Přeskočit na hlavní obsah

Najděte ojeté Skoda Superb na AutoScout24

Skoda Superb

Znovuzrození Škody Superb

Potom, co společnost Volkswagen group odkoupila značku Škoda, se v Mladoboleslavské automo-bilce začaly dít velké změny. Vznikla naprosto nová modelová řada, počínaje Škodou Felicia, přes Oktávii a Fabii. Automobilce ale chyběl zástupce v segmentu střední třídy. Proto byl roku 2001 na ženevském autosalonu představen prototyp Škoda Montreaux a ještě téhož roku vyjela do světových showroomů jako Škoda Superb.

1. generace

Superb první generace poznáte díky jeho osobitému designu na první pohled. Auto sice trochu vy-padá jako by ho někdo moc nafoukl, celkový dojem je ale dobrý a nejedná se o proporčně nevyrov-naný vůz. Chybí mu elegance konkurentů jako Ford Mondeo nebo BMW řady 3, naopak výhodou je dostatečný prostor pro pasažéry. Interiér Superbu je velmi prostorný, což ocení především cestující na zadních sedadlech, která jsou pohodlná a poskytují dostatek místa pro hlavu i nohy. Velký je i kufr o objemu téměř 500 litrů. Interiér společně s palubní deskou je zhotoven ze solidních materiálů a působí luxusně. Superb disponuje bohatou výbavou zahrnující ABS, vyhřívaná zrcátka, mlhovky nebo boční airbagy, a to vše už v základní výbavě. Velkým plusem je také minimální hluk i při vyšších rychlostech. Superb sdílí podvozkovou platformu s Volkswagenem Passat. První modely měly příčná ramena přední nápravy z hliníku, ten byl později nahrazen pevnější ocelí. Vůz je pohodlný i při vysokých rychlostech, dobře tlumí nárazy a plně tak splňuje požadavky auta určeného především pro jízdu na rychlostních komunikacích a dálnicích. V zatáčkách se projevuje vyšší hmotnost vozu a víc se naklání. Jinak jsou jízdní vlastnosti solidní a na vůz se můžete spolehnout i v krizových situacích. Pohonné jednotky zahrnují diesel 1,9 l TDI o výkonu 74 kW (99 koní), jehož výkon se později vyšplhal na 95 kW (128 koní) a je tak velmi výhodnou volbou při výběru ojetiny tohoto vozu. Z benzínových agregátů to je čtyřválec 2,0 l o výkonu 86 kW (115 koní) a šestiválce 2,8 l s výkonem 142 kW (190 koní). Faceliftem prošel Superb v roce 2006. Kromě nových předních světlometů a masky chladiče přibyly směrovky na postranních zrcátkách a nové dieselové motory.

Úspěšní pokračovatelé – 2. a 3. generace

Druhá generace Škody Superb přinesla velké změny. Kompletně se změnil vzhled vozu, nový design se prodloužil a zúžil, měl sofistikovanější linie a detaily. Nejedná se již o čistokrevný sedan, ale o kombinaci sedanu a liftbacku, a to díky novince zvané Twindoor, kdy podle vlastní volby můžete otevřít pouze kufr nebo s kufrem zvednout i zadní sklo. Velkou novinkou byl i vznik verze kombi.Viditelně se zlepšily také jízdní vlastnosti vozu, vedl si lépe na úzkých zakroucených silnicích a poskytoval klidnou a hladkou jízdu. Již zmíněnou výhodou Superbu je pohodlí a prostornost interiéru, kde nabízí více než mnohem dražší konkurenti. Výjimkou není ani druhá generace. Interiér je zhotoven z kvalitních materiálů, použité plasty jsou na dotyk příjemné a funkční prvky přístrojové desky nejeví známy opotřebení. Nikde nic nevrže a při vysokých rychlostech je auto tiché. Faceliftem prošel v roce 2009, kdy se změnila přední maska a světlomety společně se zádí vozu a zadními světlomety. Široká je i škála výběru motorů. Od benzínového čtyřválce 1,4 l s turbem a ohromujícím výkonem 92 kW (125 koní) přes oblíbený 1,8 l a 2,0 l až k šestiválci 3,6 l, který nabízí výkon 191 kW (260 koní). Z dieselů nejvíce rozčeřil stojaté vody ekologicky šetrný motor 1,6 l TDI Greenline, který při výkonu 77 kW (105 koní) produkuje jen 109g/km emise CO₂. Třetí, a zatím poslední generace, se vyrábí od roku 2015 a vzhledem k pozitivním ohlasům novinářů a zákazníků se jí předpovídá skvělá budoucnost. Vůz je delší a širší, získal sportovnější vzhled, je osazen odzkoušenými motory a zaujme velmi příznivou cenou. Zkrátka, za málo peněz hodně muziky.