Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
mazda-6-l-01.jpg

Mazda 6

Mazda 6 v přehledu

4,6 (ratings)

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Mazda 6 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Není vůz, který by lépe definoval styl a směr, kterým se v dnešních dnech Mazda udává, jako je nástupce konzervativního a decentního modelu 626, Mazda 6. V Evropě se poprvé představila na autosalónu v Ženevě roku 2002 a ve stejném roce se začala vyrábět. Vůz se vyráběl s minimálními změnami 6 let a nyní je výbornou volbou při koupi ojetiny. Na první pohled každého zaujme design vozu, který je prostě nádherný a sportovní. Není to ale spojlerem nebo přidanými lištami u dveří. Je to celkovým vzhledem vozu, jeho dynamikou a hlavně upřímností, protože sportovní vzhled byl poplatný charakteru vozu. To vše vyplývá z designové filozofie Stylish, Insightful and Spirited, v překladu Stylový, Nápaditý a Temperamentní. Mazda 6 skutečně vypadá temperamentně, dokonce i verze kombi vyzařuje sportovního ducha. Karoserie je dlouhá 4,670 mm, široká 1,781 mm, vysoká 1,435 mm a vyráběla se ve verzi Sedan, Liftback a Kombi.

Kvalita bez kompromisu

U modelu 6 se vývojáři zaměřili na detail a kvalitu zpracování. Poznat je to i na interiéru. Ten je vyroben z kvalitních a na pohled pěkných materiálů, které vydrží dlouho v dobrém stavu. Středová konzole je dost velká, ale také je zde umístěna většina tlačítek, která jsou z kvalitních plastů, a nestává se, že by se v kulise začala viklat. Stejně tak i volant je vyrobený z kvalitní gumy a neohmatá se příliš brzo. Pěkné jsou i detaily jako chromované rámečky kolem přístrojů nebo stříbrný šev na šití věnce volantu. Pozice za volantem je dobrá i na dnešní dobu, přestože posaz je relativně nízko. Přední sedačky jsou pohodlné, nabízejí dobré boční vedení a na zadní sedadla se pohodlně vejdou tři osoby. Auto je také velmi prostorné, má dostatek přihrádek a úložných prostor společně se zavazadlovým prostorem o objemu 500 l. První změny nastaly v roce 2005, ale na autě nebylo moc co měnit. Trochu se zúžily světlomety, pozměnil se předek masky chladiče a v interiéru došlo jen k malým změnám. Nejdůležitější byly změny pod kapotou, modernizovaly se hlavně diesely a zážehový dvoulitr získal vyšší výkon.

Temperamentní a spolehlivý

Ať už jste sváteční řidič, jezdíte každodenně do práce nebo jste víkendový závodník, je pro vás Mazda 6 skvělou volbou. Auto se řídí snadno a hlavně dobře, v zatáčkách sedí vůz pevně, je stabilní a nedělají mu potíže ani rychlé změny směru. Díky dnes již ojedinělému hydraulickému posilovači máte dobrou odezvu od kol, a k limitům vozu tak můžete přistupovat s pocitem jistoty. Podvozek je klasická Mazda, vpředu jsou dvojité lichoběžníkové závěsy. Vzadu je pak víceprvková náprava typu E se čtyřmi rameny na pomocném rámu, která dává autu tak dobré jízdní vlastnosti. Vůz vám nebude vyvádět žádné záludnosti, je na něj spoleh a jízdními vlastnostmi převyšuje Hondu Accord nebo Ford Mondeo. Na auto střední třídy se sluší mít pod kapotou pořádný motor. Ten “nejslabší“ byl čtyřválec 1.8 L s výkonem 88 kW (120 koní), silnější 2.0 L dával 104 kW (141 koní) a vrcholem nabídky benzínových motorů byl 2.3 L s výkonem 122 kW (166 koní). Z dieselů se nabízel 2.0 L o výkonu 88 a 100 kW (120 a 136 koní). Pokud vám to ale stále nestačí a chcete skutečně rychlou Mazdu, sáhněte po Mazdě 6 MPS, sportovní, ale stále praktické verzi obyčejné “šestky“. Pod její kapotou dřímá čtyřválec 2.3 L s turbem, který má výkon 191 kW (256 koní). Mazda 6 měla také velmi dobrou základní výbavu, která zahrnovala přední a boční airbagy, klimatizaci, tempomat, ABS nebo litá kola. K příplatkové výbavě patří elektrické střešní okno, ostřikovače světlometů, metalíza nebo kontrola trakce. Další generace Mazdy 6 přišla v roce 2008. Auto se celé zaoblilo, zlepšilo se ovládání a jízdní komfort a vůz dostal i nové motory. Model se dobře prodával jak v Evropě, tak i v USA, a dnes je dobrou volbou při koupi ojetého vozu. Zatím poslední, třetí generace, se vyrábí od roku 2013; z montážních linek doposud sjelo přes půl milionu kůsů.