Přeskočit na hlavní obsah

Najděte ojeté Skoda Yeti na AutoScout24

Skoda Yeti

V roce 2009 slavila Škoda Yeti, první český model se stylovým městským designem, svou premiéru

"
Spojit prvky kompaktního sedanu, klasického kombi a sportovního užitkového vozu v jednom modelu je v automobilovém průmyslu relativně nový trend. Experiment s crossoverem měla v rámci koncernu VW
Poté, co byla Škoda Yeti v roce 2009 představena, dostali Češi šanci ukázat, že dokážou vyrábět nejen úspěšné modely jako Skoda Superb nebo Škoda Octavia , ale také lifestylové vozy pro běžné použití. Modelem Škoda Yeti, který byl koncipován jako rekreační vozidlo do mírně členitého terénu a za tímto účelem byl vybaven volitelným pohonem všech kol a odpovídající stoupavostí, začal výrobce svou pátou modelovou řadu.

Nekompromisní tvar karoserie modelu Škoda Yeti zajistil dostatek prostoru pro pasažéry i pro zavazadla

Škoda Yeti, uvedená na trh jako kompaktní SUV, sdílela platformu s VW-Golf a převzala technické prvky pohonu čtyř kol od Škoda Octavia Scout, kterou česká automobilka představila v roce 2007 jako soft-offroad model.

Zatímco vzhled Scouta byl téměř shodný s kombi verzí Škody Octavia, pro model Škoda Yeti vytvořili inženýři odlišný, radikálně přepracovaný design ve stylu crossover s kompaktním předkem a to včetně integrovaných nárazníků a ochrany podvozku.

Vnější rozměry až 4,36 metru na délku a těsně pod 1,80 metru na šířku byly orientovány na rozměry běžného kompaktního vozu. Díky výraznému profilu karoserie a výšce dobrých 1,70 metru tohoto pětidveřového modelu nabídla Škoda Yeti svým pasažérům i přes zvýšenou polohu předních a zadních sedadel světlou výšku více než jeden metr.

Zavazadlový prostor díky ostrému sklonu zadní části má objem od více než 400 litrů do 1700 litrů s odstraněnými zadními sedadly.

Motory Škoda Yeti pro vozidla s pohonem předních a všech kol

V nabídce byla Škoda Yeti s oběma verzemi pohonu. Škoda Yeti s pohonem předních kol mohla mít 1,2litrový benzínový motor s výkonem 77 kW (105 koní), nebo naftový motor s Common-rail systémem o objemu 2 litry s výkonem 81 kW (110 koní), který dokázal toto malé SUV hnát rychlostí až 177 km/h.

Ve verzi s pohonem všech kol měla Škoda Yeti 1,8litrový benzínový motor s výkonem 118 kW (160 koní) a dosahovala rychlosti 200 kilometrů za hodinu. Model s pohonem všech kol mohl mít také dieselový motor, zpočátku dvoulitrový s výkonem 81 kW (110 koní), který umožnil tomuto kompaktnímu SUV dosáhnout rychlosti 174 km/h.

Později bylo možné koupit modely se silnějšími naftovými motory o výkonu 103 kW (140 koní) a 125 kW (170 koní). Všechny motory splňovaly normu Euro 5, a naftové varianty byly standardně vybaveny filtrem pevných částic. Průměrná spotřeba motorů byla výrobcem uváděna s hodnotami v rozmezí od přibližně šesti až do osmi litrů, což odpovídalo emisním hodnotám CO2 v rozmezí od 159 g/km až 189 g/km.

"