Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
mazda-cx-3-l-01.jpg

Mazda CX-3

Mazda CX-3 v přehledu

4,9 (ratings)

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Mazda CX-3 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Mazda CX-3 je v současnosti nejmenší SUV, nebo chcete-li, kompaktní SUV od Mazda Motor Corporation - jinými slovy, potomek modelů Mazda CX-9, CX-7 a CX-5 v sestupném velikostním pořadí. Výroba CX-7 ale do konce roku 2012 postupně upadala a nakonec došlo k jejímu úplnému ukončení. Záměrem bylo vytvořit kapacitu pro více žádaný menší SUV - Mazdu CX-3, která vyplňuje mezeru po CX-7 a má navázat na velký úspěch CX-5. Od června 2015 je model po březnové premiéře na autosalonu v Ženevě k dostání i na německém trhu. Kompaktních SUV je nyní na trhu mnoho, takže se CX-3 musí popasovat s celou řadou podobných modelů, mezi než patří Audi Q3, Fiat 500X, Nissan Juke, Opel Mokka, Ford Ecosport, Nissan Qashqai, Chevrolet Trax, VW Taigun nebo Škoda Yeti. Cena začíná na 18 tisících eurech, za jednu nulu méně je možno rezervovat volitelný pohon všech kol pro diesel. Co CX-3 nabízí v rámci techniky a výbavy, zjistíte zde:

Co se týče pohonu, využívá model čtyřválcové motory Skyactiv z roku 2012, splňující normu Euro 6. U benzínových 2litrových agregátů se jedná o motor Mazdy3, u dieselů pochází 1,5l přeplňovaný motor z Mazdy2, a to takto: Skyactiv G 120 Mazdy3 s 88 kW (120 koní při 6000 ot/min) dostal navíc u CX-3 zkratku FWD pro povinný pohon předních kol a je k dispozici buď s manuální, nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Stejný motor, ale s výkonem 110 kW (150 koní při 6000 ot min), je namontován v modelu CX-3 Skyactiv G 150 AWD – dle názvu je model vybaven pohonem všech čtyř kol. Kdo si slibuje vyšší výkon, bude pravděpodobně zklamán, protože točivý moment těchto dvou modelů s 204 Nm při 2800 ot/min je identický a 150 AWD a 120 AWD jsou na tom podobně také pokud jde o zrychlení - kolem devíti sekund z 0 na 100 km/h (s automatickou převodovkou asi o sekundu více). Spotřebu 5,8 až 6,4 litru Super na 100 kilometrů (dle výrobce) lze hodnotit jako průměrnou a je zajímavé, že obě verze si mají s využitím automatické převodovky vystačit s menším množstvím paliva, než je tomu u manuální převodovky. Hodnotu emisí udává výrobce jako 137 g CO2 na kilometr pro 120 FWD a 150 g pro 150 AWD. V segmentu nafty japonský výrobce vsází na turbo Skyactiv D 105 o výkonu 77 kW (105 koní při 4000 ot/min) a 270 Nm (při 2000 ot/min) z Mazdy2. I zde platí rozdělení Mazdy CX-3 na varianty FWD a AWD, druhá verze je volitelně vybavena manuální nebo automatickou převodovkou o šesti rychlostních stupních. Model CX-3 Skyactiv D 105 FWD je výjimečně k mání pouze s pohonem předních kol a také se zdá být bez automatické převodovky se čtyřmi litry nafty na 100 km a 105 g CO2 na kilometr nejekonomičtější verzí CX-3. V různých testech skončila automatická převodovka s pohonem všech kol celkově o něco hůř, než verze s manuální převodovkou, v neposlední řadě proto, že zrychlení z 0 na 100 km/h má jeden a půl sekundové zpoždění. S ohledem na jízdu na dálnici a maximální rychlost se pohybují dieselové modely jen něco málo přes 170 km/h, tedy jako obvykle mírně pod vyšší hranicí benzínových motorů, které dosahují až 195 km/h a víc.

Technické parametry Mazdy CX-3

Mazda CX-3 pochází ze stejné platformy jako Mazda2, s níž sdílí i rozvor náprav, je ale k dispozici pouze v jednom typu karoserie, stejně jako většina ostatních kompaktních SUV. Jeho rozměry jsou mimochodem téměř identické s vozem Opel Mokka, se kterým je často srovnáván. Pohon všech kol spadá prakticky se všemi malými SUV do kategorie „omezené terénní schopnosti“ a jedná se tedy o přepínací, nikoli stálý pohon všech kol. Ten funguje pravidelně jako pohon předních kol a točivý moment přenáší pouze v případě prokluzu na zadní nápravu, takže může být dosaženo lepší trakce. Tento typ mechaniky nepřináší z hlediska spotřeby skoro žádné výhody, protože zadní část hnacího ústrojí se otáčí na volnoběh, což způsobuje ztráty, které se u CX-3 AWD projevují při nejvyšší průměrné spotřebě kolem 0,6 litru na 100 km. SUV sice boduje se systémem Start-Stop v základní výbavě, celkově si ale model právem vysloužil obvyklou kritiku mini a kompaktních SUV: Prestižní sice je, ale do skutečného terénního vozidla má daleko.

Výbava Mazdy CX-3

Interiér CX-3 okouzlí nečekaně luxusní a bohatou výbavou podobně jako Mazda2 a Mazda3: dotyková sedmipalcová obrazovka je vložena do palubní desky s polstrovaným krytem (namísto plastového), nad ní se nachází vyklápěcí Head-Up-Display. Tyto nástroje ale znamenají více než jen prestiž a zaručují tomuto modelu kompaktní třídy pozoruhodnou sbírku asistenčních systémů, jako je například navigační systém, který může být ovládán dotykem nebo přes tlačítka středové konzole. K tomu přidejte nouzové brzdy, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, asistenta dálkových světel a na segment malých vozů jednu zvláštnost: adaptivní tempomat, který udržuje odstup od vpředu jedoucího vozidla pomocí radaru. Pro úložné prostory se nabízí jako obvykle dvě varianty: plný kufr pojme až 400 litrů a při sklopení zadních sedadel se sem vejde až 1500 litrů.

Mazda CX-3 ve srovnání s Opel Mokka

Délka a šířka CX-3 jsou, jak už bylo řečeno, téměř stejné s Opelem Mokka, který se technicky podobá Chevroletu Trax. Dokonce i rozvor Mazdy2 se v porovnání s Mokka liší rozdílem 1,5 centimetru. Zásadní rozdíl tu ale je: CX-3 vypadá na rozdíl od Mokka víc jako čtyřdvéřové kupé, což se odráží na nižší celkové výšce, a to zejména v části zadních sedadel - zde je CX-3 o celých dvanáct centimetrů nižší než jeho protějšek Mokka. Je však známo, že u malých SUV je problémem spíše zadní prostor pro nohy, než světlá výška – a ta je u tohoto modelu, ať už po vzoru Mazdy2 nebo Opel Mokka, poněkud skromnější.