Koupit Hyundai i40 ojetý vůz u Autoscout24

Najděte si Váš požadovaný automobil.

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Hyundai i40 byl v roce 2011 uveden na trh jako kombi a sedan

{newline}Při uvádění nového modelu postupuje většina výrobců podle pravidla: nejdříve sedan, a pak kombi. Nebo uvést obě verze karoserie současně. Jiné pořadí zvolil jihokorejský výrobce automobilů Hyundai, když se jeho model střední třídy Hyundai i40 v první polovině roku 2011 objevil v showroomech evropských dealerů. Začátkem léta 2011 to byl Hyundai i40 kombi a až o půl roku později následovala verze sedan. Situace byla o to zajímavěhší, že v případě jeho předchůdce Hyundai Sonata Korejci o verzi kombi vůbec neuvažovali a vyráběli pouze klasickou verzi sedan. Na změnu koncepce v modelové politice měl zřejmě největší vliv fakt, že na evropských trzích (zejména na německém) začala podle statistik růst popularita velkých kombi modelů. Strategie Hyundai se proto zaměřila především na evropský trh, a Hyundai i40 měl být vnímán jako evropské vozidlo.{newline}{newline} {newline}

Lifestyle design a snížení výkonu Hyundai i40

{newline}Koncepce Korejců se neomezovala jen na evropský laděný design Hyundai i40. Také výroba Kombi i sedanu byla lokalizována v Evropě s tím, že v českém závodě byla za tímto účelem nainstalována nová výrobní linka. Cílem Korejců bylo doplnit výrobní program s Hyundai i40 Kombi o lifestylové kombi s dynamickým designem a 1 700litrovým zavazadlovým prostorem při délce jen 4,77 metru. Kromě toho měl Hyundai i40 vybavený menšími motory a jako nástupce generace Hyundai Sonata zaujmout zákazníky i nižší spotřebou.{newline}

Motory Hyundai i40

{newline}Od začátku byl Hyundai i40 k dispozici se dvěma benzinovými a dvěma naftovými motory. Základní model měl 1,6litrový benzínový motor, který umožnil i40 dosáhnout výkonu až 99 kW (135 koní). Ve vyšší výkonostní třídě s dvoulitrovým motorem dosahoval Hyundai i40 výkonu 130 kW (177 koní). Slabší naftový motor s vysokotlakovým zásobníkem - Common-Rail- system měl objem 1,7 litru. S tímto motorem dosahoval Hyundai i40 výkonu 85 kW (115 koní). Výkonější dieselový motor poskytl i40 až 100 kW (136 koní). Korejci pracovali také na verzi Hyundai i40 s hybridním dieselovým motorem se spotřebou pohonných hmot pouze tři litry.