Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
subaru-l.jpg

Subaru

U nás je Subaru považováno spíše za smolaře, v mnoha částech světa se ale Japonci v nemalé míře těší přízni svých zákazníků. A to právem - tyto vozy charakterizuje spousta zábavy, praktičnost, vynikající bezpečnostní prvky a vysoká kvalita. I ojeté vozy této značky jsou vysoce poptávány. Testovací organizace od ADAC po TÜV pravidelně udělují této značce vysoké známky pro její dlouhou životnost a spolehlivost. Od přelomu tisíciletí Subaru všech velikostí dostala nový, dynamičtější design. Ten přesvědčuje stále více a více zákazníků i u nás. Pohon všech kol je pro tyto vozy typický, stěží najdete nové či ojeté Subaru, které nemá pohon 4x4. Známý je také motor boxer, s výjimkou Japonců tuto sofistikovanou technologii pro optimální přilnavost na vozovce používá už jen Porsche.

Oblíbené ojeté modely od Subaru, které jsou k dostání s pohonem 4x4 a boxerem

Když Subaru představuje své nejnovější modely, klidně se tak stane v nedalekém lese. Není divu, vždyť nejvíce loajální zákazníky v Německu má mezi lesníky, myslivci, rangery a dalšími řidiči, kteří se denně pohybují v lesích a na polích. Pohodlnou jízdu v terénu těmto SUV a terénním vozům umožňuje stálý pohon všech kol – vlastní označení: Symmetrical AWD (All Wheel Drive) – typický motor boxer s jeho klidným chodem a nízkým těžištěm zajišťuje dostatečnou trakci na lesních cestách i dálnicích, a to vše za nízké hlučnosti. Zatímco ostatní značky mají zákazníky, Subaru má věrné fanoušky. Každý, kdo si jednou koupil Subaru, ať už nové nebo ojeté, se při příští změně vozidla vrátí opět k japonskému modelu. Představujeme tři nejoblíbenější modely od Subaru, které potěší i kupce ojetých vozů bez loveckého lístku.

Subaru Forester: Název Forester - německy: lesník nebo lesní dělník - není náhoda. Subaru Forester se cítí nejlépe v terénu. První generace přišla na trh v roce 1997, samozřejmě s boxerem a pohonem všech kol. V roce 2005 následovala druhá generace, v roce 2008 třetí. Ta byla výrazně vyšší než předchozí série. Se čtvrtou generací od roku 2013 opět přidává Subaru několik centimetrů. Současný Forester se proto se svými rozměry pohybuje v kategorii kompaktních SUV. Subaru vyčnívá z řady konkurentů ani ne tak z důvodu sportovního stylu, jako spíše díky spolehlivé technologii. Forester od Subaru se u kupců ojetých vozů umísťuje vysoko na stupnici spokojenosti. V neposlední řadě proto, že Japonci se vzdali zbytečností a doplňků a vytvořili robustní a prostorné SUV s dobrými vlastnostmi.

Subaru Outback: Také předcházející generace tohoto ex-kombíku crossover SUV oslovily svou klientelu a na německých silnicích samozřejmě seděli za volantem Subaru Outback především lovci a další zálesáci. Čtvrtá a pátá verze Outback (č. 4: 2009 - 2014, č. 5: 2015) už vypadá jinak: plynule přecházející linie, dravější předek karoserie. Nezapomnělo se ani na velký prostor pro nohy a dostatek místa pro zavazadla a nákupy. Zážehové a vznětové motory to pořádně rozpálí na silnici (boxer) i v terénu (pohon čtyř kol). Nanejvýš elektricky uzaviratelný kufr, který nabízí Subaru volitelně a který je k dostání v mnoha ojetých autech, vyžaduje trochu trpělivosti: při jízdě se houpe sem a tam.

Subaru Levorg: Levorg je slovo složené z Legacy, Revolution a Touring. K dostání je Subaru Levorg od roku 2014. Jako dědic Subaru Legacy, který se v Evropě od roku 2015 již neprodává, toto kombi střední třídy navazuje na tradice. Levorg je prostorný zavazadlový prostor pojme až 1450 litrů. To sice není nic ohromujícího, v jeho třídě to ale stojí rozhodně za zmínku, a i proto je ideální pro každodenní jízdy. Benzínový boxer hedvábně tiše přede; dieselový agregát není v současné době v nabídce. Že se jedná o turbo motor odhalí větrací jednotka na kapotě. Pohon čtyř kol je i pro toto Subaru samozřejmostí. Tento vůz, který je standardně dodáván s automatickou převodovkou, by se měl brzy objevit na trhu s ojetými vozy za přijatelnou cenu.

Subaru: Japonci jsou považováni za individualisty mezi automobilovými značkami

Příběh Subaru začal v Japonsku v roce 1953. V tomto roce dovolila americká armáda, aby bylo znovuobnoveno šest z dvanácti poboček bývalého výrobce letadel Nakajima. Během druhé světové války Nakajima mimo jiné vyrobila torpédový bombardér B5N (spojenci přezdívaný „Kate“) jedno z nejdůležitějších letadel japonské armády, které bylo použito při útoku na Pearl Harbour. Po válce byla ale Nakajima donucena americkou vojenskou vládou k výlučně civilnímu použití. V roce 1950 došlo k rozdělení. Pod názvem Fuji Heavy Industries začal nový začátek. Kromě autobusů, lokomotiv a letadel se nyní v Utsunomiya vyráběly také vozy, které však byly nabízeny pod značkou Subaru. Jméno bylo vybráno záměrně: „Subaru“ v japonštině znamená „dát dohromady“ a naráží tak na sjednocení různých linií podnikání. Zároveň se název Subaru v Japonsku se používá pro konstelaci Plejád. Uspořádání šesti nejjasnějších hvězd lze nalézt také v logu, které zdobí každé vozidlo Subaru dodnes. První sériově vyráběný vůz Subaru od roku 1958 byl model 360, vybaven dvouválcovým dvoudobým motorem a pohonem zadních kol. Do začátku 70. let byl pohon dvou kol, tzv. 2WD (Two-Wheel-Drive) běžný, pak Subaru získalo povolení vyrábět vozidla s pohonem všech čtyř kol. Jednou z podmínek elektronické firmy Tohocu Electric, která konkurz vypsala, bylo: vozidla měla být užitečná při údržbě na zasněžených horách. Vítězný model Subaru Leone Station Wagon 4WD byl vyráběn sériově, kombi verze Subaru Leone s pohonem předních kol, boxerem a dodatečným pohonem všech kol. V polovině 70. let začal vývoz na hlavní trhy v USA a Švýcarsku. V Německu Japonci prodávají od roku 1980, první dealer Subaru byl, jak jinak, vášnivý lovec. Subaru XT dostalo v roce 1987 jako první sériový automobil trvalý pohon všech čtyř kol. V roce 2012 představilo Subaru opět model bez pohonu všech kol: Subaru BRZ (B jako boxer, R jako Rear-Wheel-Drive / pohon zadních kol a Z pro Zenit) bylo vytvořeno ve spolupráci s automobilkou Toyota, která prodává svou verzi sporťáku pod názvem GT86.

Aktuální výrobní řady Subaru, které i jako ojeté vozy skvěle kombinují cenu a výkon

Model| Třída| Generace| Období výroby| Zvláštnosti

---|---|---|---|---
Subaru Forester| SUV| 4. Generace| od 2012| Benzínový motor dostupný s turbodmychadly, maximální výkon 240 PS.
Subaru XV| SUV| 1. Generace| od 2011| Na základě 4. generace Subaru Impreza. Dostupné dva benzínové (114 / 150 PS) a jeden dieselový boxer (147 PS).
Subaru Outback| SUV| 5. Generace| od 2015| Na základě 5. generace Subaru Legacy. Dostupný jeden benzínový (175 PS) a jeden dieselový boxer (150 PS).
Subaru Levorg| Střední třída| 1. Generace| od 2014| Jméno se skládá ze slov Legacy, Revolution a Touring. Nahrazuje Legacy, které již není v Německu nabízeno.
Subaru Impreza| Kompaktní třída| 4. Generace| od 2011| K dispozici jako čtyřdveřový notchback a pětidveřový hatchback.
Subaru BRZ| Sportovní vůz| 1. Generace| od 2012| Stejný jako Toyota GT86 a Scion FR-S. První Subaru s pohonem zadních kol.
Subaru WRX STI| Sportovní vůz| 4. Generace| od 2014| Na základě 4. generace Subaru Impreza. Špičkový výkon 300 koní. Dřívější generace jezdívaly ve World Rally Championship hodně vepředu, tři tituly mistra světa v řadě pro Colina McRae v letech 1995 až 1997.