Najděte ojeté Skoda Octavia na AutoScout24

Skoda Octavia

Škoda Auto

ŠKODA Auto a.s. je největší automobilkou v České republice se sídlem v Mladé Boleslavi a dvěma dalšími výrobními závody ve Vrchlabí a v Kvasinách. Od roku 2007 je jejím vlastníkem společnost Volkswagen Finance Luxemburg S.A, která sídlí v Lucemburku. Vozy Škoda jsou vyráběny v České republice, Číně, Rusku, Indii a na Slovensku ve vlastních výrobních závodech společnosti Škoda nebo prostřednictvím partnerství v rámci koncernu Volkswagen. Modely značky Škoda jsou navíc vyráběny na Ukrajině a v Kazachstánu prostřednictvím místních partnerů. Po dlouhé historii vítězství v nižších úrovních motorsportu se Škoda stala účastníkem světového šampionátu FIA Rally v sezóně 1999, a to se světovým závodním autem, Škodou Octavia.

Octavia 1. generace 1996-2000

První generace Octavia byla vyráběna od listopadu 1996 pouze ve stylu estate nebo hatchback. Ve Spojeném království prodeje začaly v roce 1998 a středně velký vůz se setkal s okamžitým úspěchem u zákazníků, kteří ocenili její solidnost, kultivovanost a hodnotu, i když se úspěch auta nedokázal rovnat konkurenci velkých rodinných oblíbených aut, jako je Ford Mondeo a Vauxhall Vectra. V roce 2000 dostala Octavia facelift a vyráběla se i nadále po představení druhé generace. Změny představovaly nezávislé zavěšení zadních kol a lepší interiér, design a kvalitu materiálu. Jednalo se o čím dál populárnější pohon 4x4 kola pro estate i model hatchback, používající spojku Haldex Traction, stejně jako všechny vozy koncernu Volkswagen na této platformě (Golf IV, Audi A3 a Seat Leon Cupra R4). Vůz navíc dostal zvětšenou palivovou nádrž o objemu 63 l oproti 55 litrové ze standardní verze s náhonem na přední kola.

Octavia 2. generace

Druhá generace oktávií byla představena v roce 2004 a řadí se mezi nejžádanější ojetá auta na trhu. Spolu s novou řadou motorů s vnitřním spalováním, sdílenou s ostatními modely v rámci koncernu Volkswagen, druhá generace zahrnovala úpravy na karoserii, které umožnily cestujícím na zadních sedadlech větší prostor pro nohy (slabina původního modelu), a zvýšenou světlou výšku na přední i zadní části, čímž se snížilo riziko poškození na nájezdech nebo při vjezdu na obrubník. Vyrábějí se dva typy s pohonem na čtyři kola: 4x4 a Scout; oba mají systém trakce Haldex na pohánění všech čtyř kol, který pracuje na spojce propojené s počítačem. Typ Scout je dostupný jen ve faceliftované estate verzi, která disponuje crossoverovými zlepšeními, jako je třeba větší nárazník. Oktávia je nabízena v několika agregátech vnitřních spalovacích motorů. Všechny motory jsou vodou chlazené čtyřválce, využívající vícebodové vstřikování paliva. Diesel motory jsou vybavené přeplňovaným turbodmychadlem s přímým vstřikováním (TDI). Faceliftovaná verze byla vyráběna od roku 2009 po jejím oficiálním představení na pařížském autosalonu 2008. Jejími úpravami byly změny vnějšku, změny mechanismů a interiérových prvků. Světla a nárazník byly revidovány spolu se zvukovým vybavením a volantem.

Octavia 3. generace

Octavia 3. generace je první auto společnosti Škoda vybavené předním radarem a multifunkční kamerou. Radar v předním nárazníku monitoruje prostor před vozidlem a průběžně vyhodnocuje vzdálenost, směr a rychlost všech blízkých objektů. Tento radar poskytuje data dvěma asistentům v oktávii: přednímu asistentu (varování před čelní kolizí a nouzové brždění) a zařízení Adaptive Cruise Assistant (adaptivní tempomat). Pro vozy Octavia s pohonem na přední kola jsou agregáty motoru k dispozici v rozmezí 63-132 kW u benzínových motorů a 66-110 kW u motorů vznětových. Existují dva typy Octavie šetrné k životnímu prostředí, a to verze GreenLine s 1,6-litrovým dieselem, produkující pouze 85 gramů CO2 na kilometr, a G-TEC, který je vybaven 1,4-litrovým motorem TSI s pohonem na CNG a emituje 97 gramů CO2 na kilometr. Čtyřkolka Octavia Combi může být poháněna jedním benzínovým (1,8 TSI / 132 kW) a třemi vznětovými motory (v rozmezí 77-135 kW). Octavia RS, dostupná ve verzi hatchback a kombi, je vybavena 162 kW 2.0 TSI motorem z nově vyráběného Golfu GTI 7 nebo 135 kW 2.0 TDI motorem z Golfu GTD 7. S nejvyšší rychlostí 248 km/h, s benzínovým motorem a manuální převodovkou byla uznána jako nejrychlejší vyrobená Octavia vůbec.