Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
seat-cordoba-l-01.jpg

SEAT Cordoba

SEAT Cordoba v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu SEAT Cordoba včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

SEAT Córdoba je automobil typu sedan, kupé a tzv. estate (kombi). Jedná se však o větší verze automobilu modelu SEAT Ibiza Supermini. V roce 1993 se španělská automobilka SEAT rozhodla vytvořit větší verze tohoto oblíbeného supermini auta, na řadu tedy přišel SEAT Córdoba. Tento automobil se vyráběl do roku 2009, po celou dobu všech generací měla Córdoba mnoho společného se svým předchůdcem, Ibizou.

První generace tohoto automobilu nás zavede do roku 1993, kdy byl SEAT Córdoba poprvé představen na motoristické přehlídce v německém Frankfurtu. V létě téhož roku již šel tento vůz do výroby; návrh designu měl na starosti legendární Giorgetto Giugiaro. Samotná šasi (chassis) byla založena na již zmíněném modelu SEAT Ibiza Mk3. Společné s modely Ibiza a Polo mělo toto auto také motory, v první generaci najdete zážehové motory o objemech 1.4, 1.6, 1.8 a 2.0. Co je pro tento automobil novinkou, je prostor jeho kufru. Ten má objem 455 litrů, který můžete mimochodem navýšit ještě na 762 litrů, a to díky možnosti sklopit zadní sedadla. V roce 1996 bylo v této první generaci představeno kupé, v roce 1998 poté estate (kombi). Dvoudveřové kupé vás potěší zejména turbodieselovým motorem a větším objemem. Tyto motory byly později využity také ve třetí generaci vozu Golf GTi. Změnou byl také kožený interiér, který se posléze stal standardem ve všech generacích.

V roce 1999 prošla tato generace modernizací. Ačkoliv nedošlo k žádným zásadním změnám, SEAT Córdoba získal mnoho menších a přesto velmi důležitých změn. Vylepšeny byly zejména přední i zadní světla, nárazníky a změny byly provedeny také v interiéru samotného vozidla.

Díky dobrému vybavení na sebe dlouho nenechalo čekat zařazení modelu SEAT Córdoba do prostředí motosportu. Córdoba je od roku 1998 až do roku 2000 oficiálním autem společnosti SEAT pro Mistrovství světa v rallye. Tato verze auta byla vybavena 2litrovým motorem, tzv. turbocharge. Tento vůz byl využíván také jezdci v Rallye Finska a Nový Zéland. Vůz navíc můžeme najít také v jiné rodině a to pod změnou značky, ze Seatu Córdoba se mezi lety 1997 až do roku 2000 stal Volkswagen City-Golf, v roce 1995 také Volkswagen Derby.

Druhá generace vozu SEAT Córdoba byla vyráběna mezi lety 2002 až 2009. Tato verze měla velmi podobné šasi (chassis) s vozy jakými jsou Škoda Fabia Mk1 a Škoda Fabia Mk2, ale také Volkswagen Polo Mk4. Tato druhá generace opět dbala na objem kufru, základ měl objem 485 litrů, ten mohl být složením zadních sedadel navýšen na 800 litrů. Druhá generace se zaměřovala na čtyřdveřový sedan. Ačkoliv je dnes výroba Seatu Córdoba ukončena, jeho produkce pokračuje díky velkému zájmu v Mexiku. Tato verze je dále upravována a získala si tak 2litrový motor se čtyřmi cylindry a kombinaci s pětirychlostní a šestirychlostní převodovkou. Kombi a kupé se ve druhé generaci změnili pouze minimálně od jejich poslední modernizace, a to také kvůli nízké prodejnosti těchto typů vozů v Evropě. Tato prodejní čísla vedla ke stažení vozu z Velké Británie a v roce 2009 poté z celé Evropy.

Pokud to tedy shrneme, jedná se o střední cenovou třídu mezi ojetými vozy, která je stále oblíbená zejména díky objemu svého kufru, ale také kvalitním motorům v první i druhé generaci. Největším problémem tohoto Seatu Córdoba byla jeho konkurence v podobě aut Škoda Fabia a Dacia Logan. Největší úspěch zažívá tento vůz zejména v Jižní Americe, ale také ve Světových rallye závodech, zde najdete SEAT Córdoba, ale také pozdější Ibizu hned několikrát. SEAT Córdoba v motosportu získala několik generací, a to Cordoba WRC E2 a Cordoba WRC E3, v roce 2000 poté tento SEAT z motosportu Rallye Finsko odešel a ustoupil značce Škoda Motosport.