Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
porsche-macan-l-01.jpg

Porsche Macan

Porsche Macan v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Porsche Macan včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

****Porsche Cayenne má mladšího bratra: Spolu s Boxster , Cayman Porsche 911, Porsche 918 a Panamera otevřel vůz Porsche Macan aktuální sedmou linii Stuttgartského výrobce automobilů. O něco menší SUV, pojmenované indonéským výrazem pro slovo tygr , přišlo na německý trh na počátku roku 2014, ihned po své prezentaci koncem roku 2013. Každý, kdo sledoval vývoj Porsche, již znal tento model pod jeho pracovním názvem " Porsche Cajun“, jak byl Macan dlouhou dobu uváděn v médiích. Stejně jako Cayenne, navržený na základě VW Touareg a Audi Q7, vychází Macan z modelu Audi Q5, po kterém zdědil většinu designu a technických řešení. I když jsou v něm použity stejné typy motorů jako u Audi, jsou to motory silnější, a interiér vozu odpovídá vysoké kvalitě Porsche. Cena základní verze je 57 930 Euro, což je zatím nejlevnější model vyráběný v závodě v Lipsku.

Až doposud nesl přezdívku auta pro „chudé“ Porsche Boxster (základní cena 49 243 Euro), tento model však nikdy neměl motor s méně než šesti válci. První krok tímto směrem v modelových řadách Cayenne a Panamera udělalo Porsche v pravou chvíli a představení vozu s naftovým motorem vyvolalo mezi fanoušky Porsche značný ohlas.

Macan následoval tento nový kurz a šel ještě dál: je to první model Porsche se čtyřválcovým motorem - alespoň v základní verzi. To ale fanoušky Porsche, zvyklé na 6válcové motory, nijak neohromilo. Se zrychlením na 100 km za hodinu v 6,9 sekundy a výkonem 174 kW (237 koní) při 350 Nm točivého momentu je základní Macan jedním z mála reprezentantů Porsche, kteří potřebují déle než 6 sekund ke zrychlení na 100 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba 7,4 litrů benzínu Super na 100 km je při jeho síle a objemu motoru 2 litry docela přijatelná.

Nyní o modelech Macan s přidáním v názvu S nebo Turbo: klasický 6válcový motor má objem 3 litry a přichází s modelem Porsche Macan S . V tomto voze je motor o výkonu 250 kW (340 koní) s maximálním točivým momentem 460 Nm. Auto zrychlí na 100 km/h za 5,4 sekundy, maximální rychlost je 254 km/h, průměrná spotřeba 8,8 litru. Macan Turbo je špičkový model z nové řady Porsche, jeho motor s objemem 3,6 litru má výkon 294 kW (400 koní) a maximální točivý moment 550 Nm, za 4,8 sekundy vozidlo dosáhne rychlosti 100 km/h. Spotřeba paliva u Macan Turbo je přesně o 0,2 l vyšší než u Macan S. Kromě toho je model místo obvyklé 65litrové nádrže vybaven palivovou nádrží na 75 litrů. Jak je zvykem u Porsche, benzínové motory dosahují plného výkonu i při nízkých otáčkách motoru (1400 otáček za vteřinu).

Macan S Diesel byl první vlaštovkou v tomto, pro Porsche zcela novém, segmentu aut s naftovým pohonem. Motor s objemem 3 litry dosahuje výkonu 190 kW (258 koní) s maximálním točivým momentem 580 Nm. Za 6,3 sekundy vůz zrychlí z 0 na 100 km/h, nejvyšší rychlost je 230 km/h a spotřeba paliva 6,2 litrů nafty na 100 km. Nižší spotřeba vyžaduje méně paliva, tato myšlenka konstruktérů Porsche zřejmě byla důvodem, proč má tento model pouze 60litrovou palivovou nádrž.

Technické vybavení Porsche Macan

Není překvapením, že model Macan je vybaven pohonem všech čtyř kol. Elektronika rozděluje zátěž točivého momentu rovnoměrně na všechna čtyři kola a zobrazuje informace o rozložení sil na displeji. Při běžné jízdě je 80 procent zatížení na zadních kolech, i z tohoto důvodu jsou zadní pneumatiky u Porsche Macan širší než přední. Převodovka s dvojitou spojkou umožňuje pomocí přepínače zapnout režimy Normální, Sport a Sport Plus. V případě posledně uvedeného režimu dosahuje motor sedmi tisíc otáček. K dispozici je také model se vzduchovým odpružením, který je asi o 15 mm nižší než ten standardní a disponuje odpružením z oceli. Určitou hanbou pro společnost se koncem května 2014 stalo zjištění, že téměř 2500 kusů modelu Macan bylo puštěno do prodeje s poškozeným posilovačem brzd. Všichni zákazníci, kterých se to týkalo, byli kontaktováni a přednostně a bezplatně absolvovali testování a opravu.**** ****