Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
subaru-levorg-l-01.jpg

Subaru Levorg

Subaru Levorg v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Subaru Levorg včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Široká škála tvarů karoserie, stavebnicově sestavené modely s hnací technikou, která se dá bez velkých nákladů přeměnit na různé výkonnostní třídy. Tím se řídila většina velkých výrobců automobilů s cílem vyrábět co efektivněji. Existovalo ale pár společností, jejichž konstruktéři realizovali koncepty mimo technický mainstream. Většinou se jednalo o malé producenty nebo výrobce, kteří se specializovali na exkluzivní sportovní automobily nebo modely luxusní třídy. Výjimku v tomto odvětví představovalo japonské Subaru. Přinejmenším v Evropě se Asijci soustředili jen na několik výrobních řad, pro jejichž modely byl běžný motor boxer a pohon všech kol. To samozřejmě nebylo v automobilovém průmyslu nic zvláštního. Zvláštní bylo jen to, že se Subaru dlouho soustředila výhradně na tyto techniky a úplně se vzdala naftových motorů nebo modelů s pohonem dvou kol. Boxer 4x4 Japoncům umožnil rozšířit nabídku jejich jinak poměrně konvenčních vozů silně ovlivněnou crossovery, o sportovní verze s turbomotorem. U kombi verzí by měl v této tradici pokračovat Levorg, který Subaru poprvé představila v Evropě na podzim roku 2015.

V roce 2014 Subaru dělá z turbo kombíků vlastní modelovou řadu Levorg

V rámci řad Legacy a Impreza měli Japonci od počátku 90. let v nabídce silniční modely s turbo motorem, které vycházely ze závodních vozů. Ty se objevily na trhu jako WRX a STI a také jako sportovní kombi. Nicméně, na rozdíl od běžného pětidvéřáku se různé generace modelu WRX s poutavými vzduchovými mřížkami na kapotě vyráběly sériově v malých množstvích a pouze v Japonsku. Pro prestiž značky byly ovšem důležité jak úspěšné závodní vozy, tak limitované sériové verze. V této souvislosti se Subaru rozhodlo přestavět svůj program a zařadit kombi s výkonnými turbomotory pod názvem Levorg do své vlastní modelové řady, s cílem posílit tímto způsobem profil sportovních kombi.

Subaru designéři navrhli Levorg ve stylu lifestyle kombi

Také v nové generaci pětidveřových turbo modelů zůstaly charakteristické rysy jejich předchůdce - otevírání umístěné uprostřed kapoty. To zajišťovalo potřebný přívod vzduchu do turbodmychadla a už na první pohled vizuálně odlišilo Levorg od ostatních modelů Subaru. Tuto typickou vzduchovou mřížku mají už jen aktuální roky výroby vlastní modelové řady sedanů WRX. Subaru navíc navýšila hodnotu Levorgu přidáním sportovních součástek, jako jsou boční prahy, rozšířené podběhy kol a střešní spoiler. Zúžená přední část s chromovanou maskou chladiče a rozdělený přední nárazník s extra přihrádkami na mlhovky a blinkry měly posílit dynamický dojem z Levorgu. Při pohledu zezadu upoutají stupňovitá zadní světla s chromovanou spojovací lištou a dvouproudovým výfukovým systémem na kontrastním zadním nárazníku. Celkově lze říci, že se inženýrům Subaru podařilo zrealizovat design, díky kterému se Levorg prezentuje jako lifestyle kombi.

Subaru nabízí Levorg ve třech variantách výbavy

Rok po uvedení Levorgu na japonském trhu byl tento sportovní vůz na podzim roku 2015 k dostání v mnoha evropských zemích. Nové vozy dorazily ve třech typech výbavy - Trend, Comfort a Sport - lišily se však od sebe jen minimálně. V komfortnějších verzích dostal Levorg do výbavy větší litá kola ve formátu 18 palců namísto 17palcových kol základního modelu. Tento špičkový model byl mimo jiné vybaven elektricky nastavitelnými koženými sportovními sedadly, střešním oknem a moderním, barevně prošívaným interiérem. Kromě toho výrobce změnil design masky chladiče a vnějších zpětných zrcátek. Co se týče základních komfortních rysů, nenacházíme žádné změny.

Bezpečnostní a asistenční systémy Subaru Levorg

Už díky tomu mohl být Levorg považován v porovnání s vozy stejné třídy v základním provedení jako nadprůměrně dobře vybavený. To platí také pro o bezpečnostní výbavu, jelikož do standardu Subaru již tradičně zařazuje kromě klasických airbagů i kolenní airbag řidiče a boční airbagy jak v přední, tak v zadní části prostoru pro cestující. Kdo by však měl zájem o plnou výbavu s ohledem na asistenční systémy, musel by zvolit nový či ojetý Levorg s výbavou Comfort nebo Sport. Pouze v těchto verzích Subaru zařadila v této třídě již bežné pomocné systémy, které díky radarovým senzorům sledují vyjetí z jízdního pruhu nebo mrtvý úhel. Poněkud neobvyklé pro kombi střední třídy je systém monitorující automobily přijíždějící šikmo ze strany u verzí Trend a Sport, který by měl chránit před kolizí při vyjíždění z parkovacích místa.

V Levorgu je použitá klasická Subaru technologie pohonu všech kol

Stejně jako u většiny modelů tohoto výrobce i v Levorgu najdeme stálý pohon všech kol se symetricky uspořádaným hnacím ústrojím. Výrobce si od této speciální konstrukce všech součástek na podélné ose sliboval lepší rovnováhu hmotnosti, což mělo mít pozitivní vliv i na jízdní vlastnosti. V krizových situacích přichází na řadu elektronické ovládání dynamiky vozidla Subaru, které automaticky upravuje jízdní a brzdné síly. I v oblasti motorů zůstalo Subaru samo sebou a v Levorgu prezentovalo opět motory typu boxer. Ty ovšem v kombinaci s novou převodovou technologií podpoří sportovní charakter vozidla. Zvláštností je vypuštění manuální převodovky.

V modelové řadě Levorg sází Subaru na boxer motory s automatickou převodovkou

Na palubě kombi najdete sportovní volant s ovládacími prvky, které simulují odezvu manuální šestistupňové převodovky. Z technického hlediska se však jedná o automatickou převodovku, která pracuje hladce, a proces zrychlení zahajuje pružnými převody. To by mělo zajistit optimální otáčky a přispět k úspoře benzínu. Dokonce i zde elektronika poskytuje prostor pro sportovnější styl jízdy - nastavením dvou programů lze odezvu Levorgu odpovídajícím způsobem upravit dle vašich požadavků. O pořádný tah je postaráno díky 1,6litrovému boxeru s přeplňováním, který poskytuje tomuto Subaru sportovnímu kombi výkon až 125 kW (170 koní). Špičkový model Levorg s čtyřválcovým 2l motorem a hodnotami 218 kW (296 koní) nejprve nebyl na evropském trhu k dostání.