Koupit Audi A4 ojetý vůz u Autoscout24

Najděte si Váš požadovaný automobil.

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Nabídky dle vašeho vyhledávání

Boj o první místo

Audi A4, nástupce typu 80, se začal prodávat od roku 1994. Jeho zrod ale začal už o šest let dříve, kdy vývojáři Audi nakreslili první skice vozu. Několikaletý vývoj je pro automobilku jako Audi typický, jde o pečlivost. Ačkoliv se Audi A4 mohla zdát podobná staré “osmdesátce“, každý díl na autě byl úplně nový, karosérie, šasi i motor. Model byl vyvinut hlavně proto, aby mohl konkurovat vozům jako Ford Mondeo, BMW 3. řady nebo Opel Vectra a dostat se mezi nejlepší vozy střední třídy. Design vozu se oproti typu 80 změnil především v zaoblení tvarů; vůz teď vypadal zajímavěji, ale ponechal si svou německou vážnost. Designéři Imre Hasanic a Jurgen Albamonte vytvořili vůz, který měl upoutat moderním vzhledem, ale zároveň měl vypadat vážně a důstojně. Také se prodloužil na 4,52 metru a rozšířil na 1,73 metru. Vůz si ovšem nechal podlouhlou masku chladiče na předku vozu, která se později změnila do podoby, kterou všichni známe. Potěší i kvalita zpracování exteriéru, všechny díly jsou z kvalitního materiálu a pevně slícované. Výhodou starých ojetých A4 je, že jsou odolné proti rezavění, takže i vydrží.

Německá pečlivost

Co na Audi A4 opravdu oceníte, je kvalita zpracování. Interiér je vyroben z kvalitních a trvanlivých materiálů, přístrojová deska je zhotovena z měkčených plastů, veškeré přístroje a tlačítka pevně drží na svém místě a jsou odolná vůči poškrábání. Přestože v základní verzi nejsou žádné kovové doplňky nebo imitace dřeva, interiér působí dost solidním dojmem. Velmi dobře je vyřešen i cestovní komfort – auto nabízí pohodlná sedadla, u kterých máte spoustu místa a jsou dost pohodlná i na dlouhé cesty po německých autostrádách. Pro pět lidí akorát. Drobným problémem je zavazadlový prostor, který je menší než u konkurenčních BMW nebo Fordu, ale i tak nabízí dostačujících 440 l. Pro rodiny je v nabídce verze Avant, prostorné kombi A4 se spoustou místa, a kdo by chtěl sportovnější zážitek, je tady pro něj veze S4 s pohonem všech kol a výkonným motorem 2,7 l o výkonu 265 koní. Co se týče jízdních vlastností, A4 potěší svou komfortní jízdou, řízení je lehké a dopřeje vám i nějaký ten adrenalin, není ovšem tak sportovně laděné jako BMW. Největší požitek z jízdy nabízí verze Quattro, náhon 4x4 dodává vozu skvělou trakci a Audi tohoto typu má bohaté zkušenosti z rally. Co se týče motorů, častou volbou je zážehový pětiválec (první v sériově vyráběném sedanu střední třídy) 1,8 l s výkonem 92 kW (125 koní). Nabízejí se i silnější šestiválce o objemu 2,4, 2,6 nebo 2,8 l o výkonech 165, 150 a 193 koní. Z dieselů se prodává proslulý 1.9 TDI s výkonem 81 kW (110 koní). Modernizace přinesla nové motory, z nichž za zmínku stojí 2.8 L V12 nebo V6 2.5 l s turbem. Vůz dostal nové nárazníky společně s předními a zadními světlomety, novou středovou konzoli a držáky dveří.

Linie pokračuje

Pokračovatelem původní A4 byla druhá generace označená Audi A4 B6. Kromě zakulacených tvarů získala nové zážehové motory a ve své lepší verzi i variabilní automatickou převodovku, měnící rychlostní stupně podle vyhodnocení situace a rychlosti vozu. S touto generací se začala vyrábět i verze kabriolet a „brutální“ sportovní RS4 ve verzi sedan i kombi. Ta byla vybavena motorem 2.7 l V6 biturbo, stejným jako v S4, výkon tohoto motoru se ale posunul na 365 koní.Třetí generace přišla s novým vzhledem a známou obdélníkovou přední maskou, typickou pro modelovou řadu Audi. Vůz teď vypadal víc jako limuzína, zlepšily se i jízdní vlastnosti. Do vybraných motorů bylo přidáno přímé vstřikování paliva a auto celkově dostalo sportovnější nádech. Čtvrtá generace následovala roku 2007 a kromě úprav šasi, váhy vozu a motorizace se od předchozí verze tolik neliší. Zatím poslední, pátá generace, se vyrábí od roku 2015 a kromě větší velikosti nabízí i menší hmotnost.