Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
fiat-barchetta-l-01.jpg

Fiat Barchetta

Fiat Barchetta v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Fiat Barchetta včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Fiat Barchetta je vůz typu roadster, který vyráběla italská automobilka Fiat v období 1995-2005. Barchetta znamená v italštině “malý člun”, a také označuje typ sportovní karoserie s otevřenou střechou (e.g. kabriolet).

Vývoj nového konceptu vozu Barchetta probíhal v letech 1990-1994. Projekt nesl název Tipo B Spider 176 a na designu nového Fiatu se podíleli konstruktéry Andreas Zapatinas a Alessandro Cavazza. Designový tým Fiat Centro Stile v té době řídil Peter Barret Davis. Výroba byla zahájena v roce 1995 a trvala do roku 2005. Nicméně v obodobí 2002-2004 produkce vozů byla pozastavena z finančních důvodů. Barchetta byla založena na podvozku Mark 1 od Fiatu Punto. Co se týče technické stránky věcí, vozy Fiat Barchetta disponovaly zážehovým motorem vybaveným variabilním časováním vačkového hřídele 1747 ccm DOHC. Z hlediska výkonu motor Barchetty produkoval 132 PS (97 kW, 130 koní) a 164 N·m točivého momentu.

Celková hmotnost Barchetty byla 1056 kg a vůz byl schopen dosáhnout rychlosti 100 km/h za 8,9 sekundy. Přičemž nejvyšší rychlost Barchetty byla 200 km/h. Auto bylo k dostání v různě barevných provedeních interiéru a exteriéru. Jedna verze dokonce nabízela červené kožené čalounění uvnitř vozu. Pravděpodobně jednou z největších kosmetických změn v exteriéru Barchetty se stalo přidání třetího brzdového světla. Tato změna byla poprvé zavedená u vozů Lido a Riviera v roce 2000. Výroba Barchetty se definitivně zastavila v červnu 2005.

Design

Fiat Barchetta se těšil přiznívým ohlasům publika předevšim díky propracovanému designu. Tak malý detail jako dveřní kliky byl zpracován s velkou pečlivostí, což přidávalo k celkovému retro vzhledu Barchetty. Na každé straně dveří bylo zakotveno malé tlačítko, jehož stisknutím se vysunula malá páčka a dveře se tak mohly otevřít. Tento nepatrný detail byl též hodně oblíbený mezi milovníky Barchetty. Co se týče provedení a vzhledu nejbližším konkurentem Barchetty byla Mazda Miata, která však zažila velký propad na trhu v porovnání s Barchettou. Na rozdíl od Mazdy Miaty, která byla postavena na platformě s motorem umístěným vepředu, Barchetta se zakládala na podvozku Fiat Punto. Z tohoto důvodu také Fiat Barchetta nabízel pohon předních kol. V porovnání s Miatou byly vozy Barchetta svižnější, důsledně zpracované a o něco málo vyšší, což zajišťovalo větší pohodlí řidiče.

Výroba

Karoserie Fiat Barchetta byly svařeny v továrně ILCAS v Sparone Canavese, a finální montáž byla provedena v továrně Chivasso výrobcem autobusů společností Maggiora. Z důvodu bankrotu společnosti Maggiora v roce 2002 výroba Fiatu Barchetta byla přenesená do závodu Mirafiori. Trvalo však 2 roky než výroba byla obnovena. Do ukončení výroby v roce 2005 Fiatem bylo vyrobeno přes 57 tisíc vozů Barchetta. Výroba vozů Barchetta byla omezená pouze na vozidla s levostranným řízením, přestože se vozy prodávaly i na trzích s pravostranným řízením ve Velké Británii a Japonsku.

Fiat využil nízkého objemu výroby vozů Barchetta (jen 15 tisíc aut ročně) jako odrazový můstek pro zavedení nového typu motoru. Sportovní vozy tak disponovaly motorem 1,8 litrů se dvěma kamerami a výkonem 128 koní při 6300 otáčkách za minutu. Barchetta se dále mohla pochlubit dlouhým seznamem volitelných možností a funkcí. Jednalo se například o protiblokační systém brzd, litá kola, klimatizaci, kožené čalounění, pevnou střechu, airbag spolujezdce či centrální zamykání. Posilovač řízení byl však u vozů Barchetta standardem.

Ohlasy publika

Snad nejznámějším ohlasem bylo uvedení Barchetty v jednom z dílů populární TV show Top Gear. Díl s Barchettou v hlavní roli se vysílal v prosinci 2010, téměř 5 let po ukončení výroby vozů Barchetta. V této vánoční epizodě se tři moderátoři (Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May) pokusili následovat cestu tří mudrců do Betléma. Fiat Barchetta řídil Richard Hammond, konkrétně měl k dispozici vůz ze speciální edice s černým lakováním a interiérem potaženým červenou prošívanou kůží. Jeremy Clarkson dostal Mazdu MX-5 a James May se usedl za volant BMW Z3. Na konci epizody byla Barchetta slavnostně prohlášena za nejvíce žádoucí a nejspolehlivější ze tří vozů.