Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
bentley-bentayga-l-01.jpg

Bentley Bentayga

Bentley Bentayga v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Bentley Bentayga včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Kdo chce nahlédnout do budoucnosti automobilového průmyslu, může se zúčastnit veletrhů po celém světě a navštívit tam stánky různých výrobců. Ať už v Paříži, Ženevě, Frankfurtu, Šanghaji nebo Los Angeles, téměř vždy tam objevíte koncepční vozy. Často futuristické designy mohou naznačovat, kam bude styl značky v příštích letech směřovat. Často lze tyto prototypy (v angličtině označované jako Concept Cars) označit jako nositele technologií. Jejich prostřednictvím konstruktéři ukazují, jaké inovace bezpečnostního zařízení nebo ekonomického využití lze očekávat. A v neposlední řadě tak výrobci svými studiemi testují, jak se trh staví k obdobným modelům, které jejich program zatím neobsahuje. Přesně o to šlo britské luxusní značce Bentley, když v roce 2012 představila největší hit na autosalonu v Ženevě EXP 9 F - první sportovní užitkové vozidlo (SUV) v historii firmy. Jednalo se o předchůdce sériově vyráběné verze, která přišla na trh v roce 2016 pod názvem Bentayga.

Na vývoj Bentayga Bentley využívá SUV technologii od VW Group

Ačkoli EXP 9 F vzniklo téměř jako koncept sériové výroby, spekulovalo se na veletržní prezentaci především o jedné věci: Podstoupil by Bentley skutečně ono riziko, vzdal se postavení exkluzivního výrobce luxusních sedanů a kabrioletů a přeorientoval by se na rozvíjející se segment SUV? Odpovědí manažerů Bentley bylo však nové zaměření této prestižní značky po převzetí koncernem Volkswagen od roku 1998. Exkluzivita značky měla být pod vedením Volkswagen zachována. Zároveň Bentley zvýšil počet nově vyráběných vozů a těžil při vývoji nových modelů z technické odbornosti Němců. Takže bylo pro Bentley logickým krokem věnovat se atraktivnímu segmentu SUV s rostoucími prodejními čísly. Tím spíše, že měl EXP 9 F a z něj vycházející Bentayga k dispozici platformu, která měla rovněž tvořit základ pro velké SUV německých prémiových značek Volkswagen.

Bentley vsází u Bentayga na bujné rozměry luxusní třídy

Výzvou pro vývojáře Bentley bylo dát modelu Bentayga, připravovanému na rok 2016, vlastnosti se zřetelem na výbavu, zpracování a vzhled, které zákazníci od Bentley očekávají. Díky nim se měl model odlišovat od velkých SUV sesterských značek Audi a Porsche. Bujné rozměry byly samozřejmě součástí konceptu: Díky rozvoru kol téměř tři metry, délce pouhých 5,14 metru a šířce dva metry se Bentayga distancovala od potomků VW. Na trhu s ojetými vozy patřil proto Bentayga později k největším zástupcům své třídy z evropské produkce.

Přední část modelu Bentayga ukazuje tvář značky Bentley

Přibližně 1,75 metru vysoká karoserie pětidveřového modelu se zvlněnými boky dosahujícími až k zadním dveřím a se zkosenými podběhy kol podtrhuje sportovní ambice britské luxusní značky. Celkově vzato Bentley realizoval u Bentaygy zcela konvenční SUV design, který diskrétně zakomponoval prvky drsného off-road vozu - jako například ochranu proti podjetí. Že se jednalo o Bentley bylo poznat přinejmenším zepředu: zde Bentayga ukázal svými kulatými světlomety, vysoce posazenou maskou chladiče s chromovanou mřížkou a zdviženou kapotou typické znaky značky. Zvláštní důraz na sportovní vzhled: Tak jako se nechala jiná SUV na požádání vybavit extra velkými koly, i Bentley nabízelo kupujícím Bentaygu s volitelnými ráfky ve velikosti přiměřené SUV - 22 palců.

V interiéru Bentaygy překvapí Bentley piknikovým sezením

Detailně propracovaný interiér byl jedním z rysů, kterými se podle filozofie Bentley vozy luxusního výrobce lišily od konvenčních výrobců. Tento princip chtěli Britové zrealizovat i u svého prvního SUV ve svém novém programu. Prošívaná kožená sedadla měla čtyř nebo pětisedačková Bentayga již v základní výbavě, stejně jako dřevem obložený interiér. Tam, kde se u vozů nižších tříd běžně používá hliníková imitace ozdob, tam nasadili zaměstnanci Bentley v hlavním závodě Crewe pravý kov. V tomto ohledu tedy SUV pokračovalo v dřívější tradici této luxusní značky. A dokonce i ti, kteří očekávali od Bentaygy něco výstředního, nebyli zklamaní: V úložném prostoru konstruktéři zabudovali zaklapávací piknikové sedátko pro dvě osoby, které sloužilo i mimo sezónu, třeba k rozdělení prostoru kufru s kapacitou dobrých 430 litrů.

Seznam volitelné výbavy je u Bentley Bentayga stručný

Potěšující je i nevelká nabídka volitelné výbavy. V nabídce se objevily také speciální off-road balíčky nebo komfortní funkce, jako jsou masážní sedadla s elektrickým nastavením polohy a paměťovou funkcí. Na vyžádání byl k dostání Bentayga pro čtyři osoby s extra širokým pohodlným sezením v zadní části. Níže položený podvozek byl jednou z možností pro sportovní vzhled SUV od Bentley. A piknikový stolek byl na přání přidán ke standardní skládací lavici v zavazadlovém prostoru. Standardně byla v komfortní výbavě Bentaygy například velká panoramatická střecha s elektrickou roletou, pomůcka při zamykání dveří, vyhřívané sedačky, zábavní zařízení jako Wi-Fi a navigační systém s dotykovou osmipalcovou obrazovkou. Elektronicky řízeným stabilizátorem nápravy chtěli konstruktéři Bentley zajistit, aby Bentayga nabídla mimo vysokou konstrukci SUV a vyjížděk do terénu i komfort typický pro sedan.

Bentley vybavilo Bentaygu dvanácti válci s 600 koňmi

K tomu přibyl dvanáctiválcový motor sportovního vozu, který ovšem za svůj vývoj vděčí německým inženýrům a který byl ve službách jak nových, tak ojetých vozů různých značek koncernu Volkswagen. Britové přepracovali motor W12 od Audi, který poskytl modelu Bentayga výkon 447 kW (608 koní). Šestilitrový benzínový motor s dvěma turbodmychadly dostal toto SUV od Bentley na maximální rychlost až 300 kilometrů za hodinu. Bentayga zrychlí z nuly na sto za méně než čtyři vteřiny. Jednotka byla kombinovaná s osmistupňovou automatickou převodovkou. A jak je tomu u SUV této výkonnostní třídy zvykem, opouštěly vozy Bentayga závod Bentley v Crewe s pohonem všech čtyř kol.