Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
skoda-l.jpg

Skoda

Škoda podala od roku 1991 velmi dobrý výkon. Od té doby jsou Češi součástí skupiny Volkswagen, kde mají důležitou autonomní roli. Ve srovnání se značkou VW jsou vozidla Škoda – známá v zahraničí pod názvem Skoda – vždy o něco prostornější a cenově trochu příznivější – bez újmy na kvalitě. Od přelomu tisíciletí jde Škoda strategicky kupředu, pokud jde o výběr a výbavu : zatímco Škoda Roomster je kompaktní dodávka, která slaví úspěchy především u rodin s dětmi, sofistikovaná klientela se těší z mimořádné Škody Superb. Do Krkonoš se vám zase hodí vůz terénní: Škoda Yeti je robustní SUV bez městského vychloubání interní konkurence z Ingolstadtu. Není divu, že ojeté automobily Škoda si u kupujících stojí velmi dobře: tak dobré auto za tak málo peněz nenajdete u žádné jiné dceřiné společnosti VW.

Tyto modely Škoda jsou přesvědčivé i jako ojetá vozidla

Škoda Fabia zepředu Škoda Fabia ze strany

Na začátku 90. let byla společnost Škoda nucena bojovat s pozůstatky socialismu - ani kvalitativně vozidla nedodržela to, co slibovala. Ale tyto problémy jsou již dávno zapomenuty, protože od roku 1996 funguje spolupráce s mateřskou společností Volkswagen perfektně. Z toho těží nejen modely, které jsou založeny na společných platformách , ale i zákazníci, kteří nemusejí přijímat žádné kompromisy, když přijde na kvalitu a komfort. I ojeté vozy Škoda stojí za zvážení. Ve statistice poruch vedených firmami ADAC, ACE a AVD si modely vedou již tradičně velmi dobře. Představujeme nejoblíbenější typy vozidel.

Škoda Fabia : Malá, ale fajnová. To si zřejmě pomysleli manažeři Škody, když v roce 1999 sjela z linky první Fabia. Toto malé autíčko je založeno na VW Polo, ale uvnitř nabízí více prostoru. Další úložný prostor nabízí kombi verze. Také spotřeba Škody Fabia je nízká. Na výběr je hned z několika benzínových pohonů s výkonem od 60 do 110 koní, k dostání je také turbo diesel s výkonem až 105 koní. V současné době je na trhu třetí generace. Ve srovnání s bratříčkem VW Polo je Škoda Fabia cenově příznivější, a to zejména jako ojetý vůz. Pak jsou ceny za podobnou technologii ještě nižší.

Škoda Octavia : Kompaktní vůz, který vypadá jako sedan střední třídy, a přitom nabízí stejný komfort? To je Škoda Octavia. Od roku 1996 úspěšně brázdí německé a evropské silnice, nyní ve své třetí generaci. Octavia je založena na platformě Golf, ale na rozdíl od Wolfsburgů si Škoda zakládá na dostatečném prostoru pro nohy a na volnosti. Hodně prostoru nabízí obzvláště „kombik“. Motory mají výkon až 180 PS (benzín) a 150 PS (nafta). Zvláště výkonná je sportovní verze: Škoda Octavia RS má až 230 koní a maximální rychlost až 248 km/h.

Škoda Yeti : Toto kompaktní SUV je vskutku multifunkční zázrak. Zadní sedadla lze nastavit tak, aby se do kufru vešla i největší zavazadla. Motory TDI a TSI pocházejí z Volkswagenu a dosahují úctyhodného výkonu až 160 PS (benzín) a 170 PS (vznětový motor). První generace Škody Yeti vznikla v roce 2009 v českých Kvasinách, od roku 2015 je na trhu jeho nástupce. Škoda Yeti za svými vrstevníky nezaostává – ojeté vozy se vyznačují vysokou spolehlivostí při nízkých vstupních cenách.

Škoda: Kvalita, vyrobená v České republice

Škoda Octavia zepředu Škoda Octavia zepředu

V zásadě se historie značky Škoda skládá ze tří epizod : První skončila druhou světovou válkou, druhá se odehrávala v době československého socialismu a ta současná začala zařazením do koncernu Volkswagen jako jeho dceřiná společnost. Tři začátky, tři příběhy plné zajímavých modelů automobilů, ale jen jedno logo. Od roku 1926 až do současnosti vozidla zdobí okřídlený šíp. Kombinace šipky, peří, oka a ohraničení ve tvaru prstence je již 90 let symbolem pokroku, mezinárodnosti a přesnosti. Zeleně zbarvené logo bylo používáno jen do roku 2013. Na ojetých vozech se tato loga ještě běžně vyskytují. Nové modely mají již logo chromované.

Od vzniku Laurin & Klement a.s. až do sloučení se společností Škoda

Všechno to začalo stížností: Václav Klement byl knihkupec v Mladé Boleslavi, kterého naštvalo, že jízdní kola drážďanského výrobce Seidel & Naumann dlouho nevydrží. Napsal dopis se stížností, kterému se nedostalo žádné pozornosti - protože byl napsán v českém jazyce. Tomu Drážďané nemohli (nebo nechtěli) rozumět, načež Klement společně s mechanikem Václavem Laurinem založil v roce 1895 svou vlastní firmu. Laurin a Klement původně vyráběli jízdní kola, poté byly přidány motocykly a automobily. Motocykly byly velmi populární díky jejich úspěchu v závodech. A automobily od modelu Voiturette až do provedení C se prodávaly tak dobře, že Laurin & Klement a.s. byla až do první světové války největší automobilka v celé habsburské monarchii.

Ani poté se společnosti nepřestávalo dařit. Do roku 1925 přišlo na trh asi dalších 50 modelů, ty největší z nich byly poháněny šestiválcovým motorem. Ve stejném roce se firma Laurin & Klement spojila s plzeňskou Škodovkou. Strojaři zpočátku zásobovali cukrovary a pivovary, ale později se začali věnovat oceli a vojenské technice. Ve 20. letech byla Škoda mezinárodním konglomerátem, který čím dál více působil v civilním sektoru a budoval dopravní prostředky od lokomotiv po letecké motory. Po prodeji Laurin & Klement zůstala v nové dceřiné společnosti Škoda Auto zachována pouze výroba automobilů - jízdní kola a motocykly se již nevyráběly.

V letech 1945 až 1990 byla Škoda součástí socialistického plánovaného hospodářství

Nejúspěšnější vůz 30. let, který vstoupil na trh v roce 1937, nesl charakteristický název Popular. Brzy na to byla Československá republika okupována nacistickým Německem. Škoda byla přidána ke státnímu konglomerátu Reichswerke Hermann Göring, a stala se tak součástí německého obranného průmyslu. Vyráběny byly malé či terénní vozy pro vojenské použití. Ještě dne 9. května 1945 byla na továrnu v Mladé Boleslavi shozena bomba, která ji do značné míry poničila. O den později převzala velení Rudá armáda, v říjnu 1945 byla firma znárodněna a nakonec začleněna do plánovaného hospodářství Československé socialistické republiky. Ke konci 40. let zde byly nejprve vyráběny kamiony a na počátku 50. let byla obnovena výroba osobních automobilů. V NDR byly modely Škoda velmi rozšířené, ačkoli ojeté vozy se daly sehnat za vyšší ceny než nová vozidla – na ty se totiž muselo čekat i několik let.

Prvními modely byla vozidla kompaktní a vozy střední třídy. Kabriolet Felicie byl považován za chic sportovní auto východního bloku, vyráběl se ale jen do roku 1964, kdy byl nahrazen modelem 1100 MB kupé. Od poloviny 50. let byla všechna vozidla Škoda vybavena zadním motorem s pohonem zadních kol. Škoda Favorit z roku 1987 byl první model s pohonem předních kol a předním motorem. Toto ukázkové auto mělo kompaktní karoserii, velkorysé dveře kufru- a četné komponenty západoevropských dodavatelů. Zlatým hřebem tohoto období byl vrcholný model 130 RS : toto "Porsche východu" se osvědčilo jako rychlý závodník. Zvítězil ve své třídě na Rally Monte Carlo v roce 1977 a o čtyři roky později získal titul evropského šampióna v divizi Touring Car. Použitá Škoda v tomto modelu je skutečnou raritou - varianta Škoda 130 sedan se ale čas od času na trhu ojetin objeví.

Od roku 1991 je Škoda součástí koncernu Volkswagen

Škoda Citigo zepředu Škoda Citigo zezadu

Po pádu železné opony se rozpadlo nejen Československo, ale také státní podnik Škoda. Závod v Mladé Boleslavi byl v roce 1991 prodán Volkswagenu , který ze Škody udělal svou vlastní značku. Prvním společně vyrobeným modelem byla Škoda Felicia z roku 1994, která nahradila Favorit a částečně byla založena na tehdejší generaci Polo. Následovaly modely Škoda Fabia a Škoda Octavia, které české automobilce pomohly prosadit se po celé Evropě. Combi verze (orig. způsob psaní) potěší stejnou měrou jak kupce ojetých, tak nových vozidel. Na přelomu tisíciletí tento výrobce aut vyvážel do více než 70 zemí, v roce 2013 byl vyroben 15. miliontý vůz. Počátky Laurin & Klement nyní připomíná zvláště elegantní a bohatá výbava vozů Yeti, Octavia a Superb.

Třída vozidla Model Škoda Rok výroby Zvláštnost
Minivůz Škoda Citigo od 2011 Založeno na VW Up!
Malý vůz Fabia III od 2014 Ralley verze se jmenuje R5.
Kompaktní vůz Rapid od 2012 Zakládá se na kompaktním voze, který byl vyvinut speciálně pro potřeby rozvojových zemí.
Střední třída Octavia III od 2012 K dostání jako sedan hatchback, kombi, sportovní verze RS, offroad verze Scout, CNG verze na plyn, RS 4x4 s pohonem všech kol.
Vyšší střední třída Superb III od 2015 Na základě flexibilního a modulárního stavebnicového VW principu, který se používá také u VW Golf a VW Passat.
Minivan Roomster 2006 až 2015 Produkce odložena, není plánován nástupce. Od roku 2010 je k dostání také v ekonomické verzi GreenLine.
Kompaktní SUV Yeti od 2009 K dispozici s pohonem předních nebo všech kol, od roku 2013 ve dvou liniích: City a Outdoor.