Přeskočit na hlavní obsah

Najděte ojeté Skoda Felicia na AutoScout24

Skoda Felicia

Škoda Felicia: Konec české platformy

Škoda Felicia je automobil české automobilky Škoda. Jak název článku napovídá, tato škodovka byla posledním využitím vlastní platformy Škody na svých autech. Zároveň byl však tento vůz prvním z řady vozů, který využil spojení s německou automobilkou Volkswagen. Škoda Felicia je svým modelem supermini, které bylo vyráběno mezi lety 1994 až 2001. Dočkalo se sice pouze jedné generace, zato její úspěch přinesl několik modernizací, ale také regionálních úprav pro jiné než české trhy. Zajímavostí je také jméno Felicia, to Škoda nepoužila od 60. let 20. století, v této době nesla přídomek Felicia dvě sportovní auta. Největší zmíněnou výhodou spolupráce s německou automobilkou Volkswagen byl zejména marketing. Ten Škodě pomohl dostat své vozy dále do západní Evropy, což bylo krátce po revoluci pro tuto českou automobilku důležitým bodem. Výroba tohoto modelu byla ukončena v roce 2001, v té samé době započala výroba modelu Fabia.

Důležitým atributem vozu Škoda Felicia je jeho různorodost v typech, ale také celkové provedení designu, na kterém si dala Škoda záležet. Co do typů u tohoto vozu můžete vybírat z opravdu velmi široké nabídky. Mezi ojetými vozy Škoda Felicia tak můžete najít pětidveřové kombi a hatchback nebo dvoudveřové kupé (pick-up) a malou dodávku. Nejblíže těmto vozům je například Volkswagen Caddy. Důležitým atributem je také motor vpředu a tím i pohon předních kol. Další technickou výbavou je pětirychlostní manuální převodovka, což nás dovede k motorům. Tento vůz vám ve své první výrobě nabízí dva zážehové motory (1.3 l a 1.6 l) a jeden dieselový (1.9 l). Zajímavým atributem je také dobré poskládání zadní části vozu, díky šikovnému řešení můžete přidat další dvě sedadla, tím je v zadním prostoru místo pro 4 dospělé cestující. Neuvěřitelnou proměnou prošla kapacita kufru, ta se z 272 litrů může zvýšit až na 976 litrů, a to složením zadních sedadel. V roce 1998 tento vůz prošel menší modernizací, během níž se změnily nárazníky.

V roce 1998 pronikla Škoda na trh ve Velké Británii a to zejména díky velmi kladné recenzi oblíbeného pořadu Top Gear. Také díky tomu si Škoda získala značku nejoblíbenějšího, ale hlavně nejuspokojivějšího auta na britském trhu. V Británii prodej tohoto auta skončil koncem roku 2000, v té době se prodalo na 76 000 kusů.

Nyní se podíváme konkrétně na výbavu této škodovky. Felicia byla v mnoha ohledech mezi auty revoluční, a to díky několika prvkům, které se objevily poprvé - nejen v rámci automobilky Škoda. Zajímavými atributy tohoto auta jsou například vyhřívání předních sedadel, střešní okno, klimatizace, palubní počítač, ochranné lišty prahů, přední mlhovky, ale také posilovač řízení nebo ABS. Mnoho z těchto prvků bylo v prvních sériích za příplatek, po modernizaci v roce 1998 se však mnoho z nich stalo standardem. Tato modernizace například přidala na bezpečnosti, přidány byly boční airbagy a to jak pro řidiče, tak spolujezdce. Škoda Felicia vám přináší také mnoho edic, jmenovat můžeme například Color Line, Family, Friend, nebo Magic. Mnoho z nich se odlišovalo zejména drobnou výbavou. Například Magic se lišila barvou, vyráběna byla pouze v metalízové podobě, obsahovala navíc elektricky ovládaná přední kola a čtyřramenný volant. Mystery poté obsahovalo zejména prvky z řady GLS a mnohé drobné designové úpravy.

Pokud se ohlédneme za tímto vozem, jeho koupí mezi ojetými auty rozhodně neprohloupíte. Nejlepší by bylo se zaměřit na verzi po modernizaci v roce 1998. Nejen že tento vůz dostal mnohé zajímavé změny, ale také mnoho z dříve placených doplňků se stalo standardem. Zvýšil se také důraz na bezpečnost a výkonnost automobilu. Za tyto parametry vás potěší také cena, která se pohybuje od nízké po průměrnou úroveň, podle kvality ojetého vozu, ale také dané edice, kterých měla díky úspěchu Škoda Felicia opravdu mnoho. Vůz potěší i milovníky modelů Renault Clio, Ford Fiesta nebo Fiat Punto, které byly největší konkurencí Škody Felicia, ta však velmi kvalitně vzdorovala.