Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
renault-kadjar-l-01.jpg

Renault Kadjar

Renault Kadjar v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Renault Kadjar včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

S modelem Scénic RX4 se Renault na přelomu tisíciletí poprvé odvážil zavítat do segmentu SUV, po třech letech byl ale vší slávě kolem prvního francouzského crossoveru konec. V roce 2008 následoval restart v podobě oficiálního nástupce Renault Koleos a od roku 2013 ho podpořil kompaktní SUV Renault Captur. Koleos byl po sedmi letech výroby zralý na odchod do důchodu a nástupcem tohoto SUV se stal Renault Kadjar. Oba vozy měly téměř identické rozměry, jen na výšku byl nový model snížen asi o deset centimetrů. První prezentace se konala na ženevském autosalonu v únoru 2015, uvedení na trh se v Německu uskutečnilo již o tři měsíce později. Mezi jeho konkurenty patří VW Tiguan, Mazda RX3 nebo Ford Kuga, které jsou nabízeny ve stejné cenové relaci. Tento model je v základní verzi jako benzíňák k dostání již pod 20 000 eur. Kadjar pochází jen částečně z vlastního vývoje francouzského výrobce. Zaprvé obsahuje velké množství techniky od Nissan Qashqai, s nímž se díky Renault - Nissan alianci dělí o technické platformy a motory. Zadruhé se v novém SUV střední třídy skrývá i trochu Renault Espace - japonská technika s francouzským akcentem.

Po uvedení na trh je Renault Kadjar nabízen s jedním zážehovým a dvěma vznětovými motory vždy ke čtyřem válcům v řadě, s pohonem předních kol: benzínový motor 1,2 TCE 130 v Kadjar má objem 1,2 litru a při 5500 ot/min až 96 kW (130 koní). Maximálního točivého momentu 205 Nm dosáhne již při 2000 ot/min, a tak se dostává na zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,1 s. Jeho maximální rychlost 192 km/h je nejvyšší mezi zástupci Kadjar. Zároveň má relativně největší spotřebu, průměrně ho uspokojí 5,6 litrů Benzinu Super. Emise znečišťujících látek se pohybují kolem 126g CO2 na kilometr.

Segment dieselu je se svými dvěma základními jednotkami plus turbodmychadlem v nabídce hned ve čtyřech verzích: motor s objemem 1,5 litru je vybaven, stejně jako benzínový motor, šestistupňovou manuální převodovkou, ale může být objednán i jako Kadjar 1,5 dCi 110 EDC s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou. V tomto případě se snižuje maximální točivý moment při 1750 ot/min, na 250 Nm místo 260 Nm bez EDC. Hodnota výkonu až 81 kW (110 koní) zůstává samozřejmě stejná, stejně jako maximální rychlost 181 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h je v automatickém provedení s 11,7 sekundami o 0,2 sekundy rychlejší. 1,5litrový Kadjar také nabízí nízkou spotřebu paliva - pouhých 3,8 litru nafty a emise 99 g CO2 na kilometr.

1,6litrová verze Kadjar 1,6 dCi 130 je k dispozici také pouze s šestistupňovou manuální převodovkou, je ale možné ji jako jediný model objednat s pohonem všech čtyř kol (4x4). Výkon 96 kW (130 koní při 4000 ot/min), točivý moment 320 Nm při 1750 ot/min a nejvyšší rychlost 190 km/h jsou s pohonem všech kol nebo bez stejné. Existují ale rozdíly v akceleraci na 100 km/h, která činí bez pohonu 4x4 9,9 s a s pohonem všech kol 10,7 s. Kromě toho je spotřeba u pohonu všech kol s objemem 4,9 l motorové nafty na 100 km o 0,6 litrů větší, stejně jako emise CO2 s 129 g na kilometr, namísto 113 g bez pohonu všech kol. V nejjednodušší verzi je tento model k dostání od 26 990 eur, s pohonem všech kol od 29 890 eur.

Technické údaje Renaultu Kadjar

Ve srovnání s dárcem technické výbavy Nissanem Qashqai model Kadjar trochu přibral, ne však na hmotnosti, ale sedm centimetrů na délce a čtyři centimetry na šířce. Oba modely vypadají sice relativně podobně, ale Kadjar je poněkud „svalnatějšího“ vzhledu, což je patrné z rozšířených podběhů kol. Zde je šířka výhodou, stejně jako u kapoty a mohutné přední části, kterou hrdě zdobí stříbrný emblém Renault o velikosti 20 centimetrů. LED přední světla si Kadjar vypůjčil z aktuální verze Espace páté generace, interiér se však do značné míry podobá uspořádání přístrojové desky modelu Qashqai. Rozvor náprav 19palcových pneumatik je mimochodem asi 2,6 m, přičemž poloměr otáčení přesto přijde jen na 10,72 metrů.

Renault připisuje Kadjaru „pravé offroad kvality“, což je mezi SUV, zaměřenými spíše na prestiž, výjimkou - také Kadjar je nyní vybaven pohonem předních kol. Model koneckonců boduje i díky pokročilé kontrole trakce „Extended Grip“, ochraně podjetí zepředu a zezadu a světlé výšce 20 centimetrů. Pohon všech kol 4x4 se spouští stisknutím tlačítka a celkem jsou k dispozici tři režimy pohonu.

Výbava Renaultu Kadjar

Multimediální systém vlastní výroby s názvem „R-Link 2“ včetně on-line funkce, jazykové funkce a sedmipalcového monitoru s dotykovou obrazovkou, který Renault, podobně jako BMW, nainstaloval namísto mechanických nástrojů. Šikovná, ač ne úplně funkční, je možnost nastavení displeje v pěti různých odstínech. Infotainment zahrnuje také navigační systém Bluetooth s dynamickým naváděním do cíle a palubní počítač s poznámkami k ekonomickému provozu.

Kdo si potrpí na kvalitní zvuk, může si objednat speciální model Kadjar z Bose edice, ve kterém čeká jedinečný sound systém s 3D zvukem a zpracováním digitálního signálu od zvukových odborníků firmy Bose. Systém se skládá z centrálního reproduktoru, šesti výškových reproduktorů a integrované jednotky subwoofer v zavazadlovém prostoru na pořádné basy. K tomu přidejte vnější zpětná zrcátka v lakované černé barvě, vysoce leštěná kola z lehkých slitin a logo Bose na karoserii a lištách vstupních dveří - například s pohonem čtyř kol a naftovým motorem je tato verze nejdražší ze všech - 33 490 eur.

Velké a hluboké sedačky jsou částečně sklapovací a umožňují tak zvětšení objemu zavazadlového prostoru z 472 litrů na 1 478 litrů - překvapivě je tak Kadjar téměř shodný s VW Tiguan, který pojme 470 litrů, složený až 1510 litrů. Nádrž má objem až 55 litrů.

Asistenční systémy dnes již nesmí chybět a Kadjar jich má samozřejmě dost: varování při vyjetí z pruhu, rozpoznání dopravní značky, asistent dálkových světel, pomoc při parkování vpředu i vzadu, nouzová brzda, zpětná kamera a kompletní balíček všech senzorů se postarají o bezpečnou jízdu.