Koupit Citroen ojetý vůz u Autoscout24

Najděte si Váš požadovaný automobil.

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Citroën: Ojeté vozy s francouzským šarmem a extravagancí

Chcete-li praktický vůz s trochou výjimečnosti, pak jste u Citroënu správně. Ceny jsou i u větších modelových řad a luxusnější výbavy relativně nízké, exteriér je často „mazlivý“ a působí příjemněji než u konkurence. K tomu přidejte určitou neústupnost, když dojde na hledání inovativních řešení. Nebylo tomu jinak ani u legendární 2CV - známé jako „kachna“ – stejně jako u C4 Cactus dnes. Aplikováním „Airbump“ na exteriér vozu konstruktéři ukázali, že si s konvencemi nedělají hlavu. Legendární je také hydropneumatické odpružení Citroënu – kupci ojetých vozů se zejména u starších vozidel s tímto odpružením cítí dodnes jako v sedmém nebi. Francouzská automobilka není bez důvodu již více než 100 let synonymem mimořádného jízdního komfortu, agilní jízdní dynamiky a bezpečnější polohy na silnici – to vše při férové sazbě.

Špičkové modely od Citroënu, které jsou jako ojeté vozy velmi populární

Vysoký komfort, atraktivní design, užitečná technologie - od svého založení vyrábí Citroën vozy, které jsou něčím jiné. Za poněkud jednoduššími označeními současných řad C1 až C8 se skrývají fulminantní vozidla, která stejnou měrou zaujmou jak hlavu, tak srdce. Ať už živé malé auto, nebo pohodlný luxusní sedan vyšší třídy, modely od Citroënu přesvědčí vlastním unikátním charakterem. Linie jsou aerodynamické a zároveň elegantní, výbava nabízí veškerý komfort a technologie je vždy špičková. Není tedy divu, že modely Citroën profitují na trhu s ojetými automobily z dobré image nových vozidel. Zejména při odpovídající péči se vozidla vyznačují dlouhou životností s rozumnými náklady na údržbu. Zaměřujeme se na nejnovější špičkové modely.

Citroën C1 s otevřenou pohyblivou střechouCitroën C1 zepředu

Citroën C1: Nejmenší Citroën, který se projíždí především v evropských městech. První generace přišla na trh v roce 2005, od roku 2014 se jeho nástupce vyrábí v Kolíně. Exteriér Citroën C1 je mnohem výraznější než jeho identického dvojčete Peugeotu 107 a Toyoty Aygo. Jako městský vůz přesvědčil C1 od Citroën, ať už nový nebo ojetý, nejen vizuálně. Interiér je dostatečně velký pro čtyři osoby, řízení naprosto přesné, podvozek pohodlně vyladěn. Již standardní motor s 68 koňmi má na dálnici páru, na dlouhých cestách pak potěší výkonnější jednotky.

Citroën C3 shora Citroën C3 zevnitř

Citroën C3: Citroën C3 nahradil od roku 2002 Citroën Saxo. Vizuální rozdíl je jasný: design patří křivkám, a to zejména ve druhé generaci, vyráběné od roku 2009. Dostatek prostoru pro hlavy pasažérů, krátké převisy karoserie usnadňující parkovací manévry a zavazadlový prostor, který může být zvětšen na 1300 litrů – to vše jsou důvody, proč je tento model od Citroënu i v ojetém stavu stále poměrně populární. Legendární se stalo provedení C3 Pluriel, které se dá přetransformovat v několika málo krocích ze sedanu na kabriolet, spider nebo pick-up.

Citroën C5 zepředuCitroën C5 ze strany

Citroën C5: C5 je sedan střední třídy od Citroën. Poprvé byl představen v roce 2001 a od roku 2008 se sériově vyrábí druhá generace. Na rozdíl od mnoha jiných modelů francouzské automobilky Citroën je Citroën C5 strohý a jeho šarm spočívá v chladné a nadčasové eleganci. K dispozici je C5 jako sedan a kombi. Dokonce i jednoduché modely mají vysoce kvalitní výbavu, mimořádná je luxusní verze Exclusive s masážními sedadly. Citroën boduje v testu ojetých vozidel i co se týče odolnosti proti korozi, také brzdy pracují dlouhá léta spolehlivě.

Citroën Berlingo zepředuCitroën Berlingo ze strany

Citroën Berlingo: Když se tento model objevil v roce 1996 na trhu, byl Citroën Berlingo – spolu s identickým Peugeot Partner - jedním z prvních kombi se zvýšenou střechou vůbec. Zvláště rodiny ocení dostatek prostoru a boční posuvné dveře, které tento Citroen nabízí. Ojeté Berlingo je zajímavé i po finanční stránce, protože průměrné ceny jsou stále výrazně nižší než konkurence z Wolfsburgu nebo Rüsselsheimu. Jednodušší typy výbavy modelu Berlingo poukazují na původ v segmentu užitkových vozidel. Nicméně, kulaté tvary druhé generace – dostupné od roku 2008 - mají jen málo společného se vzhledem hranaté dodávky.

Počátky Citroënu: od ozubených kol k nedobrovolnému zlatíčku ve světě gangsterů

Začalo to marketingovým tahem: celých jedenáct let od roku 1925 svítil každou neděli z Eiffelovy věže na noční Paříž nápis CITROËN. Neonový nápis byl namontován ze tří stran, tvořilo ho kolem 250 tisíc barevných žárovek a písmeno N bylo s výškou 35 metrů největší. Tuto instalaci vytvořili umělci a cirkusoví akrobati a na úpatí Eiffelovy věže byla postavena vlastní rozvodna elektrické energie. Podívaná zářila až do vzdálenosti 30 km, Charlesu Lindberghovi toto osvětlení sloužilo jako orientační bod při přistání v rámci jeho přeletu přes Atlantik. V roce 1933 Citroën doplnil reklamu o světelné 15 metrů dlouhé hodiny, o rok později následoval 160 metrů vysoký teploměr. S bankrotem Citroënu v roce 1935 skončila i historie osvětlení Eiffelovy věže.

Historie firmy se začíná psát už na začátku minulého století. V prvních letech se však Citroën nespecializoval na výrobu automobilů, ale vyráběl ozubená kola. Ty charakterizoval zvláštní profil: dvojité šikmé ozubení. Tento původ stále připomíná logo Citroënu. S vypuknutím první světové války zakladatel firmy André Citroën výrobu zcela změnil a přeorientoval na výrobu výzbroju. Zisky financovaly po válce nový začátek v automobilovém průmyslu. Citroën se ukázal jako inovativní výrobce a první model Typ A byl nejen první automobil, který byl sériově vyráběn v Evropě, ale měl dokonce i elektrický startér a rezervní kolo, což byla ve srovnání s tehdejšími vozy velmi neobvyklá vlastnost.

Traction Avant před obchodemCitroën Avant Traction shora

Až do vypuknutí druhé světové války byly modely Citroën tak úspěšné, že si automobilka mohla dovolit četná sociální zlepšení pro své zaměstnance. Tak se stal Citroën první společností na evropském kontinentu, která zavedla 13. plat, provozovala školku, orchestr a zavedla zaměstnanecké zdravotní pojištění. Ale globální ekonomická krize, soutěživost Andrého Citroëna a vysoké náklady na vývoj nejmodernějšího vozu 30. let - Traction Avant, vedly v roce 1934 k bankrotu firmy. Firmu převzali jakožto její největší věřitelé bratři Michelini a přivedli Traction Avant na trh. Tímto automobilem společnost navázala na dřívější úspěchy. Vůz s pohonem předních kol s ocelovým samonosným tělem mimořádně dobře seděl na silnici, což z něj udělalo oblíbené únikové vozidlo mezi zločinci a začalo se mu proto přezdívat „gangsterská kára“.

Nezapomenutelné ikony Citroën: Ojeté klasiky z poválečného období

Bezprostředně po druhé světové válce se nejprve pokračovalo ve výrobě předválečných modelů, od konce 40. let se Citroënu opět podařilo ukázat svou inovativní sílu. Modely jako 2CV, přezdívaný díky svému tvaru „kachna“ nebo DS, narážka na francouzské slovo pro Bohyni (la déesse), se rychle staly kultovními vozy, se kterými Citroën dodnes boduje na trhu s ojetými vozy. Model 2CV, vyráběný v letech 1949 - 1990, se díky snadné technice a nízkým nákladům těšil velké oblibě především mezi studenty - v neposlední řadě proto, že kachna byla také považována za znamení odporu proti kapitalismu a oportunistickému stylu života.

Citroën DS ve verzi kupéCharles de Gaulle v Citroënu DS

Citroën DS byl oproti tomu pro fanoušky automobilů ihned po prezentaci v roce 1955 ztělesněním francouzské elegance a nejmodernějši technologie. Tato bohyně brzy psala automobilové dějiny, protože jí kromě vzdušného odpružení a poloautomatické převodovky dominuje avantgardní design. Otcové nejkrásnějších kupé Citroën byli konstruktér André Lefebvre, designér Flaminio Bertoni a technik Paul Mages. DS byla vyráběla zhruba 20 let, než byla nahrazena Citroënem CX Model bohyně je dodnes považován za stylovou a automobilovou ikonu Citroënu a na trhu ojetých automobilů jsou udržovaná vozidla stále k dostání za vysoké ceny. Tento vůz se objevil v nesčetných filmech a prezdnet Charles de Gaulle ji povýšil na luxusní kočár. S koncem DS se ohlásil i nejdůležitější zlom v nedávné historii Citroën.

Současnost: Spojení s Peugeotem, založení společnosti DS Automobiles

Citroën Jumpy jako transporter und minibusCitroën Jumpy ze strany

V roce 1975 převzal automobilku Citroën její konkurent Peugeot a začlenil ji do společného holdingu PSA Peugeot Citroën. Mělo dojít k vytvoření silné skupiny, která může v oblasti kvality a ceny konkurovat na světovém trhu. Toto spojení vedlo ke sdílení platforem mnoha modelů Citroënu a Peugeotu a tím pádem také společných komponentů - i když si jde každá značka z hlediska designu, výbavy a speciální technologie svou vlastní cestou. Sortiment zůstává široký a kromě elegantních sedanů jsou v nabídce i nadále prostorné kombi, vzdušné kabriolety a robustní terénní vozy. Po několika vzestupech a pádech společnosti mezi lety 1990 a 2015 se Citroën znovu etabloval jako jeden z hlavních evropských výrobců automobilů. Oživení modelů DS od roku 2005 se ukázalo být dalším úspěchem a od roku 2014 jsou luxusní řady nabízeny pod prémiovou značkou DS Automobiles.

Model Třída Období výroby Poznámky
Citroën C1 Mikrovůz od 2014 (2. Generace) první generace byla vyráběna v letech 2005 - 2013, identický s Peugeot 107 a Toyota Aygo.
Citroën C3 Malý vůz od 2009 (2. Generace) první generace se vyráběla v letech 2002 až 2009. K dispozici pouze jako pětidveřový hatchback sedan. 2013 facelift.
Citroën C3 Picasso Minivan od 2009 založen na platformě C3. Panoramatické přední sklo s dělenými sloupky typu A. V roce 2013 byl tento model přepracován.
Citroën C4 Kompaktní třída od 2010 (2. Generace) první generace byla vyráběna v letech 2004 - 2010. Zvláštnost: hřídel volantu je zajištěna, pohybuje se jen věnec. V roce 2015 byl proveden facelift.
C4 Aircross SUV seit 2012 Stejný jako Mitsubishi ASX a Peugeot 4008.
Citroën C4 Cactus Mini SUV od 2014 na základě platformy C3 (jinak než naznačuje jméno). Charakteristické rysy: Airbump, vzduchový polštář s plastovým pláštěm, vpředu, vzadu a po stranách.
Citroën C4 Picasso / Grand Picasso Van od 2013 (2. Generace) první generace byla vyráběna v letech 2006 - 2013. Charakteristické je panoramatické čelní sklo. Picasso má 5 míst, Grand Picasso 7 míst.
Citroën C5 Střední od 2008 (2. Generace) první generace byla vyráběna v letech 2001 - 2008. Sedan je k dispozici jako čtyřdveřový model, kombi je nabízeno jako C5 Tourer. V letech 2010 a 2012 byly provedeny drobné revize. Od roku 2014 je k dostání vyšší verze po názvem C5 Crosstourer.
Citroën Berlingo Multispace Kombi se zvýšenou střechou od 2008 (2. Gnerace) první generace byla vyráběna v letech 1996 - 2009 a byla jedním z prvních kombi se zvýšenou střechou vůbec. 2. generace podstoupila v letech 2012 a 2015 facelift.
Citroën C-Zero Mikrovůz od 2009 stejný jako Mitsubishi i-MiEV a Peugeot iOn. Čistě elektrický pohon. V roce 2013 následuje mírná revize.

Sportovně laděný a silný: úspěchy Citroënu na mistrovství světa

Citroën CX 2400 GTiCitroën CX na Rallye Senegal

Ve svých raných letech psal Citroën díky několika expedičním cestám po Africe a Asii dějiny automobilového průmyslu a ukázal, že vozidla této značky jsou funkční i v extrémních podmínkách. Později následovala účast na různých rally závodech na africkém kontinentu. Od přelomu tisíciletí se automobilka angažuje v oblasti motosportu a to opět s cílem demonstrovat výkon vlastních silničních vozidel, tentokrát na závodní dráze. Ve světové soutěži rally má Citroën dokonce vlastní tým. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team, jehož partnerem je francouzská ropná společnost Total a hlavním sponzorem je arabský emirát Abu Dhabi, jede v čele: s 94 vítězstvími ve World Rally Championship (WRC) a 8 tituly mistra světa se stal Citroën na konci roku 2014 nejúspěšnějším výrobcem automobilů v historii WRC. V letech 2014 a 2015 byl Citroën kromě WRC úspěšný i v Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC) - jezdec Citroënu José María López získal světový titul dva roky po sobě, a titul si zajistil i tým konstruktérů. Na rok 2017 je naplánován návrat do WRC s novým vozidlem.