Koupit Ford Mustang ojetý vůz u Autoscout24

Najděte si Váš požadovaný automobil.

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Když Ford Motor Company v roce 1964 uvedl na trh čtyřsedadlového nástupce legendárního Forda Thunderbird, nikoho tenkrát nenapadlo, že se Ford Mustang stane během tak krátké doby zakladatelem vlastní třídy vozidel a v průběhu půl století nejoblíbenějším autem ve filmové historii. Z úspěchu Fordu Mustang byl výrobce více než překvapen. Ford nečekal více než 100.000 prodaných kusů v prvním roce. V průběhu čtyř let se přitom Fordu Mustang prodalo téměř 1,3 milionu kusů.

Ford Mustang jako symbol svobody a americké automobilové kultury

Američané ho milovali, pro Evropany se stal symbolem americké svobody a automobilové kultury a od svého prvního vystoupení ve filmu James Bond v roce 1964 byl Ford Mustang úspěšný i ve filmových projekcích jako automobilová hvězda. Tmavě zelený Ford Mustang GT, ve kterém Steve McQueen v roce 1968 ve filmu Bullittův případ absolvoval dosud nejdelší pronásledování v historii filmu, učinil z Fordu Mustang automobilovou legendu navždy. Motoristický tisk dokonce kvůli divokému koni v jeho logu umístěném na masce chladiče po něm pojmenoval i novou třídu vozidel: pony cars, cenově dostupné kompaktní sportovní vozy s vysokými požadavky na design. Od roku 1964 se vyrobilo celkem pět generací Fordu Mustang a každá nová verze modelu z dovozu si v Evropě našla své milovníky, ať už jako kabriolet s látkovou střechou nebo kupé. Jako muscle car a jako vytuněná verze si Ford Mustang udržuje stálé místo coby výjimečné auto stranou od masového trhu v tuningové scéně až do dneška.

První série do roku 1970 komerčně nejúspěšnější

První Mustangy vyráběl Ford od března 1964 jako hatchback-kupé a kabriolet, o rok později jako fastback kupé s šestiválcovým 2,8 litrovým motorem a V8 motorem s objemem 4,3 litru. Pouhý rok po zahájení sériové výroby přišel Shelby Mustang se 225 kW (306 hp), navržen pro Ford bývalým americkým závodníkem Carollem Shelbym jako GT 350 s V8 motorem a výkonem 225 kW (306 koní) pro malovýrobu. V pozdních 60. letech Ford vyprodukoval vlastní řadu Mustangů a představil Ford Mustang s velkým motorem V8 v nové verzi s výkonem 143 kW (195 PS), nově vyvinutý 6,4 litrový motor s kapacitou až 239 kW (325 PS) a 7 litrové motory do 287 kW (390 PS).

Ford Mustang jako předchůdce Muscle Cars

Do konce třetí generace v roce 1970 se klasický Mustang s dlouhým žraločím předkem proměňoval pouze mírně. V modelových řadách od roku 1971 do roku 1973 rostl Ford Mustang do délky a šířky, ale v tomto novém designu se prodával již méně. V žánru Muscle cars nicméně dosáhl jako Ford Mustang Mach I fenomenálního úspěchu i v 70. letech. V následující sérii od roku 1978 Ford pak opět navýšil prodejní čísla na více než jeden milion prodaných kusů. Se širší škálou motorů menších agregátů a speciálních modelů jako Ford Mustang Cobra se Fordu podařilo do roku 1993 prodat více než 2,5 milionu mustangů. Jako základní modely se až do roku 2004 držely Ford Mustang Basis, GT a Cobra, které dosahovaly výkonu mezi 108 kW (147 PS) a 290 kW (395 PS).

Navázání na minulé úspěchy s retro designem a speciálními edicemi

Jako vzpomínku na nejúspěšnější doby Mustangu Ford po faceliftu v roce 1999 uvedl na trh svůj sportovní skvost, opět se silnějšími ozvěnami 60. let. Také model GT Bullitt z roku 2001, pojmenovaný po McQueenově filmu, a Mach 1 z roku 2003/4, pojmenovaný podle Muscle car éry 70. let, byly návratem ke slávě minulých let. Strategií retro designu Ford pokračoval i ve výrobní řadě v roce 2004. Ford Mustang je od té doby vyráběn jako kabriolet a kupé ve čtyřech variantách. Špičkovým modelem je Ford Mustang Shelby Cobra GT s 5,4 litrovým motorem a výkonem 368 kW (500 koní). Od roku 2009 je Ford Mustang k dostání také s panoramatickou skleněnou střechou a v nové limitované edici Ford Mustang Bullitt Edition II s výkonem 239 kW (315 koní).