- Startovní stránka
- Auto
- Peugeot
- Peugeot RCZ
Peugeot RCZ v přehledu
Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Peugeot RCZ v přehledu včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitějších informací o tomto modelu. Přečtěte si více
Kupé jsou nedílnou součástí nabídky vozů francouzského výrobce Peugeot již od 60. let. Nicméně Francouzi se dlouhou dobu specializovali na velké, prostorné modely. Dvoudveřový model s dlouhou svažující se střechou byl vytvořen převážně na základě vozů střední třídy, například Peugeotu 407. U menších modelů společnost spoléhala na kompromis mezi kabrioletem a kupé. Obzvláště kabriolety s pevnou střechou Peugeot 308 CC a menší dvoumístný Peugeot 208 CC se ukázaly být úspěšné také na zahraničních trzích.
Kabriolety s pevnou střechou jako technický předpoklad pro zrození sportovního kupé Peugeot RCZ
Se zavedením kabrioletů s pevnou střechou v roce 2000 byli Francouzi mezi prvními, kdo vsadil na výrobu otevřených modelů. S vývojem této techniky bylo v zásadě k dispozici technické know-how pro konstrukci menšího sportovního kupé, proto bylo možné nabídnout novou třídu vozidel Peugeot. Práce na vývoji vskutku započala a v roce 2010 mohl být představen nový model. Nomenklaturu obsahující číselné kódy uvádí Francouzi podle desetiletí: sportovní kupé dostalo název Peugeot RCZ, který má zdůraznit sportovní vzhled.
Peugeot RCZ navrhl německý designér Reinmöller
Pro francouzského výrobce byl Peugeot RCZ v mnoha ohledech premiérou. Jednalo se o první sportovní kupé značky s logem lva, které představovalo jak nový vývoj, tak rozšíření programu vozidel. K tomu si Peugeot našel na výrobu externího partnera: Nová sportovní kupé byla vyráběna pod jménem Magna Steyr v Rakousku. Jako základ pro dvakrát dvoumístný Peugeot RCZ sloužil kompaktní model Peugeot 308. Design pochází především od Němce Borise Reinmöllera, který pracoval v tvůrčím týmu Peugeot od roku 2000.
Peugeot RCZ ukazuje novou tvář značky Peugeot
Při navrhování sportovního kupé vzal Reinmöller v úvahu předlohy pro novou tvář značky právě vznikajících modelů Peugeot. Konkrétně to znamenalo: Protáhlé eliptické světlomety a rozdělená užší mřížka namísto velkorozměrových čelistí, která byla předtím charakteristickým znakem pro mnoho vozidel od Peugeotu. Peugeot RCZ vykazoval svými krátkými převisy a mohutnou zaoblenou přední a zadní částí základní znaky třídy vozidel sportovního kupé.
Vzhledu Peugeotu RCZ dominuje výrazné střešní zakřivení
Zajímavým designovým prvkem tohoto pouhých 4,30 m dlouhého kupé s šířkou cca 1,84 m a výškou pouze 1,36 m je jeho střešní konstrukce: výrazné zakřivení na bocích u řidiče a spolujezdce podporují dynamický vzhled Peugeotu RCZ. Šlo tu ovšem o něco víc než jen designový trik. Díky střešnímu vyboulení došlo k optimalizaci aerodynamiky. I cestující těží z neobvyklého tvaru střešní konstrukce: mají v interiéru k dispozici více prostoru.
Motory Peugeotu RCZ
U motorů Peugeot RCZ dal výrobce přednost silnému turbo čtyřválci. V nabídce byly dva benzínové motory o výkonu až 147 kW (200 koní) a 2,0 l naftový motor, který dostal Peugeot RCZ na 120 kW (163 koní).
