Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
ferrari-ff-l-01.jpg

Ferrari FF

Ferrari FF v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Ferrari FF včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Přestože čtyřmístná kupé u italského výrobce sportovních vozů Ferrari tradičně hrají menší roli než u konkurence Maserati, i tak se Gran Turismo od představení Ferrari 365 GT pravidelně objevuje v nabídce automobilky z Maranella. Po krátkém přerušení na počátku 90. let představili Italové spolu s řadou Ferrari 456 zmodernizovanou verzi jejich kupé 2+2, jehož design lze vysledovat až k Ferrari 612 Scaglietti. Když výroba modelu Scaglietti v roce 2011 skončila, rozhodl se výrobce zcela změnit vzhled svého Gran Turisma. Model s názvem Ferrari FF , prodávaný od roku 2011 jako čtyřmístný, přinesl významné novinky hned z dvojího pohledu: karoserie se změnila a pohon Italové svěřili poprvé ve svém sériovém modelu systému pohonu všech kol vlastní výroby.

Pininfarina vytvořila Ferrari FF jako Shooting Brake

Pokud měla Gran Turisma z Maranella doposud klasické linie kupé, zvolilo designové studio Pininfarina pro FF karoserii typu shooting brake. Přednost tohoto typu zádi, poprvé použitého u Ferrari: U Ferrari FF je k dispozici zavazadelník o objemu zhruba 450 litrů. Pokud sklopíme zadní sedadla, dostaneme dokonce skoro 800 litrů úložného prostoru.

Koncept designu Ferrari FF

Jako odkaz předchozích modelů v řadě GT zůstaly FF pouze kulaté zadní světlomety. Zepředu ukazuje FF i nadále typickou tvář s dlouhým oválem, známým již od jeho předchůdců. Přesto ale výdechy působí užším a elegantnějším dojmem. Jako sportovní kontrapunkt působí extrémně vysoko umístěné přední světlomety, jejichž svislý tvar připomíná Ferrari 458 Italia.

Ferrari FF vymáčkne ze svého dvanáctiválce až 660 koní

Tradičně se čtyřmístná kupé v Maranellu osazují těmi nejsilnějšími motory. I u modelu FF padla volba na dvanáctiválcový agregát, který dává výkon až 485 kW (660k) a jehož zdvihový objem je 6,3 litrů. Oproti tomu se museli předchůdci spokojit s dvanáctiválci mnohem menších výkonů: Ferrari 612 Scaglietti dostalo ze svých 5,7 litrů 397 kW (540 koní).

Pohon všech kol pro Ferrari FF

Coby jeden z dosud nejrychlejších sériových modelů automobilky je Ferrari FF schopno zvládnout zrychlení z nuly na sto z místa za 3,7 vteřin. Maximální rychlost tohoto kupé je stanovena výrobcem na 335 kilometrů v hodině. Kromě vysokých výkonů sportovního ladění přineslo Ferrari FF ještě jednu premiéru: Toto kupé se stalo prvním sériovým vozem z Maranella, který byl vybaven pohonem všech kol.