Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
default-banner-l-01.jpg

Audi RS3

Audi RS3 v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Audi RS3 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Nejsilnější motor, pohon všech kol, sportovní atributy jako spoiler, široké blatníky nebo hliníková zrcátka - s takovou výbavou přišlo na trh v roce 1999 Audi S3 jako špičkový model kompaktní třídy z Ingolstadtu. Nejprve byl model k dostání pouze ve verzi dvoudveřové, v roce 2008 představila VW dceřiná společnost, zodpovědná za sportovní image koncernu, druhou generaci Audi S3 také ve variantě pětidveřového Sportback. Nyní se mnoho zákazníků ptá, proč výrobce vlastně zařadil do programu svého kompaktního klasika pouze v řadě S.

Vysoký výkon nového špičkového kompaktního modelu Audi RS3

U větších Audi A4 nebo Audi A6 byla laťka posazena mnohem výš: Ve střední třídě byla modelová řada Audi RS od uvedení Audi RS2 od roku 1994 synonymem pro vysoce výkonné kombi, sedany a kabriolety. Do roku 2010 trvalo, než byla k dispozici nejvýkonnější verze - dvanáct let po zavedení kompaktní třídy také pro tyto modely. Na jaře 2011 se na silnici objevila první Audi RS3 Sportback.

Sportovní design pro Audi RS3

Svou vůdčí roli v kompaktní třídě automobilky z Ingolstadtu prokázalo Audi RS3 již na první pohled: dynamickému sportovnímu designu tohoto pětidveřového modelu dominují na přídi single frame chladič v kosočtvercovém designu a hliníkové orámování velkých vstupů sání. Zádi dominuje vložka k difuzoru stříbrné barvy, ve které jsou integrovány chromované dvojité koncovky výfuku. Volitelně mohlo být chromované orámování objednané v lesklé černé barvě. Další charakteristický rys sportovní verze Audi RS3 představoval střešní spoiler, který by měl sloužit, co se týče výkonu motoru, k optimalizaci zadního přítlaku. Standardně byla na palubě 19palcová kola z litého hliníku, který byl v kombinaci s brzdovým 18palcovým systémem.

Audi RS3 dostane kokpit sportovního vozu

Audi RS3 se liší od masově vyráběných modelů kompaktní třídy také interiérem. Sportovní pocit dodají speciálně navržená sedadla pro lepší boční oporu, která mohou být volitelně vyměněna za barevná červeno černá sedadla. V opačném případě v kabině převládala barva puristicky černá s jemnými hliníkovými prvky. K tomu přidejte sportovní kožený volant s řadicími pákami, jak je známe ze závodů. Kromě toho výrobce vybavil Audi RS3 neklouzavými pedály v designu hliníku.

Sportovní motor Audi RS3

Co se týče motoru Audi RS3, zde Ingolstadtští vsadili na přeplňovaný benzínový motor třídy pětiválců. Motor o objemu 2,5 l umožnil Audi RS3 výkon až 250 kW (340 koní) a postaral se díky točivému momentu 450 Nm o sportovní zvuk a tažnou sílu. Zrychlení z nuly na 100 kilometrů za hodinu dá Audi RS3 za 4,6 sekundy. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h. S tímto vysoce výkonným motorem, vybaveným systémem pro získávání brzdné energie, Audi RS3 dosahovalo průměrné spotřeby 9,1 litru na sto kilometrů. To odpovídá hodnotě CO2 212 g/km. Motor byl kombinován se sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou pro časově optimalizované řazení.