Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
default-banner-l-01.jpg

Mercedes-Benz Viano

Mercedes-Benz Viano v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Mercedes-Benz Viano včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Mercedes Benz Viano je víceúčelovým vozem od německé společnosti Mercedes Benz. První generace těchto vozů byla uvedena na trh již v roce 1996. Vozy Viano jsou k dispozici v obou verzích: s pohonem zadních kol nebo s pohonem všech čtyř kol. Co se týče konfigurací, je k dostání ve třech různých délkách, se dvěmi variantami rozvoru a rozsáhlou řadou benzínových a dieselových motorů. Vozy Viano jsou poháněny šestistupňovou manuální převodovkou nebo pětistupňovou automatickou převodovkou TouchShift.

Standardním provedením interiéru pro vozy Viano je 6 nebo maximálně 7 sedadel. Kapacita vozu Viano však může být zvyšena na 8 lidí, pokud se dozadu umístí dvě trojsedadlové lavice. Všechna zadní sedadla mají funkci posouvání a sklápění, čímž dochází k maximalizaci vnitřního prostoru vozu. Zadní sedadla Viano však nelze sklopit kompletně na úroveň podlahy, jak tomu je u některých konkurenčních vozů.

Co se týče přepravy nákladu, odstraněním všech sedadel lze získat nákladový prostor o objemu 4610 litrů s přepravní nosností 930 kg. Pohon zadních kol umožňuje vozům Viano oproti jejich konkurenci lepší ovladatelnost.

Viano Marco Polo

V některých zemích je k dostání obytná verze vozu Viano známá pod názvem Marco Polo. Karavan je plně vybaven pro život na cestách. Uvnitř se nachází kuchyňka včetně plynového sporáku, dřezu, velké lednice s objemem 40 litrů a skříněk na skladování potravin. Dále k vnitřnímu vybavení Viano Marco Polo patří multifunkční skříň a posuvná lavice v zadní části vozu, která může být překlopená do velké pohodlné postele. Standardem pro obytné vozy Viano je též sklápěcí střecha s funkcí pop-up, jež poskytuje dostatek prostoru na stání uvnitř. Do prostoru pod sklápěcí střechou může být dodatečně namontována přistýlka, čímž se celková kapacita vozu zvýší na 4 osoby.

Nádrž na pitnou vodu či nádrž na čištění odpadních vod jsou přístupné zvenku, zatímco plynový vařič je umístěn uvnitř jedné ze skříněk. Pod sedadlem spolujezdce se nachází náhradní akumulátor. Marco Polo byl navržen a vytvořen ve spolupráci se společností Westfalia stejně jako karavany Volkswagen až do roku 1999. Tehdy Daimler AG koupil kontrolní podíl ve firmě Westfalia, což pro Volkswagen znamenalo, že nyní musel sám pokračovat v konverzi svých užitkových vozidel na karavany.

Viano X-Clusive

Další speciální edice, která byla k dispozici pouze v evropských zemích, a to v období 2008 - 2010. K dostání byly dvě barevné varianty: diamantově stříbrná či černý obsidian. Vozy Viano X-Clusive dále disponovaly přepracovanou maskou chladiče, motory V6, 18palcovými koly z lehkých slitin. V interiéru na řidiče čekala kožená sedadla a dřevěné prvky designu palubní desky.

Co se týče bezpečnosti, vozy Viano X-Clusive byly vybaveny dvěma čelními airbagy a bočními airbagy vepředu v rámci standardní výbavy. Součástí základního vybavení dále byly elektronická kontrola stability (ESP), Trakční kontrola (ASR), protiblokovací brzdový systém (ABS), elektronický rozdělovač brzdného účinku (EBV) a brzdový asistent (BAS). V hodnocení bezpečnostních testů Euro NCAP se Viano X-Clusive dočkal čtyř hvězdiček z možných pěti.

Facelift 2010

Ve třídě Viano se změny provedené v rámci faceliftu projevily především v zavedení nové technologie BlueEFFICIENCY, jež se nyní stála součástí standardní výbavy. Interiér vozu byl přepracován za pomocí nových materiálů. Novinkou se stal nový systém okolního osvětlení s možností ztlumení LED lampiček u jednotlivých pasažérů zvlášť. Exteriér vozu Viano byl přepracovan tak, aby odpovídal všem normám a nařízením EU, zvlášť aby spotřeba paliva byla v souladu s emisními normami.

V rámci faceliftu se motorová řada Viano rozšířila o několik nových motorových jednotek. Dieselové či benzínové motory se 4 nebo 6 válci. Výkonnost motorů se pohybovala v rozmezí od 100 kW (126 koňských sil) do 190 kW (258 koní). U všech modelů s 4válcovými dieselovými motory byla zavedená volitelná možnost pohonu všech 4 kol (systém 4MATIC). Systém 4MATIC nemá mechanické uzávěrky diferenciálu, ale místo toho disponuje elektronickým trakčním systémem (4ETS), který automaticky přepíná hnací silu mezi předními a zadními koly. Pokud jedno nebo více kol ztratí trakci na kluzkém povrchu, systém 4MATIC aplikuje krátké pulzy brzdného tlaku na protáčející se kola. Díky impulzům se zvyšuje točivý moment kola a kola získávají dobrou přilnavost s povrchem silnice. Zajímavým faktem je, že funkce pohonu všech kol zvyšuje celkovou hmotnost vozu o 80 kg.

Počínaje rokem 2013 bylo oproti jejich konkurenci na trh uvedeno několik upgradovaných verzí a speciálních edicí. Například nový vůz Viano Grand Edition byl představen publiku na Geneva Motor Show. Speciálně pro japonský trh byly vyrobeny 2 nové modely: V350 White Edition (50 vozů) a Black Edition (170 vozů). Upgradu se dočkal i Viano Marco Polo, jehož obnovená verze byla uvedená na trh v roce 2013.