Najděte ojeté Citroen DS5 na AutoScout24

Citroen DS5

Citroën DS5 byl uveden na trh v roce 2011 jako Lifestyle automobil.

Modernizovaný interiér sladěný s originálním dynamickým designem karoserie měly zvýraznit tento model mezi ostatními vozy řady DS od Citroën jako Lifestyle automobil francouzského původu. Začalo to v roce 2009, kdy byl v malé třídě představen automobil Citroën DS3, který byl vytvořen na platformě Citroën C3. V té době automobilka patřící do skupiny Peugeot oznámila, že nadále hodlá rozšiřovat modelovou rodinu DS. Dalším krokem designérů byl model kompaktní třídy Citroën DS4, který technologicky vycházel ze sedanu Citroën C4. V 60. letech díky svému designu a inovativním hydraulickým technologiím dostal Citroën DS nový impuls pro uplatnění ve střední třídě. Proto bylo přirozené rozšířit tradici série DS i do vyšší třídy. Tato myšlenka byla realizována v modelu Citroën DS5, který měl být uveden na světových trzích od roku 2011.

Koncepce Crossover pro Citroën DS5

Při navrhování Citroënu DS5 realizovali inženýři vlastní koncepci crossoveru, díky které Citroën DS5 vypadá jako mix sedanu, kupé a dodávky. Z technického hlediska je Citroën DS5 skutečně postaven na platformě kompaktní dodávky Citroën C4 Picasso. Ve srovnání s klasickými dodávkami byla výška Citroën DS5 sotva 1,50 m a při délce karoserie cca 4,50 m se vyznačoval elegantními liniemi kupé bez omezení vnitřního prostoru. Takže v Citroën DS5 bylo dost místa pro pět cestujících a 465 litrů zavazadlového prostoru. Karoserie modelu Citroën DS5, představeného v roce 2009, si zachovala vzhled, typický pro řadu DS, který byl charakterizován chladičem s velkými vstupními otvory na přední straně a vystupující zádí.

Hybridní diesel pro Citroën DS5

Inovativní image, kterým chtěl výrobce oživit značku Citroën DS, se měl projevit nejen na designu. Rovněž z technologického hlediska přišel Citroën DS5 s novinkou: při uvedení na trh Francouzi prezentovali svůj crossover s v té době jen vzácným hybridním naftovým motorem. Naftový motor měl výkon 147 kW (200 koní) a byl podporován malým elektromotorem. Výhodou hybridní diesel technologie bylo snížení emisí CO2 na méně než 100 g/km při spotřebě 3,8 litru paliva na 100 kilometrů. Modelová řada byla doplněna o konvenční benzínové a naftové motory, jaké se montovaly do Citroën C4.