Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
honda-civic-l-01.jpg

Honda

Málokterá jiná značka dělí vlastníky automobilů v tak velké míře na fanoušky a odpůrce jako Honda. Vzhled je věcí zvyku, také pověst na tuning scéně proniká jen zřídka do hlavního proudu. Ale kdybyste vytvořili seznam nejsportovnějších vozů, modely japonské značky by se jistě umístily velmi vysoko. Bez ohledu na to, zda sedíte za volantem Civicu, NSX nebo S2000 – takový pohon jako má Honda nemá žádné jiné ojeté auto. Ale nemusíte být ani rychlí , ani zběsilí , abyste mohli využívat výhod modelů Honda. Dokonce i mimo závodní trať jsou Japonci plně funkční, přesvědčí technickou rafinovaností a rozsáhlou bezpečnostní výbavou.

Modely Honda, které stojí mezi ojetými vozy v popředí

Honda Civic Type R Pohled zezadu

Existují tři dobré důvody, proč jsou vozy Honda atletičtější než konkurence: túrování motoru, přímé řízení a podvozky. Dokonce i ten, kdo nesní o našponovaném silničním závoďáku, ale pouze hledá každodenní vůz, se spokojí s Hondou. Neboť pokud jde o kvalitu a dlouhověkost, Japonci se pravidelně objevují na vysokých příčkách. Dokonce i TÜV a Dekra moc nereptají, během testu dělá značka v ojetém stavu jen zřídka problémy. Avšak oproti konkurenci z Wolfsburku a Rüsselsheimu je pro značku těžké si obhájit postavení, ačkoli jsou vozy z Japonska stejně vyspělé jako ty od německých výrobců. Představujeme tři modely Honda, které stojí jako ojeté vozy za zmínku.

Honda Jazz zepředu

Honda Jazz : Malý, ale velmi prostorný a flexibilní, to jsou největší triumfy Honda Jazz. Představen byl tento malý vůz v Evropě na podzim roku 2001 - v Japonsku, Číně a Spojených státech byl model nazýván Honda Fit. Třetí generace Honda Jazz je v nabídce od roku 2013. Nápadný je i flexibilní systém sedadel: Vzhledem k tomu, že nádrž není pod zadními sedadly, nechají se sedadla a opěradla natolik sklopit, že se dají přepravit jak objemné, tak velké předměty. I přes pět lidí na palubě je v zadní části k dispozici prostor ještě více než 350 litrů – žádný vůz ve třídě malých automobilů nenabídne tolik místa jako tato Honda. Ojeté a zachovalé modely jsou těžko k sehnání.

Honda Civic zepředu

Honda Civic : Civic je považován za nejvíce extrovertí výrobní řadu Hondy. První generace přišla na japonský trh v roce 1972 a od roku 2012 je k dispozici devátá generace, na rok 2017 se chystá generace číslo deset. Civic je pro Hondu to, co je Golf pro VW: mezinárodní trhák, který patří s 18,5 miliony prodaných vozů mezi nejprodávanější vozy všech dob. Nicméně, vnější a vnitřní hodnoty tohoto vozu přesvědčí. Speciálně pro současné ojeté vozy platí: Motory patří mezi nejsportovnější ze své třídě, nabízejí vysokou bezpečnost a přesvědčí dobrým podvozkem a výfukovým systémem vysoké kvality. Na design posledních dvou generací je ovšem třeba si zvyknout.

Honda Accord zepředu

Honda Accord : Stejně jako Civic má i Honda Accord mezinárodní úspěch, u nás se zatím tolik neproslavil. Tento model Honda i jeho ojetá verze je dobrou volbu – jeho spolehlivost si chválí dokonce i TÜV. První verze Accord se objevila na trhu v roce 1976, v současné době se vyrábí již osmá generace (od roku 2008). Od roku 1990 se na světovém trhu verze Accord liší také z hlediska velikosti a tvaru karoserie: Takže evropské modely střední třídy jsou menší než ty americké. Avšak verze kombi s názvem Honda Accord Tourer nabízí dostatek místa a úložného prostoru. Také výbava a motor jsou u Honda Accord na špičkové úrovni.

„The Power of Dreams“ (síla snů) pomohla Hondě k vzestupu

Zakladatel společnosti Soichiro Honda

Honda, to je síla snů neboli „ Power of dreams “. To je více než strategický marketingový slogan - tento princip je podstatou společnosti Honda. Sílu snít pociťoval vlastně již sám Sóičiró Honda (1906-1991), který pracoval celý život na realizaci své vize. Jako mladík podlehl fascinaci vozu a byl mechanikem. Později hledal větší vzrušení a propadl automobilovým závodům. Po vážné nehodě možná ztratil touhu závodit, ale ne svou vášeň - automobily. Místo toho v polovině 30.let přesedlal dodatečně na svou autodílnu Tokai Seiki Heavy Industry , kde se vyráběly pístní kroužky. Během druhé světové války Toyota podlehla vládní kontrole. Bombový útok na továrnu a blízké zemětřesení zničily většinu výrobních kapacit, což je důvod, proč Honda nakonec po válce prodala zbytky firmy Toyotě.

Honda Motor Corporation se stala největším světovým výrobcem motocyklů

Peníze, které Honda vydělala, investoval podnikatel do nové společnosti: Honda Technical Research Institute. Začalo to výrobou motorizovaných kol pro každého. O dva roky později se k Hondě přidává posila: Společně s techniky Kihachiro Kawashima a manažerem Takeo Fujisawa je Honda obnovena – přesně podle svého poslání: "Máme jen jednu budoucnost a ta je složena z našich snů, máme-li odvahu rozbít konvenci." Nová společnost se nyní nazývá Honda Motor Corporation. Honda se zpočátku zaměřila na výrobu motocyklů. První model byl v roce 1949 D-Type, nazývaný také Honda Dream. Po deseti letech historie firmy se dostavil úspěch v podobě modelu Super Cub. Lehký mopedoscooter – zkratka pro Cheap Urban Bike - patří dodnes k nejprodávanějším světovým motorizovaným prostředkům. Vysoká kvalita a příznivé ceny pomohly Hondě v polovině 60.let stát se největším světovým výrobcem motocyklů.

Začátek 60.let znamenal vstup do automobilové výroby

Honda S360 Roadster

Také první čtyřkolové vozidlo, dodávka T360, se rychle ukázala být úspěšnou. Tohoto malého „sportovního náklaďáku", který sjížděl z montážní linky v letech 1963-1967, se prodalo kolem 100.000 kusů. Předtím se Honda bránila vládnímu zákonu, podle kterého byly v Japonsku povoleny pouze tři automobilové závody - Honda by byla nucena soustředit se pouze na výrobu motocyklů. V roce 1963 byl představen model S500. Červený roadster, který byl založen na prototypu S360, mohl jen těžko skrývat svou technickou podobnost s motocykly, ale dvoumístné vozidlo bylo u zákazníků dobře přijato a bylo základem pro další růst Hondy. Společnost byla od konce 50.let aktivní na mnoha mezinárodních trzích mimo Japonsko, nyní byly modely automobilů uváděny na trh postupně. První model, dostupný v západním Německu, byl model S600, jehož výroba začala v roce 1964 a který byl o rok později exportován do Evropy. Brzy následovala Honda S800, také jako kupé a kabriolet verze. Mezi kupujícími ojetých vozů jsou tyto modely velmi žádanými Vintage kousky.

Jako jeden z prvních výrobců automobilů Honda představila svou vlastní luxusní značku

Honda Civic z roku 1973 Honda NSX zepředu

Po malých a sportovních vozech Honda v následujících letech rozšířila svou modelovou paletu. V roce 1972 následovala Honda Civic v kompaktní třídě, 1976 Honda Accord a 1978 Honda Prelude ve střední třídě. V roce 1985 byla představena Honda Legend pro vyšší střední třídy. O rok později Honda spojila všechny modely luxusních aut, které byly k dispozici na trhu v USA a Kanadě, pod prémiovou značku Acura. To se ukázalo jako úspěšný tah, protože v průběhu následujících 30 let se Honda díky modelům Acura stala jedním z nejúspěšnějších dodavatelů luxusních automobilů na americkém kontinentu. Tento koncept byl tak úspěšný, že se brzy noblesní modely a verze Honda prodávaly pod značkou Acura i na domácím trhu v Japonsku, pak také v Rusku a Číně. V roce 1990 bylo prezentováno superauto Honda NSX - zkratka pro New Sportscar eXperience. Podle odborného tisku "celosvětově nejlepší sportovní vůz všech dob".

Honda Legend zepředu Honda CR-V interiér

90.léta byla pro Hondu zatěžkávací zkouškou, neboť zakladatel firmy Sóičiró Honda, který byl i po odchodu do důchodu v roce 1973 duchem společnosti, zemřel. Společnost propásla boom SUV a nákladních vozů, šuškalo se i o nepřátelském převzetí firmou Mitsubishi. Vedení kolem Nobuhiko Kawamota ukončilo populární, ale v konečném důsledku velmi nákladnou účast na Formuli 1 a vsadilo na výrobu nových minivanů a terénních vozů. Honda Odyssee a Honda CR-V navázaly na dřívější úspěchy a společnost přivedly zpátky do hry. Kromě SUV se ukázala být mezinárodně zisková i vozidla s hybridním pohonem zejména hybridní kupé CR-Z. Kromě toho společnost expandovala do nových obchodních oblastí: Dceřiná společnost Honda Aircraft Company vytvořila model Honda HA-420, tzv. HondaJet. Dnes je Honda jedním z mála nezávislých výrobců automobilů v Japonsku. Společnost vyrábí kromě automobilů a motocyklů i zahradní techniku, lodní motory a elektrické generátory. Za zmínku stojí i zapojení Hondy v oblasti umělé inteligence: ASIMO - zkratka pro Advanced Step in Innovative Mobility - je jedním z nejmodernějších humanoidních robotů na světě.

Současné modely Honda, které přesvědčí i jako ojeté vozy:

Model Třída Výrobní doba Poznámka
Honda Jazz Malý vůz Od 2013 (3. Generace) Variabilní zadní sedadlo. Asistenční pohotovostní brzda a tempomat jsou ve standardní výbavě, možnosti s vyšší komfortní výbavou zahrnují informační systém Honda Connect. Stejná platforma jako Honda HR-V (druhé generace).
Honda Civic Kompaktní třída Od 2011 (9. Generace) Vyrobeno speciálně pro evropský trh. V roce 2015 byl proveden facelift. Kombi verze se nazývá Tourer, sportovní varianta je k dispozici jako Civic Sport. Závodní verze má název Civic Type R.
Honda HR-V SUV Od 2015 (2. Generace) Asistenční systém dálkových světel a pohotovostních brzd, tempomat a klimatizace jsou ve standardní výbavě. Navigační systém se ovládá pomocí dotykové obrazovky. Variabilní zadní sedadlo. Stejná platforma jako Honda Jazz (třetí generace).
Honda CR-V Kompaktní SUV Od 2014 (4. Generace) Pohon předních nebo nebo všech kol. K dispozici také s parkovacím asistentem, asistenční systém dálkových světel, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, hlídač mrtvého bodu. Verze s luxusnější výbavou mají navíc informační systém Honda Connect.