Najděte ojeté Citroen C6 na AutoScout24

Citroen C6

Citröen C6: Francouzská vyšší střední třída

Citröen C6 je automobilem francouzské automobilky Citröen, inspirovaný starším modelem, a to konkrétně vozem Citröen C6 Lignage. Model C6 se mu podobá zejména vzhledem, připomínajícím sedan. Ačkoliv byl Citröen C6 ve výrobě mezi lety 2005 až 2012, jeho koncept byl vyvíjen již od roku 1996. Stylově se jednalo o koncepční vůz, jeho velkou změnou však byly tzv. sebevražedné dveře. Jedná se o tzv. dveře s panty vzadu, ty mají sloužit k jednoduššímu přístupu k vozidlu. Produkce tohoto nového vozu měla původně začít mnohem dříve, hned po dokončení návrhu, nakonec však byla o pět let opožděna. Také proto první model C6 přichází do produkce až v roce 2005 a to v podobě tzv. vozu fastback.

V tuto chvíli se zaměříme pouze na první generaci. Auto se dočká také generace druhé a to v roce 2016, tato je založena na platformě PSA EMP2. První generace však má platformu zcela jinou - je jí PSA PF3. Jako motory se poté v tomto voze nabízejí 3.0 l ES9 V6, který produkuje sílu 155 kW a 2.7 l V6 HDi diesel, ten nabízí sílu 150 kW. Výkon tohoto auta se však často měnil díky změnám v motorech, například o pouhý rok později byl představen čtyřválcový 2.2 l HDi, v roce 2009 poté motor 3.0 l V6 HDi diesel, tento již nabízel sílu 177 kW. Tento čtyřdveřový fastback sedan navíc přichází s výběrem převodovek z šestirychlostní manuální nebo automatické.

Velkým atributem tohoto vozu je také jeho elegance. Těžko by se dalo v roce 2005 říct, že se jedná o styl vozu vyšší střední třídy. Své k tomu má co říct také jeho designér, Jean-Pierre Ploué. Díky jeho práci a vzhledu jak exteriéru, tak interiéru auta, je model Citröenu C6 často srovnáván s vozy BMW (série 5) a Audi A6. Design však není jedinou chloubou tohoto vozu, Citröen vsadil na divokou kartu, kterou je výbava vozu. Model C6 tak přichází například s head-up displejem, který umí informovat o všem, co je pro vás jako řidiče a pasažéra důležité. Novinkou byl také varovný systém navržený tak, aby dal řidiči vědět o blížící se hranici jízdního pruhu. Další vymožeností byl zadní spoiler - aerodynamický prvek auta. Ten byl v tomto případě navržen tak, aby dokázal automaticky upravit rychlost jízdy i brždění. Kvalitní byla i světla xenon. Auto si navíc získalo mnohá ocenění v rámci své bezpečnosti vůči chodcům. Za tím stojí jeden z předních nárazníků, který se v případě srážky s chodcem či zvířetem lehce upraví.

Oblíbenost tohoto auta je velmi vysoká, což dokuzuje také jeho využíváním francouzskými prezidenty. Model Citröen C6 se na několik let stal oficiálním autem francouzských hlavních představitelů státu, jezdil jím například Jacques Chirac nebo Nicolas Sarkozy. Velkou výhodou tohoto auta je jeho výkon na vozovce, C6 je schopný vám poskytnout velmi pohodlnou jízdu na méně příjemném terénu. Plusem je tedy také jeho zvladatelnost horšího terénu. Postupem času auto procházelo pouze drobnými změnami, například v systému navigace, barvy (v posledních letech produkce nebyla dostupná elegantní černá), nebo WiFi síť.

Citröen C6 je velmi zajímavým vozem, který se navíc dá sehnat za poměrně slušnou cenu. Za tu se řidiči naskytne v rozmezí let 2005 – 2012 velmi zajímavá výbava vozu, jež obsahovala mnohé technologické novinky. Nutné je připomenout i příjemný výkon tohoto auta, které dosahuje rychlosti až 235 km/h. Jeho výrazným atributem je také elegance a bezpečnost, a to i vůči chodcům nebo při případné srážce se zvířetem. Co musíme nakonec zmínit je rovněž jeho velmi dobrá ovladatelnost a kvalitní odpružení, díky němuž se pasažéři cítí pohodlně také na méně kvalitním povrchu.