Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
hyundai-tucson-l-01.jpg

Hyundai Tucson

Hyundai TUCSON v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Hyundai TUCSON včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Hyundai Tucson se na trhu objevil v roce 2004, aby se stal zástupcem této korejské značky na rozvíjejícím se a oblíbeném trhu kompaktních SUV. Vůz je založen na platformě modelu Elantra a na našem trhu zaznamenal velký úspěch. Doteď je oblíbený jako ojetý vůz. Design vozu se dá popsat jako zdařilý. Tucson vypadá nadčasově a jelikož nepodléhá žádným módním trendům, tak ani nestárne. Dá se pořídit celolakovaná verze nebo jednodušší bez lakování na spodní části karoserie a náraznících, tudíž vám nebude líto jezdit s ní terénem. Na to, že se Tucson začal vyrábět v době, kdy ještě nebyla kvalita korejských vozů na tak vysoké úrovni, je 5-ti dveřová samonosná karoserie dobře udělaná a nárazníky a plasty na spodku karoserie jsou odolné a hodně vydrží. Velkým benefitem je především prostor, který s délkou 4322mm, šířkou 1830 mm, výškou 1680mm a rozvorem 2630mm nabízí dostatek komfortu pro pět osob. Sedadla jsou velká a měkká a poskytují dostatečnou oporu v zatáčkách, zavazadlový prostor má pouhých 325 l, ale na druhou stranu je v celém voze dost velkých odkládacích prostor a přihrádek. Přestože je na interiéru vozu poznat, že zde byly použity méně kvalitní materiály, je přehledný a jednoduchý, takže nebudete mít problém se zapnutím klimatizace. Přestože je Tucson “pouhé“ SUV, dokáže si poradit v lehkém terénu, ideálně pokud máte verzi 4x4 s uzávěrkou diferenciálu. Přední zavěšení je klasický McPherson a zadní náprava má víceprvkové zavěšení. Podvozek je spíš tužší a nižší, tím pádem se Tucson nejvíc vyřádí na silnici. V zatáčkách je poměrně jistý a tuhý a příliš se nenaklání, poskytuje dobrý jízdní komfort a směle konkuruje vozům jako Honda CR-V nebo Toyota RAV-4. Nabídka motorů není tak pestrá, ale zato je kvalitní, potíže s motorem se u Tucsonu objevují zřídka. Tucson se vyráběl se zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem CVVT o výkonu 103 kW (138 koní) nebo 2.7 V6 o výkonu 129 kW (172 koní), který je bohužel dodáván jen se čtyřstupňovým automatem. Z dieselových motorů je to 2.0 CRDi dodávaný s pětistupňovou a později šestistupňovou převodovkou s výkony 83, 100, 103 a 110 kW (111, 134, 138 a 147 koní), přičemž poslední jmenovaný se začal do vozů montovat později. Tucson je také velmi dobře vybavený. V základu je klimatizace, elektrické ovládání všech oken, centrální zamykání, airbag pro řidiče a spolujezdce spolu s bočními airbagy, ABS, mlhovky nebo plnohodnotná rezerva. V nejlepší výbavě Premium výbava Tucsonu obsahovala tempomat, elektrické střešní okno, vyhřívaná kožená sedadla nebo kontrolu trakce. Auto je také bezpečné, získalo 4/5 hvězdiček pro ochranu řidiče a 3/5 pro ochranu pasažéra při testech Euro NCAP. Auto prošlo drobnými změnami roku 2006. Změny se projevily na výbavě, kdy byla verze LX rozšířena o automatické ovládáni klimatizace a verze GLS získala kožené sedačky. Facelift z roku 2009 přinesl jen menší změny na karoserii a úprav doznalo také čalounění. Druhá generace (na tuzemském trhu označovaná jako ix35) dorazila na český trh roku 2010. Oproti Tucsonu byla jízda komfortnější, kultivovanější a auto dostalo nový a líbivější design. K životnímu prostředí bylo šetrnější než starý Tucson a mělo nižší spotřebu. Výhodou je sedmiletá záruka, která u některých modelů pořád může platit. Nově se nabízely motory benzín 1.6 Gamma GDI o výkonu 103 kW (138 koní) a z dieselů 1.7 CRDi, který je ovšem mdlý, a lépe poslouží dvoulitr CRDi. Facelift přišel roku 2013, kdy byly přidány LED diody pro denní svícení, nový design litých kol, lepší materiály v oblasti interiéru a hlavně nový zážehový agregát 2.0 GDI spolu s modernizací naftového motoru. Vůz se navíc začal prodávat se šestistupňovou převodovkou v základu. Poslední generace modelu Tucson byla představena 3. března 2015 v Ženevě. Design vozu je nádherný, nejpovedenější ze všech tří generací, vypadá dynamicky a elegantně, kvalita zpracování je na vysoké úrovni a přestože v interiéru nedochází k žádné revoluci, všechno je funkční a přehledné. Auto poskytuje komfortní jízdu a ve spojení s dieselem 2.0 CRDi a příznivou cenou oproti konkurenci jde o opravdu dobrou volbu v třídě SUV.