Najděte ojeté BMW i3 na AutoScout24

BMW i3

Co může BMWi3?

BMW i3 je pětidveřový projektové auto na elektrický pohon s portálovými dveřmi od BMW. Jeho konstrukce je založena na výzkumu MegacityVehicle “ (MCV) společnosti BMW a SGLCarbon, navrženy tak, aby se snížila hmotnost budoucích vozidel. Verze BMWi3 byla naplánována k masovému prodeji na rok 2013, po skončení projektu - ve stejném roce měl být uveden hybridní sportovní automobil BMW I8 se stejným elektromotorem. V současné době, bez ohledu na efektivitu a ekologičnost, to vyžaduje tlustou peněženku - to platí i pro BMW i3, který, ačkoli má být levnější, než 5 série BMW , ale spolyká alespoň 40.000 eur a je tedy na stejné úrovni jako Opel Ampera. Hlavní složkou nákladů, mimo baterii, je speciální lehká konstrukce s uhlíkovými vlákny.

BMWi3 bylo vytvořeno v rámci konceptu kompaktního městského auta. To znamená, že, aby se maximalizovala životnost baterie a elektromotoru, auto nepřesahuje rychlost 150 km / h. Ti z tradičních odběratelů BMW , kdo ocení především vysoký výkon a pohon zadních kol, mohou se celé dostat z BMW M3 za peníze: s výkonem motoru 125 kW (170 k) a točivým momentem 250 Nm malé auto se zrychluje za 7,9 sekund s 0 na 100 km/h – a je to absolutně žádné emise výfukových plynů. Výrobce udává vzdálenost, po kterou může vozidlo jet s plně nabitou baterií - 150km. BMW však již oznámil vývojovou verzi tzv RangeExtender: S pomocí malého spalovacího motoru, musí být baterie dobíjena při jízdě,S pomocí malého spalovacího motoru, musí být baterie dobíjena při řízení, které umožní cestovat na velké vzdálenosti.

Technická specifikace BMWi3

Na rozdíl od Tesla Roadster, který byl vyvinut na základě benzinového motoru LotusElise, BMWi3 byl speciálně navržen jako auto na elektrický pohon. Pro indikátory účinnosti hmotnost vozidla v autě na elektrický pohon hraje mnohem větší roli než v autě se spalovacími motory – než auto lehčí, tím menší zatížení baterie. To vedlo k tomu, že BMW používá pro výrobu karosérie zcela nové technologie se odváží se použít vyztužený uhlíkovými vlákny kompozitní materiál (uhelný plast): v podstatě tento materiál je znám z automobilových závodů, ale až dosud nikdy nebyl použit pro sériovou výrobu. Tento materiál se vyznačuje vysokou stabilitou s velmi nízkou hmotností. Takto BMW i3 je lehčí o 300 kg, než v případě, že by byl vyroben z tradičních materiálu. Na konci, s celkovou hmotností 1250 kg BMW i3 nyní zabírá první pozici v seznamu aut na elektrický pohon. Nicméně, uhlík má jednu nevýhodu: je téměř 50 krát dražší než ocel. BMW hledá způsob, jak najít kompromis mezi vynikajícími vlastnostmi materiálu a drahou cenou: například, některé části jsou vyrobeny v USA, stát Washington, tak aby se využily možnosti neuvěřitelně nízkých nákladů na energii.

Tak vypadá BMWi3

Vizuálně BMWi3 vypadá to jako futuristická směs AudiA2a smart s malou příměsí dodávky, a co do velikosti se podobá A2: délka BMWi3 je 3,85 m, výška 1,54 metru a 2,01 metru na šířku, včetně zpětného zrcátka. Stejně jako u smart, jsou zadní světla umístěné o něco výše, než je obvyklé. Nejvýraznější portálové dveře, nazývané také Sebevražedné dveře: Dvě zadní dveře jsou zavěšeny na zadním panelu a otevírají se v opačném směru ze zadních bočních dveří, což značně usnadňuje nastupování a vystupování