Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
vw-golf-l-01.jpg

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Volkswagen Golf včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Volkswagen Gold, označovaný také jako Volkswagen Golf GTI, je malý rodinný vůz vyráběný německou automobilkou Volkswagen od roku 1974. Většina produkce Golfů byla vyrobena ve verzi třídveřového hatchbacku a později doplněna pětidveřovým hatchbackem, verzí kombi, kabrioletem a sedanem.

Golf v letech 1974 - 1992

V květnu 1974 Volkswagen představil první generaci Golfa s předním pohonem jako moderní náhradu modelu Volkswagen Beetle. Další Golfové variace zahrnovaly Golf GTI „hatchback“ (představený v červnu 1976 s 1,6 l motorem se vstřikováním paliva), naftou poháněnou verzi (od září 1976), Jetta sedan (od října 1979), Volkswagen Golf Cabriolet (od ledna 1980) a pick-up Volkswagen Caddy. V Africe se prodávala faceliftovaná verze Volkswagen Citi Golf, která byla velmi nenáročná na udržování a spotřebu. V září roku 1983 vychází Golf druhé generace, který je větší vevnitř, navenek i rozvorově. Druhá generace GTI měla 1,8 litrový osmiventilový motor se vstřikováním paliva a verzi s šestnácti ventily, schopnou vytáhnout rychlost až na 190 km/h.

Golf 1991 - 2009

Třetí generace byla vybavena motory s větším objemem, rozvor však zůstal stejný jako u předchozí generace. Přinesla první nové přeplňované motory s nepřímým vstřikováním, které byly zvětšeny na objem 2,0 l se silou dosahující 148 koní (110 kW). Golf Mk4 čtvrté generace byl poprvé představen v srpnu roku 1997, následující verze sedan o rok později a Golf Variant v roce 1999. Kabriolet nebyl k dispozici, ačkoliv se kabrio třetí generace dočkalo faceliftu v roce 1999, kdy dostalo nové nárazníky a světla podobná těm z modelu Mk4. Mezi vysoce výkonné modely patřily 4 Golf „R32“ s 3,2litrovým VR6 motorem na pohon pro všechny čtyři kola zavedený v roce 2002, jeho předchůdce „Golf V6 4Motion“ s motorem 2.8 L VR6 (navazující na 2,9 L Mk3 „Golf VR6 Syncro“), stejně tak jako známý 1,8T (turbo) čtyřválec použitý v různých modelech aut Volkswagen Group. V roce 2003 Volkswagen představuje pátou generaci Golfa poháněného 2,5litrovým pětiválcovým motorem o síle 150 koní (112 kW), která se v pozdějších modelech zvýšila na 170 koní (127 kW). Verze GTI je poháněna přeplňovanou verzí motoru 2,0 TFSI, se silou 200 koní (147 kW). Pozdější modely Mk5 představují 1,4 TSI přeplňovaný turbodmychadlem s pohonem předních kol.

Volkswagen Golf 2008 do současnosti

Konstrukce šesté generace je více aerodynamická a tišší než jeho předchůdci. Vyráběla se ve verzích se 170 konňmi (130 kW) vybavený 2,5 litr I-5 s 240 N • m točivým momentem a 2,0l se silou 140 koní (100 kW) přeplňovaný turbodmychadlem I-4 čistý dieselový motor, který generuje 320 N • m točivého momentu. Verze GTI je vybavena 211 koňmi (157 kW) a přeplňovaným I-4 TSI zážehovým motorem, zatímco Golf R má se silou 256 koní (191 kW) přeplňovaný TFSI I-4 motor. V roce 2012 se představila sedmá generace Golfu. Ve srovnání s jeho předchůdci má Golf Mk7 prostornější kabinu s větším prostorem na ramena pro cestující vzadu i vepředu, více místa pro nohy a prostornějším zavazadlovým prostorem. Je to první sériově vyráběný Volkswagen s proaktivní ochranou cestujících (podobně jako Pre-Safe v Mercedes-Benz), který zavře okna a stáhne bezpečnostní pásy, aby se odstranila přebytečná prověšení, pokud je detekována možnost havárie v přední části auta. Zatažení bezpečnostního pásu uměl i MK6, ale pouze pro dva přední bezpečnostní pásy. Golf je k dispozici ve všech relevantních verzích: Golf TSI, včetně GTI, poháněné benzínem; Golf TDI, včetně GTD, s dieselovým motorem; Golf TGI, poháněný stlačeným zemním plynem (CNG); e-Golf je poháněný elektřinou; a Golf GTE jako hybrid. Objem zavazadlového prostoru Golfu Kombi byl rozšířen z 505 litrů svého předchůdce až na 605 litrů (naložený až k zadnímu opěradlu sedadla), ve srovnání s 380 litry hatchbacku. Od opěradel předních sedadel pod střechu nový Golf Estate pojme v nákladovém prostoru až 1620 litrů. Opěradla zadních sedadel lze pro expanzi zavazadlového prostoru sklopit.