Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
kia-rio-l-01.jpg

Kia Rio

Kia Rio v přehledu

4,4 (ratings)

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Kia Rio včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Jako držitel licence Mazda a Fiat využila jihokorejská automobilka Kia v roce 1970 rychlého růstu domácího trhu s automobily s cílem zapsat se do povědomí jako výrobce sedanů a kombi střední třídy. V polovině 80. let pak Kia společně se zahraničními partnery vyvinula malý kompaktní vůz Kia Pride, který se vyráběl čtrnáct let a který značku z Jižní Koreje v roce 1993 proslavil v Evropě. Jediným problémem rychlého růstu bylo to, že expanze vyčerpala finanční zdroje společnosti, takže toho konkurent Hyundai v roce 1999 využil a významnou jihokorejskou automobilku obelstil; značky Hyundai a Kia se tak spojily. Prvním společným modelem obou výrobců byl model Kia Rio, uvedený na trh v roce 2000, který zůstal vstupním modelem Kia v Evropě po celé čtyři roky, než se objevila Kia Picanto.

Kia Rio je nabízena ve dvou verzích karoserie

Kia Rio byla se svou délkou 4,21 metru a šířkou 1,67 metru v Evropě zařazena ve velkoobjemové kompaktní třídě, od čehož si Jihokorejci slibovali dobrou šanci na úspěch z důvodu nízkých výrobních nákladů. V nabídce byly dvě verze karoserií - sedan a provedení hatchback podobné kombi, které Kia v Evropě uvedla na trh s více sportovním nádechem. Jako první motor byl v programu 1,3litrový agregát s 55 kW (75 koní). Po faceliftu v roce 2003, který přinesl Kia Rio nárůst délky na 4,24 m, byl použit větší 1,5litrový motor o síle až 72 kW (98 PS). První generace Kia Rio z roku 2005 měla i své nedostatky: co se týče bezpečnosti, musela si vystačit s jediným airbagem, ABS bylo u modelů pouze volitelné.

Rozšířené funkce zabezpečení v Kia Rio od roku výroby 2005

Tato bezpečnostní chyba by se již u nástupce z roku 2005 neměla objevit. Téměř o dvacet centimetrů kratší Kia Rio druhé generace dostala v základní výbavě elektronický stabilizační systém, ABS s rozdělováním brzdné síly a vylepšený systém airbagů s přední a boční ochranou a kontinuální hlavové airbagy pro cestující na zadních pětimístných sedadlech. Vzhledem k tomu, že se verze sedanu v Evropě moc neosvědčila, soustředil se výrobce pouze na prodej pětidveřové Kia Rio, vybavené sportovním předním spoilerem a dynamicky rozloženým pohonem.

Kia Rio je k dostání se dvěma benzínovými motory

V nabídce benzíňáků druhé generace Kia Rio byla jednotka s objemem 1,4 litru a výkonem 71 kW (97 koní), dále větší motor o objemu 1,6 litru a výkonu 82 kW (112 koní). Standardně byl vůz vybaven pětistupňovou manuální převodovkou. Volitelná čtyřstupňová automatická převodovka byla k dostání v Kia Rio v kombinaci s 1,6litrovým motorem. V této verzi měla Kia Rio dle výrobce spotřebu v průměru 7,2 litrů, což odpovídá emisím CO2 171 g/km.

Od roku 2005 je zde Kia Rio i jako diesel

Hlavní technická inovace druhé generace Kia Rio: Poprvé je Kia Rio k dispozici s dieselovým motorem. Turbo motor common-rail měl objem 1,5 litru a dosahoval výkonu až 82 kW (112 PS). Průměrná spotřeba je uvedena výrobcem jako 4,7 litrů nafty, což odpovídá hodnotě emisí CO2 121 g/km. Tím se Kia Rio Diesel stala nejúspornějším modelem výrobní řady tohoto jihokorejského výrobce. Jediná nevýhoda: filtr pevných částic byl u Kia Rio k dispozici pouze jako doplněk.