Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
subaru-impreza-l-01.jpg

Subaru Impreza

Subaru Impreza v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Subaru Impreza včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Subaru Impreza je kompaktní automobil, který byl vyroben v roce 1992 společností Subaru. Subaru Impreza byla představena jako náhrada za Leone, s motory série EA Leone nahrazenými novějšími verzemi řady EJ. Subaru nabídla přední pohon i pohon na všechny čtyřy kola. Od pozdních 90. Let měly některé trhy omezený prodej modelů s pohonem na všechny 4 kola, Impreza se tedy prodávala jako auto kompaktní třídy s charakteristikou pohonu na přední kola. Nicméně, japonské modely zůstávají k dispozici v obou konfiguracích.

První generace Imprezy

Oznámena 22. října 1992, prodej Imprezy byl zahájen v Japonsku v listopadu a nabídl buď pohon předních kol (FWD) nebo verze všech kol (AWD) a jako čtyřdveřový sedan, nebo pětidveřový hatchback / vagón (Touring). Podle článku Motor Trend z března 1992, jméno Subaru nový kompaktní měl původně být nazýván Loyale, kde zobrazoval oficiální fotografii čtyřdveřového sedanu. Koncem roku 1995 byl v Japonsku představeno dvoudveřové kupé. Počáteční motorové výběry zahrnuty 1.6-, s frekvencí 1,8 a 2,0 l nepřeplňované motory. V době úvodu, japonské a evropské nepřeplňované modely na trhu (1.6 a 1.8) přijaly neobvyklou mřížku s malým středovým otvorem. Pouze WRX a modely pro Severní Ameriku získali běžnou „celou“ mřížku ve faceliftu v roce 1994, kdy byl vzhled modelu uveden do souladu se sportovními modely.

Faceliftované verze Imprezy

Impreza získala externí facelift v roce 1997, po kterém následuje přepracování interiéru v roce 1998, kde byla použita nová přepracovaná palubní deska z Foresteru. Subaru Severní Ameriky původně nabídlo Imprezu pouze s 1,8-litrovým motorem, buď s předním pohonem, nebo pohonem na všechny 4 kola; v roce 1995 se 2,2-litrový motor stal nepovinným. Pro modelový rok 1995 1,8 / EJ18 byl dostupný s 5-ti stupňovou manuální nebo 4-stupňovou automatickou převodovkou a 2,2 / EJ22 byl dostupný pouze s automatickou převodovkou L, LX a ve verzi Outback Sport. 1995 modelový rok také představil OBD-II (On-Board Diagnostics verze 2) v EJ22 / Automatická převodovka vybavených modelů. Pětistupňová manuální převodovka byla k dispozici s 2,2-litrovým motorem u všech modelů s výjimkou Brighton, který byl k dispozici pouze s obsahem nádrže 1,8 a 5 rychlostmi.

Impreza druhé generace

Subaru představil novodobou Imprezu v Japonsku v srpnu 2000. Ve větší velikosti ve srovnání s předchozím iteraci, sedan zvýšila jeho šířku o 40 milimetrů (1,6 palce), zatímco hatchback zvýšila o pouhých 5 mm (0,2 palce) - vložením dvou variant v různých japonských třídících kategorií. Kostra ve stylu kupé od první generace se pro novou sérii neobjevila. Přeplňované verze motorů 2.0- a 2,5- litrový byly nabídnuty v modelech WRX a WRX STI. STI modely představovaly silnější 2,5-litrový přeplňovaný motor. WRX modely představovalx 2,0-litrový přeplňovaný motor s protilehlými válci až do roku 2005, po kterém přešly k přeplňovaným motorům s obsahem 2,5 litru.

Subaru Impreza třetí generace

Subaru odhalilo třetí Impreza generaci na New York Auto Show dne 2. dubna 2007 a obě standardní Impreza WRX s přirozeným plněním a přeplňovaná verze byly odhaleny. 3. generace vysoce výkonných WRX STI debutovala v říjnu 2007. Benzinové motory s přirozeným sáním byly složené z 1,5-litrového EL15 produkující 80 kW (107 koní), 2,0 l EJ20 s výkonem 110 kW (148 koní) a 196 N • m, a 2,5-litrový EJ25 s 127 kW (170 koní). Přeplňované verze těchto dvou posledně jmenovaných motorů byly později ve verzích WRX a WRX STI.

Čtvrtá generace Imprezy

Zůstávající téměř v e stejné velikosti jako předchozí série, nový model je lehčí a úspornější. V roce 2012 obdržel Impreza delší rozvor, který poskytuje větší vnitřní prostor pro cestující. První modely zahrnují výběr z čtyřdveřového sedan (jako Impreza G4), nebo pětidveřového hatchbacku (jako Impreza Sport), 1,6 litrový DOHC FB16 nebo 2,0 litrový DOHC FB20 s pětistupňovou manuální nebo Lineartronic plynule měnitelným převodem (CVT).