Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
land-rover_l.jpg

Land Rover

Kamínky létejí vzduchem, kola terénního vozu zanechávají na prašných suchých svazích dokonale rovné vyjeté koleje navzdory hlubokým výmolům a dírám o velikosti slona. Další stoupání Land Rover zdolává bez problému, stejně jako bahnitou polní cestu, která začíná hned za ním. Motor neustále bubnuje do rytmu, podvozek nadnáší tento terénní vůz tak lehce, jako by to bylo peříčko. S Land Roverem neudělá chybu nikdo, kdo hledá vozidlo vhodné jak na výlety po namibijské poušti, tak na turistiku po skotské vysočině, které se snadno prohrabe sněhem i štěrkem. Ojeté vozy tradiční britské značky zaujmou svou robustností. Ještě nikdy nebyla jízda po nerovném terénu příjemnější než v Land Roveru.

Top modely od Land Roveru, které jsou vysoce ceněny u kupců ojetých vozů

Vozidla Land Rover jsou pracanti. Pohon všech kol se hravě vypořádá se každým typem terénu, offroad schopnosti tohoto terénního vozu jsou téměř legendární. Modely Land Rover, původně navržené jako kombinace traktoru a pick-upu, nyní dobývají i města a předměstí. V neposlední řadě i v každodenním rodinném životě oceníte výdrž výrazného tažného „zvířete“, které rychle a pohodlně přepraví děti, potraviny i zavazadla. Proto jsou různé výrobní série a velikosti Land Roveru u zájemců a kupců tolik oblíbené také jako ojeté vozy. Nižší ceny ve srovnání s novými vozidly při zachování kvality mluví za vše. Představujeme nejpopulárnější modely Land Rover.

Land Rover Defender

Land Rover Defender se vyráběl dlouhých 67 let, výrobci se podařilo prodat okolo dvou milionů vozidel - a 75 procent všech vyrobených vozidel je stále v oběhu. Není přehnané nazývat Defender legendou. Četné expedice se dostaly na místo určení jen díky tomuto vozu, vojenské a humanitární organizace ho dodnes používají v krizových oblastech světa. První řada (Series I) se objevila na trhu v roce 1948 a po celá desetiletí byl Defender brán jako „pan“ Land Rover. S těmito ikonami s pohonem 4x4 se díky dobře známé spolehlivosti stále obchoduje i na trhu s ojetými vozy. Od roku 1983 byla pod názvem One Ten (110) a devadesát (90) v prodeji čtvrtá série. Jména označují rozvor kol v palcích. S uvedením modelu Discovery na trh byl původní Land Rover označován jako Land Rover Defender. Na konci roku 2015 byla výroba Defender ukončena, jelikož vůz již nesplňoval se svou výraznou hranatou formou požadavky EU na ochranu chodců.

Land Rover Discovery

To, co byl Defender v terénu, to je Discovery na silnici: praktický vůz, který umožní bezpečnou jízdu v městském provozu i během občasných výletů mimo vyšlapané cesty. S modelem Land Rover Discovery se britskému výrobci podařilo od uvedení na trh v roce 1989 vytvořit vozidlo, které se etablovalo jako každodenní vůz a dobrodruh zároveň. Momentálně je k dostání již čtvrtá generace, která se však velmi podobá třetí modelové řadě (rok výroby 2004 až 2009). Na rozdíl od někdy až prosté výbavy Land Rover Defender jsou i ojeté vozy řady Discovery vybaveny komfortně: četné asistenční systémy pro snadnější navigaci městem doplňují offroad schopnosti vozu - například díky elektronické kontrole trakce. Interiér nabízí dostatek volnosti a díky dodatečným sedadlům v závislosti na modelu místo až pro sedm lidí. Motor odpovídá velikosti a hmotnosti vozu, zejména naftový pohon 4x4 zaručí Land Roveru rychlé tempo. Land Rover Discovery Sport je nejmodernější verzí SUV.

Range Rover

Každý, kdo hledá pravé terénní vozidlo vyšší třídy skončí u Range Rover. Ještě předtím, než si Porsche Cayenne nebo BMW X-5 přikrášlili SUV a prezentovali je jako rodinné každodenní společníky, ukázal Range Rover, že offroad schopnosti a luxus se k sobě skvěle hodí. První generace přišla na trh v roce 1970 a následujících 25 let bylo toto luxusní SUV hýčkáno, udržováno a neustále zdokonalováno. Trvalý pohon všech kol a vinuté pružiny byly inovacemi, které ovlivnily celou třídu vozidel. Dokonce i 3,5litrový motor V8 u Range Roveru byl po dlouhou dobu jedinečný. Stručně řečeno: vítězný model. V roce 1979 zvítězil Range Rover v rally z Paříže - Dakar. V současné době se sériově vyrábí již čtvrtá generace, která může ve větší míře využívat svých terénních předností: charakteristická je hloubka brodění 90 centimetrů a plně automatický systém pohonu všech kol, který sám rozpozná povrch terénu. Range Rover je vlajkovou lodí Land Roveru a i ojetý by se jen zřídka našel za cenu malého vozu. Armáda ho moc často nepoužívá, ale králové a šejkové Range Rover milují.

Land Rover: Pohnutá historie britské prémiové značky

Historie Land Rover začíná u britské automobilky Rover. Ta byla známá až do konce druhé světové války zejména díky výrobě drahých luxusních sedanů, investovala ale, údajně na nátlak britské vlády, do střední třídy a sériově vyráběných vozů. Maurice Wilks, tehdejší hlavní designér u Rover, navrhl na základě amerických džípů prototyp, který mohl být nasazen zejména v zemědělství. Odtud název: Land-Rover (tehdy ještě s pomlčkou). V roce 1948 byl prototyp převeden do výrobní fáze. Series One zaznamenala okamžitý úspěch, v neposlední řadě díky vysoce odolnému hliníkovému tělu, které se brzy stalo charakteristickým znakem Land Rover Series. Až do konce roku 2015 byl původní Land Rover (později pojmenovaný Defender) využíván i policejními a vojenskými jednotkami po celém světě, taková verze Land Rover se občas objeví i na trhu s ojetými automobily. Se zavedením Range Rover Land Rover rozšiřuje postupně svůj sortiment. Toto luxusní SUV zajistilo koncernu nové kupce a jasně značku vymezilo. Další novinkou byl Land Rover Discovery, který měl zacelit mezeru mezi Defender a Range Rover. Mateřská společnost Rover se mezitím stala součástí British Leyland Motor Corporation, ke které patřily značky jako Jaguar, MG, Austin nebo Triumph. Když se British Leyland v roce 1976 ocitlo v úpadku, britská vláda automobilku znárodnila. Od roku 1988 se Rover opět postavil na vlastní nohy, ale bez velkého úspěchu. V roce 1994 došlo k odkoupení firmou BMW, Land Rover se tímto způsobem dostal do Mnichova. O čtyři roky později byl vyvinut společně s BMW Freelander, první SUV od Land Roveru. V roce 2000 se firmy BMW a Rover rozdělily a veškerá práva Land Roveru zůstala americkému koncernu Ford. V roce 2007 chtěl Ford značku prodat spolu s Jaguarem, který byl členem skupiny již od roku 1989, a na jaře roku 2008 přešly obě značky do rukou indické automobilky Tata Motors. Ta od roku 2013 sdružuje síly v dceřiné společnosti Tata - Jaguar Land Rover Automotive (JLRA). Rozvoj stávajících modelů a zavedení nových, jako je Range Rover Evoque, přináší úspěch. Vůbec poprvé je nabízen model Evoque s otevřenou střechou, pravý Land Rover kabriolet. V roce 2014 prodává JLRA více než 380 tisíc kusů Land Rover, k dostání je tento model v současné době také jako ojetý terénní vůz a SUV. Hlavní továrna v Solihull, asi 180 kilometrů severozápadně od Londýna, je rozšířena, aby umožnila výrobu nových vozidel střední třídy, jako je Land Rover Discovery Sport. JLRA a Tata také úzce spolupracuje s univerzitou ve Warwicku: The National Automotive Innovation Centre slučuje vědecký a průmyslový výzkum s cílem vyvinout alternativní pohon.

Současné modely Land Rover, které se odvážně prohání terénem

Model Třída Období výroby Zvláštnosti
Land Rover Defender Terénní vůz 1984 do 2015 (4. Generace) Ikona automobilové historie. Co se týče komfortu, motto zní: méně je někdy více. K tomu navíc přičtěte vynikající offroad schopnosti a absolutní nezničitelnost.
Range Rover Sport SUV od 2013 (2. Generace) Založený na platformě vozidla Range Rover, ale výrazné rozdíly v použitých komponentech (asi tři čtvrtiny všech prvků jsou odlišné). Nejlepší čas na Pikes Peak pro sériové SUV v roce 2013. Hloubka brodění se od modelového roku 2014 zvýšila na 85 centimetrů.
Land Rover Discovery Terénní vůz od 2009 (4. Generace) Co se týče výroby, mírně upravená verze 3. generace byla kvůli designovým změnám označena jako 4. generace. Vzhled vozu byl z velké části sladěn s Range Roverem. Kromě klasiky je k dostání i pancéřovaná verze.
Range Rover Terénní vůz (Vyšší třída) od 2012 (4. Generace) Unikátní „světelný rukopis“ - kombinace potkávacích a LED světel pro denní svícení. Plně automatizovaný systém pohonu všech kol: Terrain Response 2 Auto. Tři druhy výbavy: HSE, Vogue, Autobiography.
Land Rover Discovery Sport SUV od 2015 Nahrazuje Freelander. SUV střední velikosti, optimalizováno pro jízdu na silnici. Adaptivní Podvozek, adaptivní dynamika. Poprvé nainstalovaná nově vyvinutá víceprvková zadní náprava.
Range Rover Evoque SUV od 2011 Kromě pohonu 4x4 od roku 2011 k dostání i pohon přední nápravy. K dispozici jako normální pětidveřák, plošší kupé a kabriolet. Facelift 2015 s novými nárazníky, světlomety a modifikovanou mřížkou chladiče.