Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
subaru-outback-l-01.jpg

Subaru OUTBACK

Subaru OUTBACK v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Subaru OUTBACK včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Japonští výrobci jsou obecně známí vytrvalou snahou o preciznost a kvalitu všech detailů. Konstruktéři značky Subaru si však tuto pověst nárokují ještě z jiného důvodu - jejich praxe začala v letecké technice, která naprostou přesnost a technickou neomylnost doslova vyžaduje. Když společnost Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) v roce 1954 vyvinula první osobní automobil, měla za sebou už 37 let zkušeností s leteckou výrobou. Její inženýři dodnes musí procházet praxí v letecké sekci, než se dostanou do samotné automobilky. Pracovní zralost zaměstnanců se pak logicky odráží v kvalitě a vytříbených jízdních vlastnostech vozů Subaru.

Japonská technologie inspirovaná australskou divočinou

„Japonské vozy by měly mít japonská jména,“ říkával první prezident FHI Kenji Kita. Na základě této filozofie vybral pro nové automobily název Subaru, což je japonské označení pro seskupení hvězd Plejády. Po úspěšném tažení na světovém trhu však pozdější jednotlivé modely toto pravidlo opustily. Označení prvního crossoveru Outback, představeného v roce 1994, bylo dokonce inspirováno vyprahlým australským vnitrozemím, aby zdůraznilo mírné off-road schopnosti automobilu. Subaru Outback vyšlo z oblíbeného modelu střední třídy Legacy a od jeho kombi verze se v podstatě lišilo jen vnějšími obklady a zvýšenou karoserií. Jeho první tři generace se v Japonsku i v Evropě dokonce prodávaly pod názvem Legacy Outback, zkrácená verze jména tohoto modelu se vžila jen v Austrálii a v USA. Teprve čtvrtá generace vozu, představená v roce 2009, přišla na evropský trh pod zkráceným názvem Subaru Outback a rok 2014 konečně přinesl jasné rozdělení obou modelových linií - Legacy se už vyráběl jen jako sedan, Outback zůstal výhradně kombi.

Pátá generace vsadila na pohodlí a bezpečnost

Ve své páté generaci Subaru Outback zaznamenal výrazné změny. Výrobce podle svých slov přepracoval až osmdesát procent dílů a rozdíl je vidět na první pohled. Rozvor 2745 mm a výška 1605 mm zůstaly zachovány, vůz se však prodloužil o 25 mm a s o 20 mm širšími boky působí robustněji. Prostorný interiér nabízí komfort i vysokým pasažérům, na zadní sedadlo se pohodlně usadí i člověk s výškou 190 cm. Jednou z nejvýraznějších novinek je moderní dotykový displej na středové konzoli, stejně jako bezpečnostní systém EyeSight, který využívá dvou stereokamer, jejichž snímané obrazy se slučují v jeden na principu lidských očí. Systém umí vyhodnotit povahu okolních objektů a dokáže rozeznat chodce, cyklistu, nákladní vůz či budovu. V krizových situacích umí vůz sám zastavit do rychlosti 50 km/h.

Komfortní jízda na silnici i na polní cestě

Značka Subaru si obzvláště zakládá na jízdních vlastnostech svých vozidel. U jakého jiného modelu by se v tomto ohledu měla předvést v plné síle, než právě u crossoveru, který by měl zvládat jak městskou dlažbu, tak dálnice i nerovné polní cesty? Subaru Outback vás nezklame. Dobře obstojí i v prudkých zatáčkách a nerovný terén nepředstavuje pro pasažéry drncavé nepohodlí. Modelu nechybí ani asistent pro sjíždění prudkých svahů. Díky spolehlivému a pečlivě propracovanému podvozku se Outback páté generace zřejmě stane jedním z nejžádanějších ojetých vozů ve své kategorii.

Nízká spotřeba, slabší dynamika

Co se týče motorů, pátá generace Subaru Outback nepřinesla nic převratného. Nabízena je tradičně výhradně s pohonem všech čtyř kol a plochými čtyřválcovými motory typu boxer s protiběžně uloženými písty. Motory zachovaly své objemy i maximální výkony. Benzinový 2,5 l je vyráběn pouze v kombinaci s automatickou bezestupňovou převodovkou Lineartronic CVT a chlubí se spotřebou 7 l na 100 km. Se zrychlením z 0 na 100km/h během 10,2 s však za svými konkurenty mírně pokulhává v dynamice. Diesel 2,0 l je na palivo nejúspornější v kombinaci s manuální převodovkou, při plynulé jízdě jeho průměrná spotřeba dosáhne 5,6 l. Pouhých 6,1 l na 100 km nicméně v průměru spotřebuje i naftový motor spojený s automatickou převodovkou Lineartronic, což je na automat velice dobrý výsledek.