Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
Chrysler 300C Side

Chrysler 300C

Chrysler 300C v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Chrysler 300C včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Chrysler 300, luxusní vlajková loď americké automobilky Chrysler sídlící ve státě Michigan, je ve světě znalců automobilů opravdovým pojmem. První Chrysler 300 se začal prodávat už v roce 1955 a od té doby prošel mnoha změnami a vylepšeními. Chryslery 300 vyráběné mezi lety 1955 a 1965 byly označovány písmeny (písmeno se každý rok měnilo). Novodobý Chrysler 300 se začal vyrábět v roce 2003, firma jej veřejnosti představila na newyorském autosalonu téhož roku a do prodeje byl uveden o rok později.

Současný Chrysler 300 je postaven na platformě Chrysler LX. Jeho motor je umístěn v přední části a nabízí buďto pohon zadních kol nebo náhon na všechna čtyři kola. V Americe je Chrysler 300 nabízen jako čtyřdveřový sedan nebo pětidveřové kupé. Právě verze kupé se v USA prodává také jako Dodge Magnum a v Evropě se prodává pod označením Chrysler 300 C.

Chrysler 300C, luxusní konfigurace Chrysleru 300, získala několik ocenění - například Auto roku 2005 amerického magazínu Motor Trend nebo ocenění Nejlepší nový luxusní vůz roku v USA a v Kanadě. Stal se oblíbeným vozem mezi politiky a manažery, vlastnil jej například i (tehdy budoucí) prezident USA Barrack Obama. Chrysler 300C si zahrál také v několika rapových klipech a stal se opravdovou ikonou.

První generace Chrysleru 300 byla na trh uvedena v roce 2004 a její výroba byla ukončena v roce 2010. Vyráběla se v kanadském Bramptonu, v čínském Pekingu a v rakouském městě Graz (Štýrský Hradec). Chrysler 300 první generace byl k dispozici s benzínovými motory o objemu 2,7 l, 3,5 l, 5,7 l a 6,1 l a s turbodieselovým motorem o objemu 3,0 litru. V nabídce byla čtyřstupňová a pětistupňová automatická převodovka.

Na výběr bylo ze základní varianty se sedmnáctipalcovými koly, MP3 a CD přehrávačem a elektronicky polohovatelným sedadlem řidiče. Další dostupnou variantou byla verze Touring, vybavená motorem s objemem 3,5 litru a s výkonem 250 koní, CD přehrávačem s 3,5mm audio vstupem a rádiem, dálkovým odemykáním, satelitní vysílačkou, stabilizačním systémem Electronic Stability Program a koženým potahem sedadel. Další dostupnou verzí byl Chrysler 300 Limited. Nejvyšším modelem v nabídce byl Chrysler 300C, který se mohl pochlubit motorem s objemem 5,7 litru. Výkonný motor samozřejmě také spotřeboval velký objem benzínu - Chrysler 300C ve městě spálil 16 litrů na 100 kilometrů a na dálnici spotřeba činila 10 litrů na 100 kilometrů. Tento motor při využití všech osmi válců disponoval výkonem 340 koní. V nabídce byl také vysoce výkonný model SRT-8 s motorem o objemu 6,1 litru a s výkonem 425 koní.

300 C v Evropě

V Evropě (stejně jako v Japonsku a Austrálii) se neprodávala základní variantu vozu, ale pouze luxusní varianta 300C - jako kupé a sedan (kupé se prodávalo pod označením Chrysler 300C Touring). Automobily 300C určené pro evropský trh byly vyráběny v rakouském Štýrském Hradci. Chrysler 300C byl v Evropě k dispozici s benzínovým motorem V8 nebo s dieselovým motorem V6 o výkonu 215 koní. Tento dieselový motor spotřebuje ve městě 9 litrů na 100 kilometrů, na dálnici spotřebuje 5,5 litru na 100 kilometrů a jako kombinovanou spotřebu výrobce uvádí 6,74 litrů na 100 kilometrů.

V roce 2011 Chrysler na americký trh uvedl druhou generaci modelu 300 s dieselový motorem o objemu 3,0 l a benzinovými motory o objemu 3,6; 5,7 a 6,4 litru. Druhá generace Chrysleru 300 se v Evropě mezi roky 2011 a 2014 prodával jako Lancia Thema (ve Velké Británii a v Irsku, kde se řídí na levé straně vozovky, se ale stále prodával pod označením Chrysler 300C). Druhá generace Chrysleru 300C (potažmo Lancia Thema) v testech bezpečnosti Euro NCAP získala hodnocení pěti hvězdiček.