Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
ford-focus-bev-l-01.jpg

Ford Focus

Ford Focus v přehledu

4,4 (ratings)

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Ford Focus včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Ford Focus je nástupce úspěšného modelu Escort v segmentu nižší střední třídy. Ačkoliv byl Escort dobré a oblíbené auto, byl již technicky zastaralý a Ford si nemohl dovolit zaostat za značkami jako Volkswagen, Opel nebo Renault. Focus byl představen roku 1998 na autosalónu v Ženevě a způsobil velký rozruch. Zaujal svým moderním designem zvaným new edge. Stejně také inovacemi jako nezávislá zadní náprava, jež byla v této třídě zde použita poprvé, která autu poskytovala stabilitu, zlepšovala ovladatelnost a udělala jízdu komfortnější než u rivalských vozů. Interiér se nesl v podobném duchu jako exteriér vozu a byl kombinací inovativního designu a účelnosti. Přes svou menší velikost Focus nabízel dost prostoru jak vepředu, tak i na zadních sedadlech, kde se bez problémů vejde i člověk vysoký 190 cm a se svou spolehlivostí je dobrou volbou při koupi ojetého vozu za rozumnou cenu. Objemný byl i kufr, který měl 350L a ve verzi combi dokonce 520L Všemi těmito výhodami Focus překonával své rivaly Volkswagen Golf, Renault Megáne nebo Opel AstraProdej začal v roce 1998 a auto se velmi brzo uchytilo na vrchních žebříčcích prodejnosti. Nabízely se 3-dveřový a 5ti-dveřový hatchback, 5ti-dveřové kombi a později 4-dveřový sedan. Design tehdejších vozů navrhoval Jack Telnack. Kombinací protínajících se oblouků, ostrých linek a rovných ploch dávaly Focusu moderní a signifikantní vzhled. Od roku 2006 Ford opustil od směru New Edge a v současné době se vozy dělají ve znamení Kinetic design. Nabízely se benzínové čtyřválce 1.4 16V o výkonu 55 kW, 1.6 16V/74 kW (používané především u verzí CL a LX) a pak 1.8 16V/85 kW a 2.0 16V/ 96 kW používané především u modifikace Ghia. Z dieselů to byly čtyřválce 1.8 Di/55 kW, 1.8 TDDi/66 kW, později byl dodáván modernizovaný 1.8 TDCi/74 a 85 kW. Převodovky byly buď pětistupňové manuální, nebo čtyřstupňové automaty. Výbava je pestrá. V základním provedení měl vůz airbag řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, centrální zamykání, plnohodnotnou rezervu i nastavitelnou pozici volantu. V lepších verzích se nacházelo vybavení jako klimatizace, boční airbagy, parkovací senzory nebo kožené sedačky. V roce 2001 prošel Focus faceliftem, nejvýraznější změnou bylo přemístění blinkrů do předních světlometů, ale také se rozšířila nabídka výbavy, středová konzole dostala držáky na pití a rozšířila se i škála barev. Roku 2002 se začala vyrábět sportovní verze ST 170 a posléze ještě rychlejší a silnější verze RS s motorem Ford Zeta 2.0 l s výkonem 158 kW a šestistupňovou převodovkou. Tento vůz je díky své ovladatelnosti, nízké hmotnosti a vzhledu dodnes oblíbenou volbou pro automobilové nadšence. Bohužel se jich v ČR vyskytuje velmi málo. Druhá generace se nesla v podobném duchu jako první a vyráběla se od roku 2004 do 2010. Hlavní byla praktičnost a komfort. Auto bylo nyní tužší, větší, šírší a těžší než předchůdce. Ve výbavě se objevily věci jako reflexní čelní sklo, dálkové ovládní zámku dveří nebo adaptivní přední světlomety. V nabídce byly například zážehové motory 1.4 l Duratec (59 kW), 1.6 l Duratec (73 kW) nebo nejsilnější 2.0 l (106 kW). Z dieselů potom 1.6 l Duratorq TDCi, 1.8 l a 2.0 l o výkonu 100 kW. Focus II se vyráběl ve stejných modifikacích jako předchůdce, přibylo ale kupé/kabriolet Focus CC, jenž měl pevnou stahovací střechu, a o jeho design se postarala firma Pininfarina, crossover Focus X Road či úsporná verze ECOnetic, která produkovala pouhých 115 g CO2 na 1 km. Za zmínku stojí i model RS, který tehdy byl se svými 224 kW (300 koní) nevýkonnějším sériově vyráběným vozem s přední poháněnou nápravou. Zatím poslední třetí generace se vyrábí od roku 2011 a drží se na vrcholu žebříčku prodeje v Evropě. Jeho design se nese v duchu směru Kinetic design a s moderním vzhledem se zaměřuje na šetrnost k životnímu prostředí, což zajišťují motory typu EcoBoost, z nichž je nejčastější tříválec 1.0 l, jehož dvě varianty dávají 75 a 93 kW. Roku 2014 prošel vůž faceliftem, během něhož se změnila přední maska, nové technologie jako asistent rozjezdu v kopci nebo funkce stop/start.