Koupit Kia ojetý vůz u Autoscout24

Najděte si Váš požadovaný automobil.

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Jméno Kia zastupuje bohatou historii prvního korejského výrobce automobilů. "Ki" je odvozeno od čínského znaku pro "růst" a "a" odkazuje na Asii. Od svého založení v roce 1944 se růst značky Kia projevuje nejen v názvu, ale také ve vývoji společnosti. Z původního výrobce jízdních kol se stal výrobce automobilů nejprve ve své vlasti, v Koreji. Dnešní automobilka Kia vychází z původní Kyongseong Precision Industry, založené v Soulu v roce 1944. Tato společnost začala v roce 1952 pod názvem Kia Industry Company vyrábět jízdní kola.

První výroba motorových vozidel nejen v rámci podniku, ale i v národním měřítku, se uskutečnila o deset let později. Prvními vlaštovkami byly v roce 1960 tříkolový Minilaster K-360 a motocykl C-100. Nicméně průlom přišel na začátku 70.let se čtyřkolovým náklaďákem Titan. Ještě dnes je tento model v Koreji díky své popularitě synonymem pro jakýkoli typ nákladního vozu.

V roce 1973 Kia představila první 2,0-litrový benzínový motor vyrobený v Koreji, což byla úplná novinka na tuzemském trhu. V tom samém roce šla Kia na burzu. O rok později se uskutečnila výroba prvního osobního automobilu v Koreji – modelu BRISA. Brzy na to putovala Brisa do sériové výroby a její pick-up verze se podílela na započetí vůbec prvního korejského vývozu automobilů.

V roce 1976 Kia odkoupila svého konkurenta Asia Motors a o dva roky později vyrobila první vznětový motor. Od roku 1979 probíhala v Kia na základě licence výroba Peugeotu 604 a Fiatu 132. Ale teprve spolupráce s Mazdou a Fordem přinesla rozeznatelný úspěch: společný vývoj vyvrcholil v roce 1987 výrobou Kia Pride, které se prodaly téměř dva miliony kusů.

V roce 1990 se korejská společnost přejmenovala na Kia Motors Corporation a otevřela ultramoderní závod v Hwasung. Později v roce 1992 byla Kia Motors rozšířena o Kia Motors America ve Spojených státech. Za rok na to započala distribuce v Německu a výroba Sportage, jednoho z prvních SUV.

V roce 1998 to nicméně vypadalo na dočasný konec korejského vzestupu. Kia se ocitla v důsledku asijské finanční krize ve velkých problémech a přešla pod nucenou správu. Nakonec byla převzata Hyundai Business Group, ze které se na počátku nového tisíciletí stala Hyundai Automotive Group.

Již rok po převzetí byla společnost schopna zotavit se z krize a vykazovala černá čísla. A tak se v roce 1999 objevila na německém trhu Kia Carnival; o rok později přišly modely Rio a Carens. Tento trend pokračoval i v následujících letech s modely Magentis, Sorento, Opirus, Picanto a Cerato. V roce 2004 byla Kia ve spojení s Hyundai Motors sedmým největším výrobcem automobilů na světě, v Německu vzrostl její podíl na trhu na 2,44 procenta. V následujícím roce byla Kia Deutschland nejrychleji rostoucí značkou.

V roce 2006 Kia Motors dočasně přesídlila do německého Eschbornu poblíž Frankfurtu nad Mohanem; Peter Schreyer, bývalý kreativní ředitel Volkswagenu, nastoupil jako hlavní Kia designér. V roce 2007, ku příležitosti Mezinárodního automobilového veletrhu IAA, byla otevřena nová evropská centrála ve Frankfurtu nad Mohanem, kde měla sídlo také Kia Motors Deutschland a první nezávislé evropské centrum designu Kia. V roce 2008 byla Hyundai-Kia Automotive Group poprvé pátým největším výrobcem automobilů na světě.

Ve svých výzkumných a vývojových centrech Kia intenzivně pracuje na ekologicky šetrných konceptech vozidel: na posledním IAA společnost představila SUV platformu s pohonem palivových článků, jejíž tři elektromotory čerpají svou energii z palivového článku o výkonu 99 kW/134 koní. V USA a Koreji existuje již několik tuctů testovacích vozidel s palivovými články Kia v nepřetržitém provozu; Kia a její sesterská společnost Hyundai daly jihokorejskému ministerstvu životního prostředí k dispozici více než 4000 vozidel s benzínovým motorem a elektromotorem pro jeden z vůbec největších testovacích programů hybridních vozů.

Kia Motors se také různou měrou angažuje v závodním sportu: společnost byla do roku 2013 hlavním sponzorem tenisového grandslamového turnaje Australian Open, v roce 2007 byla hlavním sponzorem mistrovství světa v házené v Německu, dále oficiálním sponzorem UEFA EURO 2008 a také sponzorem dresů Atlético Madrid.

V roce 2008 Kia Motors prodala 1,375,738 vozidel po celém světě, a dosáhla tak jako jedna z mála automobilek nárůstu prodeje oproti předchozímu roku (plus 8,4 procenta). I přes současné obtížné hospodářské podmínky má Kia Motors poměrně dobrou pozici, aby rozšířila svůj podíl na trhu vozů s nižší spotřebou pohonných hmot a kompaktních vozů.