Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
ford-explorer-l-01.jpg

Ford Explorer

Ford Explorer v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Ford Explorer včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Ford Explorer se v roce 1993 zapsal svými vnějšími vlastnostmi opravdového off-road vozidla a délkou asi 4,70 metru jako první evropský představitel v této době stále populárnějších sportovních užitkových vozidel (SUV). Přes jeho off-road design a volitelný pohon všech čtyř kol měl Ford Explorer jen omezené off-road schopnosti. Při navrhování Exploreru, který vznikl na základě pickupu Ford Ranger, hrály roli spíše komfort a technická způsobilost vozidla. Díky těmto vlastnostem se stal Ford Explorer ve Spojených státech, mateřské zemi SUV, jedním z nejprodávanějších vozů v této třídě. K tomu Ford vybavil různé generace modelů motory V6 se čtyřmi litry zdvihového objemu a výkonem 116 kW (155 koní), které se vyráběly v kolínském Fordu.

Nové bezpečnostní systémy pro Ford Explorer od roku 2006

Od roku 2001 již nebyl Ford Explorer na evropských trzích nabízen v dealerské síti Ford. Důvody: Prodej v Evropě nesplnil očekávání a Explorer se dostal do spárů kritiky vzhledem k vadné sérii s konstrukčními problémy a špatným obutím. Ostatní pneumatiky a standardní elektronická indikace tlaku v pneumatikách, stejně jako ESP od roku 2006 by měly přispět ke zlepšení bezpečnosti silničního provozu.

Nová generace Fordu Explorer jako třídvéřák a pickup

Ve Spojených státech představil výrobce Ford Explorer jako nástupce Ford Bronco II poprvé v roce 1990 jako pětidveřový model a třídveřový Explorer Sport. První generace Explorer byla nahrazena v roce 1995 druhou sérií, nabízenou až do roku 2001. Design se zásadně změnil a dominovaly mu více zaoblené tvary. Novinkou v programu byl výkonný motor V8 s 157 kW (210 koní) a pětilitrovým objemem, který byl spolu s kolínským motorem V6 k dostání jak pro verzi pětidveřovou, tak pro Explorer Sport. V roce 2001 byl představen krátký pickup s názvem Sport Trac.

Více prostoru a lepší výkon ve Fordu Explorer od roku výroby 2002

Ve třetí generaci (2002 - 2005) v roce 2003 Ford odebral třídveřové verze Exploreru z programu. U nové řady Fordu Explorer výrobce nejprve nabídl volitelnou třetí řadu sedadel, takže SUV nyní disponovalo prostorem až pro sedm cestujících. Nový špičkový model byl vybaven 4,6 litrovým motorem o výkonu 178 kW (239 koní). Ve čtvrté generaci z roku 2006 dostal nejlepší model dlouhý téměř 4,90 metru na délku nový motor V8 s 24 válci a 218 kW (292 koní). V roce 2007 byla upravena pickup verze Fordu Explorer Sport Trac.