohyb volantu a dává řidiči dobrou odezvu. Podvozek Magneticride není na rozdíl od aktivního podvozku tak pohodlný, ale je tak přesný, že se můžete rovnou sbalit a vyrazit na závodní trať. Pohon všech čtyř kol rozdává výkon přesně tam, kde je třeba, a na přední nápravu nedá více než jednu třetinu výkonu. Převodovka je až chirurgicky přesná, s každým pohnutím řadící páky uspokojivě cítíte, jak hladce zaklapla do drážky a auto během pár milisekund přeřadilo. Pokud chcete opravdu zkoušet jeho hranice, vyberte si šestistupňový manuál - na rozdíl od mdlé převodovky R-Tronic je rychlejší. Auto je naprosto pevné, neskutečně dobře drží v zatáčkách a není tak nepředvídatelné jako Porsche 911 nebo Lamborghini Gallardo, což ocení méně pokročilí řidiči. Ovšem to, že se snadno řídí, neznamená, že vám v žílách nezačne proudit adrenalin. Díky osmiválci 4.2 s přímým vstřikováním pocházejícím z Audi RS4 dosahuje rychlosti přes 300 km/h. Přesto je ale dost tichý, což může být někdy na škodu, nicméně při delších cestách to může být spíš výhoda a při koupi ojeté R8 se vyplatí hledat konkrétně tento motor.

Trefa do černého

Auto se brzy stalo velkým hitem, což dokazuje fakt, že první „er osmičky“ s osmiválcem byly rozprodány dřív, než se stihly všechny vyrobit. Audi tudíž začalo rozšiřovat sortiment. V roce 2009 přišlo s novým motorem, ještě monstróznějším desetiválcem o objemu 5,2 l a výkonu 525 koňských sil a maximální rychlostí přes 320 km/h. Po něm následovala verze Spyder, kabriolet s elektricky stahovatelnou střechou a výztuhami podvozku pro zpevnění vozu. Audi dokonce přišla s konceptem dieselového dvanáctiválce, tato myšlenka se ale neuchytila. Následovalo ještě pár verzí, jako například závodní LMS, která si vydobyla své jméno v závodech sportovních vozů, a několik vzácných limitovaných serií jako R8 GT nebo R8 V8 Limited Edition, dostupné jen v Británii. Modernizace přišla v roce 2012 a zahrnovala drobné změny na karosérii, rozšíření základní výbavy a vylepšení interiéru, jako třeba kožený potah na středovou konzoli. Audi R8 vydrželo celých 8 let, než bylo nahrazeno druhou generací. Vzhled vozu zdrsněl, vyměnila se spousta komponentů a vznikl ještě lepší supersport než jeho předchůdce.