Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
ferrari-f430-l-01.jpg

Ferrari F430

Ferrari F430 v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Ferrari F430 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Ze všech výrobců sportovních vozů se italské dceřiné společnosti Ferrari podařilo nejlépe přenést sportovní prestiž Formule 1 do ulic, pryč z oplocených závodních drah. Důvod: Společnost, založená pilotem sportovních vozů Enzo Ferrarim v roce 1947 v italském Maranello, mohla již od roku 1950 využívat výhody, které nabízí nákladné provozování domácího závodního týmu ve vrcholovém motoristickém sportu. Italové zůstali i u svého modelu se středovým motorem Ferrari F430 věrni principu přenosu technických prvků profesionální třídy závodních strojů do sportovního auta na vozovku. Tento nástupní model V8 se sériově vyráběl v letech 2004 - 2009 v navazující řadě Ferrari 360.

Technické vlastnosti Formule 1 pro Ferrari F430 kupé

Konstruktéři u svého nového produktu pyšně poukazovali na to, že se jednalo o první pouliční sportovní auto, které bylo vybaveno elektronicky řízeným diferenciálem a ovladačem na volantu, mezi závodníky známým jako manettino. Na něm se dá nastavit rychlost spínání, elektronické řízení stability, trakce na různých typech vozovky a jízdní režimy. Kdo si troufl, mohl tento červený spínač Ferrari nechat ve vypnuté poloze a řîdit Ferrari F430 bez těchto elektronických doplňků, běžných pro Formuli 1.

Pod skleněnou kupolí pracuje středový motor V8 o výkonu 490 koní

Srdcem tohoto dvoudveřového sportovního kupé ze studia v Maranellu byl středový motor V8 o objemu 4,3 litru pod velkou skleněnou kupolí, zabudovaný za sedadlem řidiče, který byl obdobně použit také v modelech sesterské společnosti Maserati. 4,50 m dlouhé a 1,92 m široké Ferrari F430 disponovalo s tímto motorem výkonem 360 kW (490 koní). Tím kupé dosáhlo během čtyř sekund hranice sta kilometrů za hodinu; nejvyšší rychlost byla těsně pod 315 km/h. Standardně vestavěná šestistupňová automatická převodovka byla snadno manipulovatelná pomocí páček na volantu. Design kupé utvářely v čelním pohledu velké vstupy vzduchu v blízkosti předního nízko položeného spoileru a podélně namontované štěrbinové světlomety. Zádi dominují čtyři malé kulaté světlomety, čtyři velké výfuky a difuzor umístěný v oblasti nárazníku, který měl zajistit optimální trakci při vysokých rychlostech.

Spider a odlehčená verze Scuderia Ferrari F430

Jako druhou verzi karoserie Italové nabídli od roku 2005 Ferrari F430 Spider jako dvoumístný kabriolet, který byl vyroben s elektrickou skládací plátěnou střechou a který měl stejný výkon motoru jako kupé. Z důvodu vyšší hmotnosti, související s konstrukcí otevřené varianty, dosáhl F430 Spider ve srovnání s kupé poněkud nižší maximální rychlosti 310 km/h. V roce 2007 byl program série se středovým motorem V8 doplněn o lehčí Ferrari 430 Scuderia, který nabídl ještě lepší výkon díky kratšímu času odezvy a zvýšenému výkonu motoru na 375 kW (510 koní). Maximální rychlost vzrostla na 320 km/h a zrychlení z nuly na sto zvládla 430 Scuderia za téměř 3,6 sekundy. V posledním roce výroby 2009 došlo k výrobě odlehčené verze Spider, která se objevila na trhu ve speciální limitované edici jako Ferrari Scuderia Spider 16M předtím, než byl připraven následník Ferrari 458 Italia.