Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
hyundai-ix35-side

Hyundai iX35

Hyundai iX35 v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Hyundai iX35 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Poté, co jihokorejská automobilka Hyundai převzala v roce 1998 domácího konkurenta Kia využil Hyundai toto spojení při výrobě silničních vozidel a sportovních užitkových vozidel (SUV) s cílem dále rozšiřovat svou modelovou řadu v této třídě vozů na základě korejské technologie. Model Hyundai Galloper z roku 1991 sice představoval klasický offroader, byl však navržen dceřinou společností Hyundai na základě licence japonských rivalů Mitsubishi. Na přelomu tisíciletí Jihokorejci nasadili modelovou ofenzívu, která začala uvedením terénního vozu Hyundai Terracan a SUV Hyundai Santa Fe v roce 2001. O čtyři roky později byl ve třídě kompaktních SUV představen Hyundai Tucson a Kia, prodávaná jako příbuzný model pod názvem Kia Sportage. Velký Hyundai ix55 zahájil v roce 2007 nový systém názvů v rámci Hyundai. Podle toho se orientovalo také typové označení nástupce Tucson, který v roce 2010 sjíždí z linky v evropské dílně korejského výrobce jako Hyundai ix35.

U Hyundai ix35 výrobce sází na evropské akcenty

Pokud se předchůdce Hyundai Tucson soustředil už dříve na tvary klasického SUV, pak se automobilka z Jižní Koreje s modelem Hyundai ix35 pouštěla do nového směru, a to nejenom konceptem, ale i stylem. Stejně jako u jiných modelů poslední doby vsadil projektant u Hyundai ix35 spíše na evropské akcenty. První návrhy kompaktního SUV vznikly v německém designovém centru Jihokorejců. Výsledkem bylo SUV ve stylu crossoveru, jehož šikmá střecha připomíná tvar kupé. Dokonale hranaté obrysy prvního Hyundai Tucson byly u nového modelu nahrazeny zaoblením, skloněným čelním sklem a dynamicky protáhlými světlomety.

Benzínové verze Hyundai ix35

Hyundai ix35 byl stejně jako jeho předchůdce Hyundai Tucson k dostání s pohonem předních nebo všech čtyř kol. V nabídce byly jednotlivé benzínové a dieselové motory třídy Euro5, které mohly být kombinovány s manuální pětistupňovou převodovkou nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Všechny benzínové motory, které byly zabudovány v Hyundai ix35, měly objem 2 litry a výkon až 120 kW (163 koní). V závislosti na pohonu mohl Hyundai ix35 dosáhnout rychlosti až 184 kilometrů za hodinu. Spotřeba benzínu činila se specifikací výrobce 7,5 litru a 8,4 litru v kombinovaném způsobu měření. Hodnota CO2 byla u modelu s pohonem všech kol a automatickou převodovkou stanovena v závislosti na pohonu a převodovce mezi 177 g/km a 200 g/km.

Naftové modely Hyundai ix35

Ve verzi dieselů Hyundai ix35 nabízel dva motory různých výkonových úrovní. V základní verzi mohl Hyundai ix35 dosáhnout výkonu až 100 kW (136 koní). Výkonnější jednotka umožnila Hyundai ix35 až 135 kW (184 koní). Motory Euro5 spotřebovaly průměrně od 5,5 do 7,2 litrů nafty. To odpovídá emisím CO2 mezi 147 g/km a 189 g/km.