Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
kia-sportage-l-01.jpg

Kia Sportage

Kia Sportage v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Kia Sportage včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

U českých zákazníků je na trhu velice oblíbeným modelem. V roce 2015 se v České Republice stává šestým nejprodávanějším tuzemským SUV (1900 kusů, v roce 2010 se jich prodalo jen 747). Ta vůbec první vznikla již v roce 1993 a své místo si na trhu držela jedenáct let do příchodu její druhé generace v roce 2004. Třetí vydání se dočkalo svého výstupu v roce 2010 a 2016 přišla na scénu generace čtvrtá. Po celém světe se jich prodalo 3,5 milionu, z toho v Evropě 450 tisíc. Po Kie Cee’d je to u nás dlouhodobě nejdůležitější model značky. Rok 2015 prodala Kia u nás 1896 kusů, což je dost na 6. Místo v segmentu C-SUV. Kia je druhá největší automobilka v Koreji se sídlem v Soulu, založena v roce 1944, kdy působila jako výrobce ocelových trubek a částí jizdních kol. V roce 1952 vyrobila továrna prvníjizdní kolo a změnila své jméno na Kia Industrial Company. Svůj první osobní automobil Kia Brisa, se zážehovým motorem s objemem dvou litrů, vyrábí v roce 1973 a vstupuje na burzu. V současnosti ročně vyrábí 1,5 milionu vozů, které se prodávají skrz distribuční síť a dealary v 172 státech.

Generace Sportage

Rok po založení dceřiné společnosti Kia Motors America v roce 1992, Kia začíná s výrobou Sportage- jednoho z prvních SUV. Většinu terénních vozidel překonala se svým podvozkem pravého off-roadu. Žebřinovým rámem, tuhou zadní nápravou, přiřaditelným předním pohonem,podélně uloženým motorem a redučkní převodovkou. Svou levnou cenou překonala na trhu Kia své tehdejší rivaly – Opel Frontera, Toyota RAV4 a Suzuki Vitara. Benzínový dvoulitr mohl být buď osmiventilový o výkonu 95 koní (70 kW), nebo šestnáctiventil se silou 128 koní (94 kW). Turbodiesolvá verze o výknou 84 koní (62 kW) původem od Mazdy na tento větší vůz nestačila. Vozidlo se prodává v pětidveřové verzi a od roku 1999 ve faceliftované třídveřové verzi Wagon, která se do České Republiky oficiálně nedovážela. Vůz má slušné terénní schopnosti a svou nízkou cenou zajišťuje dostupnost na trhu ojetých aut. Poměrně dražším SUV na trhu byla v roce 2005 druhá generace Sportage vyráběná se spoulprací sesterského Hyundaie. Vysoká stavba karoserie, vysoká kapota, velká šířka a mohutné oblouky blatníků dodaly autu opticky větší vzhled, to jediné čím se Sportage lišila od technicky stejného Hyundai Tuscon. Oproti první generaci, nabízela Sportage spíše komfortnější jízdu po silnici než v terénu. V terénu by autu hrozilo poškození názazníku. V 2006 byla zmodernizovaná technika auta, kdy byl diesel posílen na 103 kW a dostal filtr pevných částic. O rok později přišlo drobné omlazení, kdy byla Evropská výroba přesunuta do žilinského závodu. O 2 roky přišel pravý facelift, kdy Sportage dostala hranatější přední světla, oblejší nárazník, novou masku chladiče, větší logo, nová zadní světla, upravení středové konzole a rádio s osmi reproduktory. Třetí generaci Sportage si lidé nekupovali kvůli její cenové výhodnosti, dobrému vybavení, ale protože se jim líbila. Byl o ní tak velký zájem že se stala nejprodávanějším modelem značky. Na výběr je pohon pouze přední nápravy, nebo všech kol, benzinové motory i turbodiesely, manuální řazení i automat v agregátech benzin 2,0 CVVT (120 kW), nafta 2,0 CRDi (100kW) a slabší benzin 1,6 Gdi (103 kW) a nafta 1,7 CRDi (85 kW). Pohon všech kol je vyhrazen dvoulitrům, oba je přitom možné kombinovat i s novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Čtvrtá generace z roku 2016 je crossoverem, který zlepšil kvalitu, design, praktičnost a technologie pro lepší funknčnost, pohodlí a bezpečnost. Nabídka nových nebo modernizovaných motorů a převodovek se odráží v nižší spotřebě paliva a lepších výkonových parametrech. Ke zlepšení došlo i u ovladatelnosti a celkového pocitu z jízdy. Sportage si zachoval svůj boční profil a dostal nový aerodynamičtější zadní spoiler. V evropských prodejích modelu Sportage se výrazně uplatňují verze s naftovými motory, a tak se i nový model bude nabízet s agregátem 1,7 litru CRDi o výkonu 115 koní – převzatý z modelu třetí generace Přeplňovaná vznětová jednotka 2,0 litru se bude nabízet ve dvou výkonových verzích – 136 koní a 184 koní.