Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
audi-a3-l-01.jpg

Audi

První auto, které vyjelo na vrchol lyžařského skokanského můstku po sněhu a ledu? Bylo od Audi. Řidič, který zapomněl, kde má jeho auto umístěnou nádrž? Seděl v Audi. A kde ztratila zlatá tančící figurka Elvise svůj slavný pohyb kyčlí? Na přístrojové desce Audi. Nicméně, vozy tohoto prémiového výrobce z Ingolstadtu nepíšou pouze dějiny reklamy. Utváří také nové standardy vyspělé techniky, elegantního designu, prvotřídního komfortu a sportovního řízení. Vysoká kvalita a dokonalost v každém detailu zajišťují dlouhý a zdravý život auta. Není tedy divu, že modely Audi se v hodnocení ojetých vozů Dekra a ADAC pravidelně umísťují vysoko. Ať už vozy malé, střední nebo vyšší třídy, (SUV)[/audi/suv/] nebo ( terénní vůz )[/audi/gelaendewagen/] - ojeté Audi je většinou dobrá volba.

Audi A4 stříbrné Audi A5 zadní světla

Značka Audi: Náskok díky technice, neustále

S modely Audi nemůže šlápnout vedle nikdo, kdo hledá ojetý vůz. Zájemci mají na výběr z aut vyšší, střední a kompaktní třídy, z různých motorů, barev a laků a z mnoha doplňků, jako třeba ( pohon všech kol )[/audi/allrad/] nebo multimediální systémy. Kromě toho se tato auta vyznačují atraktivním designem a charakteristická maska chladiče single frame i zaoblené tvary zaručují osobitý styl. Životnost vozidla je vysoká , protože precizní německé inženýrství je charakteristickým znakem Audi. Ať už mají vozy najeto hodně nebo málo, vozidla automobilky z Ingolstadtu jsou vždy výborně propracovány.

Audi kabina

Tyto modely od Audi jsou v současné době v módě

Malý výběr modelů Audi, které patří na našem srovnávacím portále k aktuálním bestsellerům:

  • (Audi A4 Avant)[/audi/audi-a4/audi-a4-avant/]: Toto sportovní kupé je na trhu od roku 2008. Výrazným znakem jsou velká zpětná zrcátka s integrovanými LED bočními blinkery a LED denními světly. Typy motorů se pohybují od 1,8litrového TFSI motoru s přímým vstřikováním do 4,2litrového FSI zážehového motoru s přímým vstřikováním a pohonem 450 koní; u naftových motorů se dá vybírat hned z několika variant TDI s rozsahem 120 - 245 koní. Objem zavazadlového prostoru až 1430 litrů dělá z A4 Avant ideálního společníka pro rodiny, které potřebují dostatek místa. V roce 2011 došlo k vizuální a technické úpravě světel, dalších asistenčních systémů a ekonomických motorů. Audi A4 Avant Audi A4 Avant stříbrné
  • (Audi TT)[/audi/audi-tt/]: Momentálně je v nabídce již třetí generace sportovního vozu Audi TT. Zkratka TT připomíná Tourist Trophy na ostrově Man, kde slavili předchůdci Audi DKW a NSU úspěchy. Kromě klasického kupé existuje také roadster verze Audi TT. Jako ojetiny jsou tyto modely velmi žádané, protože kombinují sportovní požitek z jízdy s komfortem a elegancí. Ještě rychlejší a silnější jsou Audi TTS a TT RS. Audi TT modré, předek Audi TT modré, zadek
  • (Audi A6 allroad quattro)[/audi/audi-a6/audi-a6-allroad-quattro/]: Vůz vyšší střední třídy přesvědčí jako kombi s pohonem všech kol i v městském provozu. Designem jde o typické Audi, tento žádáný ojetý model má ale robustní nádech - od roku 2012 je tento vůz s pohonem 4x4 o několik centimetrů vyšší, má také širší blatníky (jako klasické A6). Špičková verze s výkonem 313 koní má osmirychlostní automatickou převodovku a z 0 na 100 km/h zrychluje za méně než 6 sekund. Tyto modely jsou obvykle vybaveny vzduchovým odpružením, které při vysokých rychlostech automaticky snižuje karoserii. Audi A6 Allroad Quattro Audi A6 Allroad Quattro stříbrné
  • (Audi Q7)[/audi/audi-q7/]: První SUV od Audi bylo představeno na IAA ve Frankfurtu v roce 2005 a od roku 2015 je na trhu již druhá generace. Uvnitř pracuje dieselový šestiválcový nebo benzínový osmiválcový motor. Novější modely mohou být vybaveny 4,2 litrovým TDI s 8 válci nebo V12 TDI - ten má 500 koní a zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,5 sekund. Na jaře 2009 Q7 obdržela menší facelift. Ojetá vozidla jsou díky své vysoké životnosti hitem.

Inovaci má Audi v krvi

Vorsprung durch Technik (neboli Náskok díky technice) : S tímto sloganem inzeruje Audi po celá desetiletí. Platí nejen pro prémiová vozidla vyšší třídy, ale pro všechny modely včetně ( malých vozů)[/audi/kleinwagen/]. Technické inovace zkrátka utváří DNA této automobilky z Ingolstadtu. Mnoho inovací, které jsou dnes součástí standardní výbavy vozů, se poprvé objevilo právě u Audi. Audi se zasloužilo o průkopnickou roli ve třech oblastech: stálý pohon všech kol jako standard , nejefektivnější a výkonná technologie turbodieselu a inovativní technologie osvětlení.

quattro: Stálý pohon všech kol pro osobní automobily

Funkční princip je založen na speciálním sportovním diferenciálu. Ztrácí-li například kola přední nápravy na bahnitém terénu adhezi a podtáčí se, tento diferenciál zajistí, že místo nich pohon převezme zadní náprava. Výhody: při zrychlení se s quattro pohonem zlepšujte trakce , přilnavost je tak zajištěna za všech okolností. Další vývoj sází na lamelovou nebo viskózní spojku a pracuje s centrálním nebo samosvorným diferenciálem. Po celém světě bylo prodáno více než 5 milionů vozidel s pohonem quattro od Audi a také u ojetých vozů je pohon všech kol populární volbou.

TDI motor: První elektronicky řízený osobní automobil na turbodiesel s přímým vstřikováním

První turbodiesel s přímým vstřikováním a plně elektronickým řízením Audi prezentovalo v roce 1989 na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Srdcem tohoto pětiválcového motoru bylo vstřikovací čerpadlo, které umožnilo tlak až 900 bar. Poté následovaly motory s kompresory s variabilní geometrií (VTG), V6 verze se čtyřmi ventily a motory V8 se vstřikováním common rail až do 2000 bar.

Typické Audi: I v použitém stavu jsou motory stále velmi silné. S technologií vstřikování AdBlue jsou motory TDI ještě čistší, s verzí biturbo a technologií clean diesel ještě efektivnější.

Osvětlovací technologie: Z bezpečnostních důvodů a pro vysoké uznání

Jako první výrobce zavedlo Audi v roce 2004 , pro ještě bezpečnější jízdu. Následovaly další systémy, například . Ty osvětlovaly vozovku co nejsilněji a bez oslnění ostatních řidičů. K nedávným inovacím patří laserové dálkové světlomety , které vytváří světelný kužel s dosahem až několika set metrů. Světlo má na vozidlech kromě funkční hodnoty i hodnotu estetickou. Světelný obraz Audi je velmi charakteristický, i u starších vozů již z dálky poznáte, že se jedná právě o modely Audi.

Audi A7 přední světla

Ve znamení čtyř kruhů: Příběh Audi utváří inovace a tradice

Již více než 100 let označuje název Audi vysoce kvalitní vozy. Zakladatelem této legendy byl August Horch, který společnost založil v roce 1909 ve Zwickau, v Sasku. Jméno společnosti je slovní hříčka. Latinský překlad Horch! - Ve smyslu Poslyš! – znamená: Audi. Tak inženýr vyřešil spor o název s jeho bývalou společností „August Horch & Cie motorové vozy“. V důsledku velké hospodářské krize v roce 1932 se spojili čtyři výrobci automobilů ze - Audi, DKW, Horch a Wanderer - a vytvořili jednu společnou firmu, která na památku svých kořenů dostala do znaku Auto Union AG čtyři propletené kruhy. Každá značka byla zaměřena na jiné řidiče:

  • DKW : motocykly, malé osobní vozy s dvoudobým motorem
  • Wanderer : nižší a sportovní střední třída
  • Audi : vozy vyšší střední třídy
  • Horch : luxusní vozy vyšší a prémiové třídy

Po skončení druhé světové války byla dosavadní Auto Union rozpuštěna a opětovně založena v bavorském městě Ingolstadtu. V roce 1965 se společnost stala součástí koncernu Volkswagen. V Ingolstadtu se tajně pracovalo na prvním novém poválečném modelu Audi. Stál za ním vedoucí vývoje Ludwig Kraus , který na jaře roku 1968 umožnil značce díky modelu (Audi 100)[/audi/audi-100/] nový začátek. V roce 1969 se Audi spojilo s NSU motorovými závody AG z Neckarsulmu. Slogan, který Audi používá od roku 1971 zní: Náskok díky technice. Vozidla, motory a provedení se liší, všechny modely se ale zakládají na technické inovaci, atraktivním designu a nejvyšší kvalitě.

Klasiky od Audi, které i jako ojetá auta zaujmou na první pohled:

Každý, kdo hledá ojeté Audi, se většinou zajímá o novější modely. Pokud toužíte po krásném, dobře udržovaném a nenákladném exempláři , můžete využít osvědčené vyhledávací funkce AutoScout24. Kromě loňských vozů, aut z dovozu a starších ojetých vozů zde najdete i mimořádné modely Audi, například klasiky a veterány, které se podílejí na historii designu a techniky. Představujeme čtyři velmi speciální modely:

| Audi 100 Coupé S | Audi 50 | Audi quattro | Audi 200 Turbo ---|---|---|---|--- Uvedení na trh | 1972 | 1974 | 1980 | 1983 Typ motoru | 4 cylindrový řadový | 4 cylindrový řadový | 5 cylindrový řadový s turbodmychadlem | 5 cylindrový řadový s turbodmychadlem Zdvihový objem | 1871 ccm | 1092 ccm | 2144 ccm | 2144 ccm Výkon | 112 PS | 50 PS | 200 PS | 182 PS Pohon | Přední kola | Přední kola | Trvalý pohon | Přední kola Z 0 na 100 km/h | 11,5 s | 18,3 s | 7,4 s | 8,7 s Nejvyšší rychlost | 183 km/h | 142 km/h | 222 km/h | 232 km/h Spotřeba | 12 Liter Super / 100 km | 8,5 Liter Normal / 100 km | 16,6 Liter Super / 100 km | 9,4 Liter Super / 100 km Zvláštní znaky | Dodnes charakterizuje design Audi | Průlom pro Audi v kompaktní třídě | Revoluční sportovní kupé od Audi | Svého času nejrychlejší sedan střední třídy

Mobilita s autem i bez něj: Audi chce formovat současné i budoucí trendy

Vždy o krok napřed, tak zní heslo Audi. Cílem jsou nová řešení a inovace, proto se také Audi zapojuje do vývoje nových vozidel a konceptů , které mohou účinným a udržitelným způsobem vyřešit problémy mobility budoucích generací. Nejde pouze o vizionářské návrhy jako virtuální Audi RQS, elegantní sklolaminátový sportovní automobil na čtyřech volně se pohybujících koulích, se kterým jezdil Will Smith ve filmu Já, robot v roce 2035. Také blízkou budoucnost má Audi na háku; s Audi Connect značka již dosáhla digitálního věku.

Udržitelné technologie pro současnost

Audi neustále pracuje na výrově automobilu budoucnosti. Sjednotit sportovní charakter, eleganci a šetrnost k životnímu prostředí , to je výzva. Výsledek: ultra modely. Jsou vybaveny vylepšenou lehkou konstrukci a zvýšenou aerodynamikou, získávají zpátky energii a výrazně snižují škodlivé emise CO2, to vše bez omezení pohodlí nebo dynamiky.

Audi A6 předek modrý Audi kabina

Ultra modely slaví úspěch, od poloviny roku 2014 jsou desítky Audi A6 2,0 TDI ultra součástí flotily německého Bundestagu. Modely ultra jsou k dostání ve verzích Audi A3, A4 a A5 a postupně se začínají objevovat na trhu s ojetými vozy.

Aby spotřeba a následně i emise nadále klesaly , zavedl či oznámil koncern z Ingolstadtu další technologické inovace.

  • Rightsizing : Zdvihový objem, výkon, točivý moment a spotřeba paliva jsou optimálně přizpůsobeny podmínkám použití. 4,0 TFSI motor má například inteligentní deaktivaci válců: Plný výkon při akceleraci s osmi válci, čtyři válce při stálém tempu, žádný při zastavení na semaforech.
  • Elektrické biturbo : plnicí tlak a točivý moment turbodieselu se pohybuje v rozmezí nižších otáček. Elektricky poháněný kompresor zajišťuje v průběhu rozjetí a zrychlení při nízkých otáčkách další tah, energii získá bez další spotřeby díky flexibilnímu dobíjení při jízdě.
  • Technologie e-tron : Audi používá termín e-tron pro osobní automobily, které při delších jízdách nepoužívají spalovací motory, nýbrž elektromotory. Začíná to plug-in hybridem, pokračuje přes elektrický doplněk u pohonu quattro až k ryzímu elektromobilu.

Vždy v první řadě: Zápal Audi pro sport a kulturu

Sportovní charakter a dynamika :To je Audi. S cílem představit značku národnímu a mezinárodnímu publiku podporuje automobilka mnoho sportů finančními dotacemi, ale i technickým know-how a zkušenostmi. Audi podporuje talent a týmy týmového ducha po celém světě. Kromě toho, že se společnost angažuje v motosportu a jiných sportovních odvětvích, vystupuje jako partner mnoha kulturních akcí. Audi vymyslela slogan ArtExperience, který používá k zachycení rozmanitosti financovaných kulturních oblastí a událostí. Sponzorství se točí kolem inovací, které jsou základem této značky. Cílem je objevovat nové talenty, dát podněty do budoucna, podporovat vynikající výkony.

Pole position: Účast Audi v motoristickém sportu se vyplatí i zákazníkům

Nikde jinde se adrenalin neuvolňuje rychleji a intenzivněji než v motoristickém sportu. Modelem Audi Sport TT Cup výrobce nabízí vlastní závodní sérii svého úspěšného modelu. Speciální verze Audi TT byly vyvinuty pro zákaznické týmy, které později startovaly na vybraných závodech v rámci DTM (něm. Deutsche Tourenwagen-Masters). Audi se ale účastní vzrušujících závodů po celé Evropě každoročně v rámci DTM i s vlastním továrním týmem s (BMW)[/bmw/] a (Mercedes-Benz)[/mercedes-benz/]. Kromě toho se automobilka z Ingolstadtu podílela na velkolepých závodech, jako je 24 hodin Le Mans ** a posílá prototypy pro Světový pohár WEC.

Audi R8 předek modrý Audi R8 stříbrné

Know-how, které Audi sbírá v motoristickém průmyslu, ocení i zákazníci. Jsou zde testovány, inovativní technologie jako princip vysoce účinných vozidel připravovaných na sériovou výrobu. Z toho profitují nejen sportovní vozy jako Audi R8 a modely RS , ale koneckonců všechny modely z dílny Audi.

Audi RS3 modrý předek Audi RS3 zadek modrý

Dokonce i u mnoha ojetých vozů z Ingolstadtu najdeme technologie původně testovány na závodních okruzích po celém světě, například samonosná karoserie s Audi Space Frame (ASF) je charakteristická pro všechny generace (A8)[/audi/audi-a8/] od poloviny roku 1994. V současné době se pomocí této technologie vyrábí mnoho modelů A2, včetně ekonomické třílitrové verze s 1,2litrovým turbodieselem.

Audi se angažuje i ve fotbale, lyžování či na olympijských hrách

Koncern je známý jako sponzor klubu FC Bayern Mnichov , který je vybaven odpovídajícími služebními auty, stejně jako pořadatel Audi Cups. Na tuto fotbalovou slavnost jsou každé dva roky pozváni špičkové týmy z celého světa, například AC Milán, Boca Juniors z Buenos Aires nebo FC Sao Paulo. Kromě toho je Audi aktivní i v oblasti lyžování , podporuje německý národní lyžařský tým a je také jmenovcem Světového poháru FIS Ski Cross. Německá automobilka rovněž doprovází německé olympioniky a paralympioniky na soutěže a dodává vozy Mezinárodnímu olympijskému výboru (MOV).

Audi A3 sedan Audi kabina

Tento výrobce z Ingolstadtu se angažuje se v mnoha jiných sportovních odvětvích. Audi používá tyto aktivity s cílem prezentovat sejako dynamická top značka. Na mezinárodní, národní a regionální úrovni je Audi sponzorem mimo jiné následujících týmů a událostí:

  • Plachtění : Kieler Woche, německý reprezentační tým v plachtění (Audi Sailing Team Germany), Deutsche Segel-Bundesliga, Bavaria-B/one-Flotte
  • Golf : Audi quattro Cup, Business Golf Cup (společně s Süddeutscher Zeitung), německá golfová asociace
  • Lední hokej : ERC Ingolstadt
  • Basketbal : FC Bayern Basketball

Audi jako motor kulturního sektoru

Kulturní zapojení je pro Audi velmi důležité. Důraz je kladen na vážnou hudbu a výtvarné umění. Firma Audi podporuje například Salzburger a Bayreuther Festspiele, dále Schleswig-Holstein Musik Festival a Bavorskou státní operu. Audi je hlavním sponzorem Gala v opeře, které každoročně pořádá německá nadace AIDS. Koncern dokonce v létě pořádá v Ingolstadtu vlastní sérii koncertů , kde vystupoval již samotný Sir Simon Rattle nebo Daniel Barenboim. Podporována je také řada místních kulturních institucí. Skutečnou událostí se stala i Reihe Solo für Stars , v rámci které vystupují v Městském divadle slavní herci.

Audi a jejich let na měsíc: Jeden svět nestačí

Slogan „Náskok díky technice“ Audi nebere na lehkou váhu, je používán mimojiné i při misi "Mission to the Moon". Od roku 2007 automobilka podporuje vesmírné konstruktéry v jejich úsilí vyhrát Google vypsanou Lunar XPRISE. Cílem je dopravit Audi quattro Lunar Rover na Měsíc, kde by měl vůz ujet 500 metrů a přenášet online video nahrávku v HD kvalitě zpátky na Zem. Vědcům na poloviční úvazek se v soutěži daří, za což vděčí z velké části Audi. Že by první auto na Měsíci pocházelo z Ingolstadtu, by v případě úspěchu již nemuselo být utopií.