Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
porsche-cayenne-l-01.jpg

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Porsche Cayenne včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Porsche Cayenne (typ 9PA) je luxusní crossover sportovní užitkové vozidlo střední velikosti vyráběné německou automobilkou Porsche od roku 2002, kdy prodeje v Severní Americe začly v roce 2003. Jedná se o první vozidlo s V8 motorem postavený Porsche od roku 1995, kdy výroba Porsche 928 byla ukončena. Od roku 2008, všechny motory představovali technologie přímého vstřiku. Porsche Cayenne vstoupila na trh se smíšeným očekáváním. Jak se brzy ukázalo, výkon vozidla byl mezi SUV chválen pro svou vynikající manipulaci a silné motory. Sestavu zpočátku skládal s V8 poháněným Cayenne S a Cayenne Turbo. Později v modelovém cyklu se k sestavě připojili VR6 a dieselové verze.

Cayenne první generace

Základní model je poháněn 3,2-L VR6 motorem produkujícím 250 koní (184 kW); modifikace ve výfukovém potrubí umožňují výkonu dostat se na maximální hodnotu 6700 otáček za minutu. Blok motoru a dveře jsou jedinými komponenty, které jsou sdíleny s Volkswagenem Touareg a zrychlení z 0 na 100 vůz dosáhne za cca 7,5 sekundy s manuální převodovkou a za 8,1 sekundy s Tiptronic S. S je poháněn 8-válcem s mazacím systémem a variabilním časováním ventilů. Motor Cayenne S produkuje 340 koní (250 kW) a 420 N • m točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 lze dosáhnout za 7,1 sekundy a nejvyšší rychlost je 240 km / h.

Cayenne GTS

GTS je poháněno stádem 405 koní (298 kW) 4,8 -litrového V8 motoru a má sportovní odpružení a 21 palcové kola. Je lehčí než Cayenne S a má aerodynamickou karoserii. Porsche Cayenne GTS vyáhnen z nuly na sto za čas 5,7 sekundy. Součástí nabídky je také šestistupňová manuální převodovka.

Cayenne Turbo and Turbo S

První generace Cayenne Turbo představovala výkon 450 koní (331 kW) a zrychlení z 0 na 100 km / h za 5,3 sekundy. Verze Turbo S byla postaven v roce 2006 jako konkurent Mercedes-Benzu ML 63 AMG. Cayenne Turbo a Turbo S obsahovali součásti jako uzamykací diferenciál a výškově nastavitelné terénní odpružení. Byl poháněn dvojtě-přeplňovaným 4,5 L V8, který produkoval 521 koní (383 kW) a 720 N • m točivého momentu. Zrychlení z nuly na 100 dosáhne za 5,2 sekundy.

Cayenne druhé generace

V roce 2011 Porsche Cayenne je větší než jeho předchůdci, ale má více zkosené zadní okno, méně vzpřímené přední sklo, více šikmé střechy, okénka v zadní části vozu, světlomety inspirované Carrerou GT, zadní světla prodloužení k dveřím zavazadlového prostoru vozu, LED denní svícení a výrazně přepracován interiér po vzoru Panamery. V roce 2011 Cayenne váží o téměř 250 kg (550 lb) méně než předchozí modely díky rozsáhlým využitím hliníku a hořčíku, což je úspornější než předchozí sestava. Cayenne je poháněn 3,6-L VR6 motorem produkujícím 300 koní (221 kW), Cayenne S je vybaven stejným 4,8-L V8, který najdeme v Panameře S produkující 400 koní (294 kW) a Cayenne Turbo přichází s 4,8 l twin turbo V8 produkujícím 500 koní (368 kW). Cayenne S Hybrid využívá Volkswagen-source 3.0 L V6 motor produkující 333 koní(245 kW)spárován s niklovým hydridním akumulátorem s výkonem 47 koní (35 kW pro celkových 380 koní (279 kW).

Hybrid

Na IAA 2005, Porsche oznámilo, že bude vyrábět hybridní verzi Cayenne před rokem 2010 (Porsche Cayenne Hybrid). O dva roky později, na IAA 2007 Porsche představil fungující Cayenne Hybrid a demonstrační model hnacího ústrojí. Pozoruhodné modifikace tohoto vozu obsahují elektrickou vakuovou pumpu a hydraulické čerpadla posilovače řízení, umožňující fungování vozu, i když je motor deaktivován. 288 voltový nikl-metalový hydridní akumulátor je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, kde zabírá prostor běžně používaný pro náhradní pneumatiku. Sériová verze, nazvaná S Hybrid, byla zahájena v roce 2010 s 3,0 litrovým benzínovým motorem V6 propojeným s elektromotorem pro dosažení emisí CO2 ve výši 193 g / km.