Přeskočit na hlavní obsah

Najděte ojeté Skoda Rapid/Spaceback na AutoScout24

Skoda Rapid/Spaceback

Motory Škody Rapid

Škoda Rapid je nová řada kompaktních vozů od Škody, uvedená na německý trh v říjnu 2012. Od roku 1991 je česká automobilka ve vlastnictví koncernu VW, a proto je v modelu Rapid použita spolehlivá technologie z Wolfsburgu, zabalená do pouzdra úžasného designu ve formě pětidveřového sedanu se zavazadlovým prostorem umístěným za sklo karosérie. Mezi příbuznými vozy se Škoda Rapid řadí mezi malou Škodou Fabia a velkou Škodou Octavia . Její dvojče SEAT Toledo byl do prodeje uveden v roce 2013. Tento model má stejnou strukturu a je vyroben na závodě Škoda v Mladé Boleslavi. Za předchůdce Rapidu lze považovat Škodu Mission L, představenou v roce 2011. Cenové rozpětí vozů Škoda Rapid začíná na 13 990 eurech za základní model.}Škoda Rapid existuje ve variantách se šesti různými motory - čtyři benzínové a dva dieselové. Pro nejnovější modely se používají jen ty nejlepší čtyřválcové 1,6 TDI-77 kW (105 koní) motory. Model s točivým momentem 250 Nm je nejlepší v rodině Rapid. Na variantu s dieselovým motorem 1,6 TDI (CR), ve kterém stejný motor dosahuje jen 66 kW (90 PS), bylo zapotřebí počkat až do roku 2013. Na rozdíl od silnější verze je vybaven filtrem pevných částic a je k dispozici s volitelnou sedmistupňovou převodovkou. U benzínových motorů Škody Rapid existují jen tři možnosti motorů, z nichž pouze jeden může nabídnout dvě úrovně výkonu: pětirychlostní verze 1,2 TSI poskytuje výkon 63 kW (86 koní), se šestistupňovou převodovkou pak dosáhne výkonu 77 kW (105 koní). patří sem rovněž základní motor 1,2 MPI, který se svými třemi válci a bez turbodmychadla dosahuje výkonu 55 kW (75 k), nejsilnější z nich, TSI o objemu 1,4 litru, dosahuje výkonu 90 kW (122 k) a je vybaven výhradně sedmistupňovou převodovkou.

Škoda Rapid a její technologie

Auta Škoda Rapid mohou najdou využití v mnoha oblastech řízení. Již jsme mluvili o malém tříválcovém motoru se spotřebou 6,1 litrů na 100 km. Ti, kteří chtějí ušetřit na spotřebě, musí sáhnou hlouběji do kapsy a připlatit 400 euro navíc za Green-Tec-Paket , který obsahuje dnes již klasický Systém Start-Stop a rekuperační brzdění. Silnější dieselový motor má pak spotřebu sníženou na rozmezí od 4,4 do 4,0 litru a v nižší třídě motor 1,2 TSI - z 5,1 na 4,9 litru benzínu na 100 km.

Pohodlný interiér

Již dlouho jsou známy tři základní provedení interiéru Škody Rapid Active, Ambition a Elegance. Škoda Rapid je vybavena šesti airbagy, ABS & ESP, centrálním zamykáním, volantem s hydraulickým posilovačem a schopností měnit výšku volantu a automatickým výtahem skla ve všech modelech. Klimatizaci ale najdete jen v Ambition a Elegance, a za Active bude řidič muset zaplatit přibližně 1000 Euro navíc, dalších 250 Euro za rádio a zvlášť je zapotřebí zaplatit za skládací opěradla. Rapid nabízí i malé vychytávky, jako je škrabka na led ve víčku plnicího tanku nebo malý kontejner na odpadky, postavený v odkládací přihrádce. Opravdu milovaný je tento český sedan za jeho kapacitu. Zvláště pozoruhodný je zavazadlový prostor 550 litrů, a kromě toho se ve firmě již mluví o výrobě verze kombi.