Najděte ojeté Citroen Berlingo na AutoScout24

Citroen Berlingo

Citroen Berlingo

Citroen Berlingo je dodávka vyráběná francouzskou automobilkou Citroen a je skoro identický s Peugeuotem Partner. Oba vozy jsou založeny na podlahových částech a mechaniky Citroenu ZX a Peugeotu 306. Nabídka motorů je tvořena kromě benzínových a naftových tvořena i motory poháněnými CNG jednotkami. Na krátkou dobu se prodávaly i motory s elektrickým pohonem. Citroen Berlingo je levná varianta rodinného auta. Vzhledem k jeho konkurenci jako je Fiat Doblo Cargo, Volkswagen Caddy a Ford Transit Connect vyniká Berlingo svým malým rozměrem. Modely s motorem BlueHDI 100 existují i v dražší variantě se sedmi sedadly a zvětšeným prostorem na hlavu, nohy i ramena. K zadním sedadlům umožňují jednoduchý přístup vysouvací vrata. Na zadních sedadlech jsou zasouvací okna místo sklápěcích.

Citroen Berlingo I

Jeho prodej byl oficiálně zahájen v červenci 1996 vedoucím návrhářem Martinem Howem a stal se nejúspěšnější dodávkou Citroenu vůbec. Při oficiálním představení na Mondial de l’Automobile (Pařížské představení aut) v roce 1996 byly prezentovány tři koncepty vozů: Berlingo Coupé de Plage, Berlingo Berline Bulle a Berlingo Grand Large. Berline Bulle byl malý, ale prostorný vůz, který je možné považovat za předchůdce modelu C3. Realizace se nakonec dočkal pouze Citroen Grand Large, který byl jako dodávky určené pro volný čas vyroben ve verzích Multispace a Combi. Na výběr byl 1,4litrový zážehový motor se silou 75 koní a oblíbenější 1,6 HDI nafťák se stejnou silou, ale s nižšími náklady a lepším tahem. Diesel může také jet na 30% bio-diesel, což náklady na palivo sníží ještě víc. Mezi další dostupné modely této řady patřil Pack Plus, který byl vybaven dálkovým centrálním zámkem, elektricky ovládanými předními okny a vyhřívanými, elektricky nastavitelnými vnějšími zpětnými zrcátky.

Berlingo II

Berlingo druhé generace, designované Gillesem Vidalem a představené v lednu 2008, je stejně jako Citroen C4 založeno na platformě PSA 2, a proto je o něco větší a podstatně dražší než jeho předchůdce. Nabídka motorů je podobná jako u jiných současných modelů PSA skupiny. Nový Citroen Berlingo má ve vybavení sedmipalcový dotykový displej, který umožňuje ovládat z jednoho místa rádio, MP3 přehrávač a telefonní hovory. Navíc poskytuje možnost používání Bluetooth a GPS. K dispozici je také zpětná kamera (aktivovaná zařazením zpátečky), umístěná v blízkosti třetího brzdového světla, která přenáší obraz na multifunkční displej zmíněný výše.

Berlingo L1 a L2

Citroen Berlingo je v Austrálii k dispozici ve dvou různých modifikacích: krátká karoserie poháněná benzínem „L1“ a dlouhá karoserie „L2“ diesel. Obě varianty Berlinga L1 a L2 mají stejný rozvor náprav (2728mm), i když L2 je 248 mm delší(4628mm proti 4380mm). Extra délka, která je přidána do zadního převisu, rozšiřuje vnitřní délku nákladového prostoru L2 z 1800 mm na 2050 mm (3010 mm na 3250 mm s levým sedadlem sklopeným dopředu) a způsobuje zvětšení objemu zatížení, od 3x3m3 do 3.7m3. Vznětový motor v dlouhé verzi Berlingo L2 odpovídá silou a tahem benzíňáku (66kW při 4000rpm, přeplňovaný 1,6 l), ale předčí ho tahem s přídavným 83N.m točivého momentu (215 N.m celkem, dodávány z 1750rpm). Standardní bezpečnostní balíček obsahuje jediný airbag řidiče, protiblokovací systém brzd (ABS), rezervní kolo a tempomat s omezovačem rychlosti. Berlingo oficiálně získalo čtyřhvězdičkové ANCAP hodnocení bezpečnosti v roce 2011, i když zkoušené vozidlo byl evropský model vybaven airbagem spolujezdce, elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBD) a brzdovým asistentem. Dvoumístné Berlingo je dodáváno se skříňkou mezi sedadly, zatímco v podobě se třemi sedadly tvoří prostřední opěradlo plochý plastový povrch, který je ideální pro psaní. Ke standardnímu vybavení L1 patří 15palcová ocelová kola, tónovaná okna, manuální klimatizace, CD přehrávač, palubní počítač, loketní opěrka sedadla řidiče aosvětlení zavazadlového prostoru. Kratší verze Citroen Berlingo L1 je poháněna 1,6litrový čtyřválcový benzinovým motorem, který produkuje 66kW energie (při 5800rpm) a 132N.m točivého momentu (při 2500rpm).