Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
peugeot-rcz-l-01.jpg

Peugeot RCZ

Peugeot RCZ v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Peugeot RCZ včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Kupé jsou nedílnou součástí nabídky vozů francouzského výrobce Peugeot již od 60. let. Nicméně Francouzi se dlouhou dobu specializovali na velké, prostorné modely. Dvoudveřový model s dlouhou svažující se střechou byl vytvořen převážně na základě vozů střední třídy, například Peugeotu 407. U menších modelů společnost spoléhala na kompromis mezi kabrioletem a kupé. Obzvláště kabriolety s pevnou střechou Peugeot 308 CC a menší dvoumístný Peugeot 208 CC se ukázaly být úspěšné také na zahraničních trzích.

Kabriolety s pevnou střechou jako technický předpoklad pro zrození sportovního kupé Peugeot RCZ

Se zavedením kabrioletů s pevnou střechou v roce 2000 byli Francouzi mezi prvními, kdo vsadil na výrobu otevřených modelů. S vývojem této techniky bylo v zásadě k dispozici technické know-how pro konstrukci menšího sportovního kupé, proto bylo možné nabídnout novou třídu vozidel Peugeot. Práce na vývoji vskutku započala a v roce 2010 mohl být představen nový model. Nomenklaturu obsahující číselné kódy uvádí Francouzi podle desetiletí: sportovní kupé dostalo název Peugeot RCZ, který má zdůraznit sportovní vzhled.

Peugeot RCZ navrhl německý designér Reinmöller

Pro francouzského výrobce byl Peugeot RCZ v mnoha ohledech premiérou. Jednalo se o první sportovní kupé značky s logem lva, které představovalo jak nový vývoj, tak rozšíření programu vozidel. K tomu si Peugeot našel na výrobu externího partnera: Nová sportovní kupé byla vyráběna pod jménem Magna Steyr v Rakousku. Jako základ pro dvakrát dvoumístný Peugeot RCZ sloužil kompaktní model Peugeot 308. Design pochází především od Němce Borise Reinmöllera, který pracoval v tvůrčím týmu Peugeot od roku 2000.

Peugeot RCZ ukazuje novou tvář značky Peugeot

Při navrhování sportovního kupé vzal Reinmöller v úvahu předlohy pro novou tvář značky právě vznikajících modelů Peugeot. Konkrétně to znamenalo: Protáhlé eliptické světlomety a rozdělená užší mřížka namísto velkorozměrových čelistí, která byla předtím charakteristickým znakem pro mnoho vozidel od Peugeotu. Peugeot RCZ vykazoval svými krátkými převisy a mohutnou zaoblenou přední a zadní částí základní znaky třídy vozidel sportovního kupé.

Vzhledu Peugeotu RCZ dominuje výrazné střešní zakřivení

Zajímavým designovým prvkem tohoto pouhých 4,30 m dlouhého kupé s šířkou cca 1,84 m a výškou pouze 1,36 m je jeho střešní konstrukce: výrazné zakřivení na bocích u řidiče a spolujezdce podporují dynamický vzhled Peugeotu RCZ. Šlo tu ovšem o něco víc než jen designový trik. Díky střešnímu vyboulení došlo k optimalizaci aerodynamiky. I cestující těží z neobvyklého tvaru střešní konstrukce: mají v interiéru k dispozici více prostoru.

Motory Peugeotu RCZ

U motorů Peugeot RCZ dal výrobce přednost silnému turbo čtyřválci. V nabídce byly dva benzínové motory o výkonu až 147 kW (200 koní) a 2,0 l naftový motor, který dostal Peugeot RCZ na 120 kW (163 koní).