Koupit Audi RS4 ojetý vůz u Autoscout24

Najděte si Váš požadovaný automobil.

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Audi RS4 je nejvyšší model Audi ve střední třídě

Aby podpořil sportovní image značky Audi, využil ingolstadtský výrobce své know-how, získané při vývoji Audi quattro, k výrobě vysoce výkonného sportovního kombi, které bylo představeno v roce 1994 jako Audi RS2. Tím se započala výrobní řada Audi ve střední třídě, respektive tradice sportovních modelů, které jsou od roku 1999 pod označením Audi RS4 na trhu. Audi RS4 první generace (vyráběné do roku 2001) byla nabízena výhradně jako kombíky. S druhou generací RS4, představenou v roce 2005, automobilka rozšířila nabídku na dvě karosářské varianty, tudíž se Audi RS4 dal získat buď jako sedan, nebo jako kabriolet. Malosériově vyráběné Audi RS4 platí díky svým výkonům za vrcholové modely výrobní řady Audi A4. Krom toho posloužila zastavěná technologie jako základ sportovních verzí Audi A6, které se prodává od rokou 2002 pod označením Audi RS6 a rozšiřuje celý program směrem nahoru.

Pohon všech čtyř kol a sportovní výbava pro Audi RS4

V porovnání s velkosériovými modely má Audi RS4 mnoho konstrukčních a technologických úprav. Pro pohon byly inženýry vybrány motory quattro se šesti a osmi válci. Další rozlišovací znak sportovního modelu: Audi RS4 se dodávají výhradně s pohonem všech čtyř kol. I podvozek doznal kvůli zvýšeným výkonům značných změn. Audi RS4 ukazuje své sportovní ambice zvnějšku charakteristickými prvky, jako výraznými podběhy, sportovními ráfky, předním spoilerem, hliníkovými prvky a speciálním písmem na výbavě RS. Uvnitř se Audi RS4 od běžných Audi A4 liší sériově montovanými sportovními sedačkami, pozměněným vzhledem palubních přístrojů a také sportovním volantem a hliníkovými pedály.

Vysoce výkonné motory pro Audi RS4

V první generaci Audi RS4, vyráběné do roku 2001, vsadila továrna na jeden ze dvou přeplňovaných motorů V6 o objemu 2,7 litrů, který vozu dává až 280 kW (381 koní) a sportovní kombík katapultuje z nuly na sto za necelých pět vteřin. Ve druhé generaci Audi RS4 , nabízené mezi lety 2005 a 2009, pracuje osmiválec s výkonem 309 kW (420k), který díky svému přímému vstřikování a vysokým otáčkám nepotřebuje turbo. Agregát o objemu 4,2 litrů se v pozměněné podobě objevil i ve třetí generaci Audi RS4 , představené v roce 2012.

Nová edice sportovního kombi Audi RS4 v roce 2012

Třetí generace Auudi RS4, vyráběná od léta 2012 v Neckarsulmu, přišla jako sportovní kombi a drží se tedy tradice řady RS4 coby čistě kombíků. V novém voze nalezneme agregát o výkonu až 331 kW (450 koní). Navzdory drobnému nárůstu hmotnosti u nových modelů dosáhla automobilka díky optimalizaci výkonu motoru času zrychlení z nuly na sto o 0,2 s kratšího než u předchozí generace. Premiéra u Audi RS4 Sportkombi ročníku 2012: Namísto dostavadní šestistupňové manuální převodovky obdržel model dvojspojkovou automatickou převodovku se šesti rychlostními stupni.