Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
suzuki-l.jpg

Suzuki

Kdo hledá levné a praktické auto, nevyhnutelně skončí u Suzuki. Právě ojeté vozy vás mohou zlákat, jsou totiž výrazně levnější než nové a nemusíte se vzdát výbavy, kvality či spolehlivosti. Zajímavá jsou především japonská malá auta a vozy s pohonem všech kol. Zejména ojeté terénní vozy od Suzuki jsou velmi populární: Kombinace robustní technologie, pevného řízení a v neposlední řadě nízkých cen se u jiných výrobců najde jen zřídka.

Top modely od Suzuki, o které se v současné době zajímají kupci ojetých vozů

Suzuki Cappuccino Čelní pohled

V Indii mají Japonci vedoucí postavení, u nás je Suzuki u kupujících jak nových, tak ojetých vozů stále tajným „insider“ tipem. Offroad klasiky zde mají ale stabilní fanouškovskou základnu. Tyto modely se rozhodně nemají za co stydět, některé série z 90. let se ukázaly být díky jejich původní podobě a spolehlivé technologii dobrou investicí. Řidiči zvyklí na komfort se s někdy až spartánskou výbavou budou sžívat jen těžko. Má to však dobrý důvod, Suzuki vyrábí koneckonců hlavně praktické vozy s nízkou pořizovací cenou a snadnou údržbou, omezené jen na to podstatné. Představujeme tři modely Suzuki, které dodrží přesně to, co japonská automobilka slibuje: Malá auta s velkou svobodou.

Suzuki SX4 Čelní pohled

Suzuki SX4 : Suzuki SX4 sloužilo v segmentu malých SUV ještě před tím, než tato vozidla přišla do módy. Suzuki SX4, vyráběné v letech 2005 až 2015, se ukázalo být opravdu všestranným vozem. Bylo nabízeno nejen jako mini SUV, ale dokonce i jako pětidvéřový hatchback sedan a velmi zřídka i jako elegantní čtyřdveřový notchback sedan. Je to právě SUV verze, která nabízí maximální prostor - čtyři dospělí mohou pohodlně sedět vpředu i vzadu. Jen dostatek úložného prostoru byste tu hledali marně. Své přednosti a výkonné motory neukazuje SX4 tolik při jízdě ve městě, ale až v terénu.Hodně legrace si užijete s SX4 s pohonem všech kol. Ve své třídě toto malé SUV od Suzuki i jako ojetý vůz skóruje, mladší vozidla (jeden až čtyři roky stará) vykazují podle TÜV vady jen průměrně často, starší (pět let) se ukazují být dokonce ještě mnohem robustnější než vozidla konkurence.

Suzuki Swift Čelní pohled

Suzuki Swift : Tento malý vůz od Suzuki je jedním z klasických ojetých vozů. 4. a 5. generace (od roku 2005, resp. od roku 2010) jsou ukázkovým příkladem městského bouráku. Živý při jízdě, elegantní vzhled, zkrátka: automobil, který přitahuje nemalou pozornost, ale vyžaduje jen nízké náklady. Velké světlomety se dívají hluboko do ženských srdcí, krátký zadek k nakousknutí usnadňuje parkování i ve stísněných prostorech. S délkou cca 3,70 metrů má Suzuki Swift příjemně malý poloměr otáčení. Interiér je tak velký, že ani čtyři dospělí při kratších vyjížďkách nedostanou klaustrofobii. I tento šikula má ale své chyby: Při plném obsazení vozu v Suzuki zbyde jen malý úložný prostor. Jako ojetý vůz zanechává tento drobeček dobrý dojem. TÜV doporučuje si u starších vozů nechat zkontrolovat nápravy, brzdy a převodovku. Čtvrtou sérii vozidel posílal výrobce zpět do dílny a opravy, které hradili majitelé, byly údajně propláceny.

Suzuki Jimny čelní pohled

Suzuki Jimny : Zvenku robustní a drsný, uvnitř „měkoň“. Kdyby bylo Suzuki Jimny člověkem, nosilo by dřevorubeckou košili, plnovous a vyprávělo by libozvučným hláskem o množení vzácných ptáků. Mezi SUV se může Suzuki Jimny pyšnit jedním z nejdelších výrobních období, první generace byla vyráběna již před více než čtyřiceti lety. Současná třetí série se vyrábí nepřetržitě od roku 1998. Ačkoli je tento model obvykle nabízen se zavřenou karoserií, možná narazíte i na jeho ojetou verzi kabrioletu, která je opravdovou raritou. Vzhledem k tomu, že Jimny se soustředí především na funkčnost, musíte udělat pravděpodobně pár ústupků pokud jde o komfort a výbavu. Jeho silné stránky ukazuje díky redukční převodovce a pohonu všech kol spíše sám mimo rušný provoz. Vysoké rychlosti stejně nejsou jeho: Motory jsou určeny víc na řádění v terénu než předjíždění, a zvuková izolace interiéru prakticky neexistuje.

Suzuki: Z výrobce tkalcovských stavů globálním hráčem v automobilovém průmyslu

Suzuki Suzulight Čelní pohled Suzuki Carry Van postranní pohled

Mezi motocyklovými přáteli je Suzuki starý známý, tyto dvou a čtyřdobé motory píšou závodní historii. Na mistrovství světa motocyklů, které se koná již od roku 1949, Suzuki získalo s jezdci jako je Hugh Anderson, Hans Georg Anscheidt nebo poslední Kenny Roberts Jr. patnáct titulů mistra světa pro stáj a patnáct titulů pro jezdce. Také na mistrovství světa superbiků získal zlato Try Corser na stroji Suzuki. Tolik slávy nemohl japonský výrobce se svými vozy vstřebat. S praktickými malými a teréními vozy, robustními offroady a SUV se Suzuki úspěšně drží na trhu po celá desetiletí. Historie firmy Suzuki začala v roce 1909 v úplně jiném oboru: výroba tkalcovských stavů. V polovině 30. let Suzuki zkouší vyrobit svůj první prototyp automobilu. Blížící se světová válka ovšem stále více nutí společnosti k výrobě zbraní. Během války bylo mnoho továren zničeno nebo poškozeno a nový začátek po válce byl nevyhnutelný. Proto Suzuki začala v roce 1945 nejprve s výrobou zemědělských strojů a větráků.

Suzuki LJ80, Samurai a Jimny čelní pohledy Suzuki Kizashi čelní pohled

O sedm let později byla zahájena výroba motorek. Colleda, která byla představena v roce 1954, byl první Suzuki motocykl a jeho prodej byl velmi úspěšný. Suzuki ukončila výrobu tkalcovských stavů a zcela se přesměrovala na výrobu vozidel. V roce 1955 již následovalo první auto, Suzuki Suzulight. Od poloviny 60. let začala firma vyrábět také lodní motory. Úspěch v sektoru malých vozů Suzuki vedlo k mezinárodní expanzi a otevřely se jí také severoamerické a evropské trhy. V roce 1976 společnost Suzuki představila první vlastní čtyřválcovou motorku GS750D, v roce 1983 založila díky modelu LT 125 třídu quad. Od roku 1980 Japonci prodávali malé teréní vozidlo LJ80, kterému se začalo přezdívat „Eljot“ a které Suzuki otevřelo dveře do sektoru offroadů a vozidel s pohonem všech kol. Dnes Japonci zaměstnávají po celém světě více než 50 tisíc zaměstnanců a spravují pětatřicet závodů ve čtyřiadvaceti zemích. Jedním z jejich nejdůležitějších trhů se stala Indie, nejdůležitější kategorií vozidel jsou SUV a pick-upy. Velké plus ojetých modelů Suzuki je nepopiratelná praktičnost a nižší cena než za srovnatelné vozy jiných značek.

Aktuální modely Suzuki, které ani jako ojeté vozy neztrácí svůj praktický půvab

Model Třída Období výroby Zvláštnost
Suzuki Celerio Mikrovozy Od 2014 Název pochází ze španělštiny a znamená „nebeská řeka“. Kompaktní a úsporný vůz bez většího komfortu.
Suzuki Swift Malý vůz Od 2010 (5. Generace) Facelift v roce 2013 s přepracovanou mřížkou chladiče, LED světla a blinkry v bočních zrcátkách. Systém Start-Stop jako standard.
Suzuki Vitara Kompaktní SUV Od 2015 Toto lifestyle SUV je o něco méně vhodné pro jízdu v terénu. Žádný vztah se stejnojmennými předchůdci, například Suzuki Grand Vitara.
Suzuki SX4 S-Cross Kompaktní třída Od 2013 (2. Generace) O něco větší než předchozí generace, opticky se podobá SUV. Vysoký komfort v interiéru, ideální pro rodiny s dětmi.
Suzuki Jimny Terénní vůz Od 1998 (3. Generace) V Německu k dostání pouze s redukční převodovkou a pohonem všech kol od roku. Několik faceliftů od roku 2005. Optický facelift 2012, od té doby také s rozšířenou výbavou.